FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: norbertp w Kwiecień 22, 2008, 12:05:54 pm
		
			
			- 
				No i stało się :'(albo się zaczyna. Mój kot (XJ 40 88' 3,6) do tej pory cieszył się bardzo dobrym zdrowiem i jego układ nerwowy (czyt. elektryczny) działał bez zarzutu). Do wczoraj :o. Przypomnę, że używam Go jako podstawowe narzędzie transportu i spędzamy wspólnie czas pokonując ok. 3000 km. miesięcznie. No i właśnie wczoraj zaczął wykazywać oznaki choroby. Pokrótce relacjonuję. Na wstępie zauważyłem, że ekran komputera nagle zgasł (pokazywał grafikę spryskiwaczy) wykazując jedynie miganie obramówki w środku ekranu,Jednocześnie zgasł cyfrowy wyświetlacz poniżej. Po jakimś czasie wszystko wróciło do normy. Potem znowu  ???a potem ;D. I tak bez jakiegokolwiek związku z  czymkolwiek. Po prostu. Myślę sobie - poczekamy , zobaczymy. Ale  kiedy okazało się, że   w trakcie sygnalizowania zmiany pasa nie usłyszałem charakterystycznego tykania kierunkowskazu moje serce zamarło. Szybko zacząłem analizować, obserwować ??? i stwierdziłem: uruchamiam lewy kierunkowskaz - palą się stale wszystkie trzy kierunki. Uruchamiam prawy - to samo z prawej strony. Od tamtej pory (na szczęście krótko)  mój lewy nadgarstek napracował się nieźle aby zastąpić automat. Gdyby tego było mało, to antena przestała się wysuwać i chować :(. Jest mi źle  i mam nadzięję że to nie w związku z tym iż od wczoraj postanowiłem w ogóle nie
 pić alkoholu  :-wstyd i powiedziałem o tym nawet mojej żonie, która  przyjęła to ze spokojem ;D
 Nikomu tego wszystkiego..............................NIE ŻYCZĘ !!!!!!
- 
				Ja mam co prawda nowsze wskaźniki, ale z opisu to wypadałoby przelutować styki tablicy przyrządów. Nie pasują mi tu te kierunkowskazy tylko, ale może to jest jakoś wspólnie zasilane albo co.
			
- 
				Może brakuje gdzieś "masy"??
			
- 
				Zimne luty!
 To normalne , przecież samochód ma 20 lat!
 Rozpocznij od przelutowania głównych gniazdek zamocowanych na płytkach drukowanych w desce rozdzielczej i w module silnika ( pod prawym blowerem).
 Na starą cynę nie nanoś nowej, należy odessać starą cynę i dokładnie zalutować nową. W desce rozdzielczej masz kilka płytek, warto od razu przelutowac połączenie wskaźnika prędkości i obrotów z płytką, oraz ekranik po prawej stronie. Z ekranikiem bardzo ostrożnie bo jest delikatny, no i może być kłopot.
 Miłej zabawy.
- 
				No i stało się :'(albo się zaczyna. Mój kot (XJ 40 88' 3,6) do tej pory cieszył się bardzo dobrym zdrowiem i jego układ nerwowy (czyt. elektryczny) działał bez zarzutu). Do wczoraj :o.
 
 
 Dodam do kompletu (bo zapomniałem z rozpaczy, że pierwsza pozycja wycieraczek również przestała działać :-zly
- 
				Sprawdź jeszcze przełączniki wycieraczek i kierunków, często pękają tam blaszki, które pełnią rolę styków.
 No i oczywiście mogą być zimne luty, to co stare Jagi lubią najbardziej.
- 
				Może brakuje gdzieś "masy"??
 Zimne luty!
 Sprawdź jeszcze przełączniki wycieraczek i kierunków,
 
 
 Bardzo WAM dziękuję za sugestie, ale w tej chwili nie mogę ich zrealizować...................WSZYSTKO OD DZISIEJSZEGO RANA ZACZĘŁO DZIAŁAĆ :o. Antena wysunęła się, kierunki ok, wycieraczki ok, no i wyświetlacz kompa pokazywał wszystko poprawnie!!!  CO SIĘ K.....A MAĆ DZIEJE :-cry
- 
				Nie tylko koty...