FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: sam41 w Kwiecień 17, 2008, 19:09:28 pm
-
witam, mam problem z nawiewem w xj 40 87r. , słabo dmucha, wiatrak chodzi jak powinien na każdym zakresie a nie czuć nadmuchu powietrza, lekki nawiew czuć przy maksymalnym położeniu wiatraka, nie wiem czy ogrzewanie jest jakoś połączone z klimą , klima nie jest nabita i prawdopodobnie jest nieszczelna tak mówił poprzedni włściciel
-
Ja mam z kolei odwrotny problem...w moim XJ40 dmucha na szybę z przodu ciepłym (gorącym powietrzem) i nie mam jak tego wyłączyć. Im szybciej jadę tym mocniej dmucha... co zrobić normalnie dało się tym sterować? 20st na zewnątrz a 40 w środku ;/
-
albo padł komputer sterujący klimą albo silnik, który obraca klapy kierujące nawiew.
-
co gorsze? :)
-
Witam. W moim xj40 dmuchawa działa tylko na HIGH. Z tego, co przeczytałem, trzeba wyjąć dmuchawy i wymienić tranzystory.
No więc wyciągnąłem obie dmuchawy i mam te tranzystory. Rzeczywiście nie są sprawne. Tylko dlaczego w sklepie chcą za jeden taki mały tranzystor 100 zł?
Czy to normalna cena czy sufitowa?
Dajcie znać.
Pozdrawiam.
-
zapytaj tu http://www.tme.pl/
-
Wielkie dzięki. Tranzystory w tej firmie kosztują 12 zł/sztukę.
PS. Info dla osób, które chcą wyciągać dmuchawy - lewa dmuchawa to bułka z masłem. Wystarczy odkręcić osłonę pod kierownicą, odpiąć parę kabelków, odkręcić dwie śruby mocujące (10) i już dmuchawa wychodzi.
Dmuchawa po prawej to więcej roboty.
Trzeba odkręcić pokrywę pod schowkiem, następnie odkręcić przymocowaną do schowka blachę z przekaźnikami. Później odkręcamy śruby w górnej części schowka (6 sztuk) i wyjmujemy schowek. Teraz pozostało odkręcenie Central Processing Unit i blachy, na której jest przymocowany. Pozostało odkręcić 2 śruby (10) mocujące dmuchawę, odkleić taśmę klejącą łączącą dmuchawę z kanałami i dmuchawa wychodzi na wierzch.
Tranzystory trzeba odlutować i wlutować nowe. Nie można używać lutownicy o zbyt dużej mocy bo można przegrzać tranzystor. Pomiędzy płytką a tranzystorem jest taka mała podkładka i 2 malutkie izolatory - gumowe kółeczka - nie wolno ich zgubić!!!!
Oznaczenie tranzystora to 2N 6284, w obudowie T 03.
PS. Służę dodatkowymi informacjami. Może warto za jakiś czas uruchomić dział DIY? Ze zdjęciami, opisami jak co zrobić?
Pozdrawiam.
-
Opisy napraw ze zdjęciami :-R :-za :-za :-za
-
Widziałam coś takiego na innych forach. Aż mnie starch bierze jak zobaczę takie rozbebeszone auta ;D
-
zależy kto je rozbebesza.