FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => Technika ogólna, Literatura => Wątek zaczęty przez: TeedyLondon w Marzec 29, 2008, 13:42:00 pm
-
witam serdecznie
jak juz opisalem w poscie" powitalnym"strzelil mi lancuch rozrzadu konieczna byla wymiana zaworow wydechowych
to juz mam za soba(2 miesiace mechanik zwodzil mnie ze w moim jagu sa nietypowe zawory i sa trudnosci z ich zamowieniem) Jagohilic uswiadomil mnie ze gosc robi mnie w balona i tak rzeczywiscie bylo.Udalem sie do serwisu i
kupilem wszystko co potrzebowalem od reki .(zawory,lancuchy rozrzadu,napinacze itp )a i cena znacznie sie roznila od tej ktora proponowal pan mechanik.Skonczylo sie na tym ze zabralem autko z warsztatu i musze sam sie jakos z tym uporac! Mam nadzieje ze mi sie uda !! i teraz pytanie czy ktos wie jak ustawic rozrzad ?? nie widze zadnych znakow ktore bylyby pomocne w ustawieniu. czy jakies przyzady do ustawiania istnieja ? bardzo prosze o podpowiedzi . pozdrawiam serdecznie :-jag
-
Czy to ten XJ o którym mi pisałeś?
-
A wszystko kupiłeś? Podeślij mi może numery katalogowe częśc,i które już masz oraz nr silnika, zobaczymy czy czegoś nie brakuje. Rozrząd ustawia się tak, aby ścięcie na początku wałków było równoległe do płaszczyzny głowic. Blokuje się je za pomocą stalowych płaskowników przykręconych do głowicy.
-
witam ponownie .
Tak Bartek to ten sam jag.Poszedlem do serwisu podalem numer Vin i nr silnika.kupilem zawory wydechowe lancuchy,napinacz, rachunek zostawilem w garazu tam sa nr katalogowe. te plaskowniki to jak sie domyslam jakies specjalne.zauwazylem za na zebatce walka rozrzadu brakuje 1 zeba,(nie jestem z tego powodu szczesliwy)jak wygladaja te plaskowniki ?
-
powinieneś mieć 4 łańcuchy, 4 napinacze, 2 prowadnice, 2 łyżwy napinacza, 4 śrubki do napinaczy górnych, uszczelniacz wału, 2 uszczelki pokrywy rozrzadu i uszczelki pokryw zaworów, uszczelki głowic, etc.
Jak kółko zębate jest szczerbate to do wymiany.
-
Sam płaskownik jest za słaby, trzeba go wzmocnić ;D
Ja robiłem to z grubego kontownika, Jak nie zapomnę ::) to zrobię w poniedziałek zdjęcie (powinienem to jeszcze gdzieś mieć). A wał blokujesz wsadzając "specjalny" trzpień w miejsce czujnika położenia wału na kole zamachowym. Jeżeli potrzebujesz instrukcję to pisz, chyba gdzieś mam.
-
czy w kazdym przypadku trzeba wymienic wszystkie napinacze zniszczony zostal tylko 1 ,
-
Tak, za chwile może rozpaść się następny. Te napinacze są wadliwe i wymiana rozrządu na to podstawa w X308. Jeśli chodzi o przyczynę spotkania się zaworów z tłokami, to właśnie napinacz jest winny. Zazwyczaj plastikowy napinacz (brązowy) rozpada się na pół i zluzowany łańcuch spada z zębatki, czasem wyłamując zęby. Miałem także kilka przypadków zerwania się dolnego łańcucha, konsekwencje podobne. Dlatego powinieneś wymienić cały rozrząd i nie zapomnij o wyciągnięciu z silnika tego złamanego zęba.
-
pewnie Bartek kazda pomoc mile widziana a instrukcja to juz nawet fachowa pomoc ,bardzo prosze jak tylko znajdziesz to bede zobowiazany.A ten plaskownik to nie taki zwykly .
-
Najlepiej to zadzwoń do mnie, jutro jeszcze jestem w UK. 07828619536.
-
TeedyLondon wyslalem tobie parę zdjec i rysunków jak zrobić narzędzie "płaskownik-kątownik.
-
czy napinacze plastilowe mozna zastacpic innymi bardziej trwalymi (oczywiscie o ile takie sa ) czy skazany jestem na plastikowe ?
-
vin SAJJPALG3CR833788
silnik AC9802070523
-
Wszystkie są plastikowe. Różnica jest taka, że te które teraz są w sprzedaży są OK, a te które montowali fabrycznie były kiepskiej jakości i pękały.
-
Witam a ja nabyłem xj8 2001 rok 3.2 i zastanawiam się jak sprawdzić czy mam te lepsze czy te bylejakie pomóżcie pozdrawiam