FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: adams w Listopad 15, 2009, 22:36:54 pm

Tytuł: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: adams w Listopad 15, 2009, 22:36:54 pm
Witam!!!
Tak jak w temacie, chcialbym zrozumiec jak dzialaja podcisnienia w silniku odpowie za wolne obroty, przyspieszenie zaplonu i cala reszte tych rurek, zaworkow? Dla mnie to czarna magia. moze ktos juz sie borykal z tym tematem i moze opisac dzialanie tego systemu.
poz adams
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Listopad 15, 2009, 23:04:24 pm
hmmm ... ze zwgledu na moj polski chyba nie za bardzo opisuje. a temat nie da sie tak raz dwa.
ale tutaj znajdujesz bardzo cenny informacje:

http://www.jag-lovers.org/xj-s/book/ACemissioncomponents.html (http://www.jag-lovers.org/xj-s/book/ACemissioncomponents.html)

a tutaj rysuneczek calego systemu (Vacuum Routeing Diagram)

(http://jaguar.professional.org/vacuum/eac-5990.gif)
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: adams w Listopad 16, 2009, 00:00:51 am
Dzeki za info!
Kiedys to przegladalem, a ciezki sie zorjetowac.
jak z twoim panelem centralnym?
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: richie w Listopad 16, 2009, 00:56:31 am
pytasz profilaktycznie z głodu wiedzy czy jest konkretny problem do rozwiązania?
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: adams w Listopad 16, 2009, 07:43:29 am
Witam!
Chcialem poznac zasade dzialania tego systemu. Mialem tez male problemy z prawidlowym polaczenie tych rurek w odpowiednie mniejsca. Zaczelo sie od tego ze jak podpinalem podcisnienie do aparatu zaplonowego to  mialem zwiekszone wolne obroty,a wydawalo mi sie ze tego problemu nie bylo przed wyjeciem aparatu zaplonowego. Wiem ze cale to ustrojstwo moze tez mniec wplyw na wolne obroty silnika, a  to jest moja mala obsesja chcialbym zeby silnik pracowal na wolnych idealnie bez zadnych drgan co jakis czsas. Jak mozesz opisac dzialanie tego calego systemu to byloby doskonale!
poz adams
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: richie w Listopad 16, 2009, 10:48:36 am
mialem gdzieś rozrysowany cały układ co prawda do xjs-a ale to nie robi rużnicy, jest wszystko jasno opisane po angielsku.
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: naughtycat23 w Listopad 16, 2009, 11:22:18 am
Róznice moga być albo są coprawda pewnie niewielkie ale jednak chętnie obejrze ponieważ zasada działania systemu nie jest dla mnie do końca jasna a przytoczony przez Kogutkiego info jest dla mniej tak jasne jak moje czarne spodnie przydałoby się cos napisane w ojczystym języku  :-V
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: adams w Listopad 16, 2009, 20:25:40 pm
Witam!
mysle ze w XJS jest identycznie. 
U mnie jest jeszcze dodatkowy zawor na rynek amerykanski ale byl on pominiety i od nowosci przewody podcisnienia nie byly do niego podlaczone. Ja podlaczylem pod niego przewody i  problem z przyspieszaniem zaplonu i obrotow jak by zniknol. W magistrali wodnej jest termostat-zawor ktory po nagrzaniu powinien  otwozyc podcisnieni w przewodzie do aparatu zaplonowego, ale pomiedzy tym zaworem a apratem zaplonowym jest jeszcze jeden zaworek ktory wydaje mi sie ze powinien blokowac podcisnienie na wolnych obrotach, tylko jezeli obroty sa wyzsze to ma prawo pojawic sie podcisnienie w przewodzie i przyspieszac zaplon, tak mi sie wydaje ale nie jestem pewien.
poz adams
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: richie w Listopad 16, 2009, 21:20:58 pm
hej, problem jest taki że schematy i rysunki mam w pdf-ie i nie wiem jak można zamienić je ma jpeg żeby móc to wkleić. Jeśli ktoś powie jak to dzisiaj to załącze. Jest tam dokładnie pokazany schemat działania m.in. hot start-u;))) o który pytasz.
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: adams w Listopad 16, 2009, 21:43:23 pm
Ja to nie mam pojecia jak mozna to zrobic, pewnie ktos wie i sie odezwie!
Ale plik pdf mozesz mi wyslac na email, z gory wielkie dzeki.
poz adams
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: qbaty w Listopad 16, 2009, 21:48:06 pm
pdf'a możesz załączyć tak jak obrazek - będzie można go sobie zapisać na dysku. Tylko, że jest limit 300kB na załącznik, a pdf'y zazwyczaj są większe. W takim wypadku zostaje tylko e-mail, ewentualnie jakiś rapid-share.
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: richie w Listopad 17, 2009, 16:57:06 pm
ok, udało się;)
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: lysyyy w Listopad 17, 2009, 18:10:43 pm
Tak dla informacji...:
w otwartym dokumencie pdf klikasz na stronie, żeby ją całą zaznaczyć, następnie z paska górnego menu wybierasz opcję export i dalej opcję JPEG :)
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: richie w Listopad 17, 2009, 18:56:56 pm
wedle życzenia
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: richie w Listopad 17, 2009, 19:15:07 pm
rysunek poglądowy;)
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: adams w Listopad 17, 2009, 19:43:04 pm
Witam!
Swietny schemat, moze rozkminie ta instalacje, do wiosny mam czas ;D ;D ;D
Opis dzialania bylby najlepszy, ale domyslam sie ze jest to trudne. trzeba probowac.
Dzeki za pomoc
poz adams
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: richie w Listopad 18, 2009, 10:35:27 am
teraz jak masz ten schemat to jak będzie cos nie jasne to będzie łatwiej tłumaczyć dlatego jak cos to pisz;)
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: adams w Listopad 18, 2009, 23:23:09 pm
Hi,
Pierwsze pytanie to:
 dlaczego jest podcisnienie w przewodzie odpowiedzialnym za przyspieszenie zaplonu, czy powinno byc, jezeli nie to co za to odpowiada, co moze byc uszkodzone?
 jeszcze moze co to jest ten opozniacz 45 sek co sie dzieje po 45 sek?
 i moze jeszcze co robi ten dodatkowy zawor na rynek amerykanski?

poz adams
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: richie w Listopad 26, 2009, 19:52:03 pm
hej, dopiero teraz zauważyłem tego posta :) z podciśnieniem do aparatu jest tak: w starszych modelach podciśnienie pyło odpowiedzialne za kąt wyprzedzenia zapłonu ale w twim aucie odpowiedzialny jest za to map sensor a jeżeli obroty się zwiększają po zdjęciu rurki z aparatu tzn. że przd przepustnice dajeszlewe powietrze i wzrost obrotów jest logiczny. Te rurki to odpowietrzenia, one nie mają żadnych innych zadań. Jest to moja wersja ale nie na 100% ;D ;D ;D Sprawdź czy rurka ciśnienia od ecu (manifold preasure sensor) nie jest nigdzie zagięty albo sie nie zsunoł z ecu i z od strony silnika.
Tytuł: Odp: podcisnienia V12 seriaIII
Wiadomość wysłana przez: adams w Listopad 26, 2009, 21:35:58 pm
Witam!
Dzeki, bede szukal przyczyny
poz adams