FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: optre w Listopad 09, 2009, 23:41:46 pm
-
Mam ostatnio małe problemy z błędami, wywala mi Fail fuel 46, 47 i czasem 89
Obydwa pierwsze odnoszą się do silnika krokowego, zastanawiam się co może być przyczyną tego błędu, teoretycznie błąd 46 to przerwa lub zwarciew obwodzie cewki 1 silnika krokowego, a 47 w 2 cewce, ale jak skasuje błędy to nie wywala mi ic na nowo od razu tylko np. za kilka dni. Do silnika krokowego dochodzą prawidłowe napięcia, nie jestem w stanie zmierzyć w momencie wystąpienia błędu, bo wygląda na to że zwarcie lub przerwa w obwodzie pojawia się na chwilke, i zaraz jest ok, ale check engine świeci się do skasowania blędów. Czy wymieniać silnik krokowy, czy szukać usterki gdzieś indziej?
A odnośnie błędu 89 to niby przerwa lub zwarcie w obwodzie zaworu elektromagnetycznego od ukladu EVAP.
Nie do końca wiem do czego to służy i nie potrafie zlokalizować tego zaworu. :-help
-
poszukaj filtra węglowego tam na rurce idącej do kolektora (zapewne prawej rurce) masz zawór z czujnikiem.
-
ok poszukam i zobacze jak to wyglada, a co sądzisz o tym silniczku krokowym? czeka mnie wymiana?
-
ja bym najpierw wyczyścił dziada... dogrzebię się do dokumentacji ( jak ją znajdę bo jestem w przeprowadzce i dam Ci znak )
-
Jutro zabieram się za czyszczenie, opisze efekty, ale muszę powiedzieć że dzisiaj przejechałem około 100km i nic się nie dzialo, żadnych blędów
Ale wyczyścić nie zaszkodzi winkvic
Jeszcze małe pytanko, czy po odkręceniu silniczka tą uszczelkę powinienem zalozyć nową?
KRISS :-thank
-
Chciałem wyczyścić ten silniczek, ale nie wiem jak się dostać do dolnej śróbki żeby ja odkręcić, ma ktos jakiś pomysł, co trzeba najpierw zdemontować?