FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) => Nowi Forumowicze i Jaguary => Wątek zaczęty przez: markzo w Październik 28, 2009, 22:05:18 pm
-
Chciałbym wszystkich serdecznie powitać!
Kilka słów wprowadzenia, skąd się tu wziąłem i po co ;)
Mam na imię Marek, rocznik 1990 :D Od dawna jestem związany z brytyjską motoryzacją (śmieją się z mojej miłości do "wesołych brytyjskich wynalazków" ale mam to w nosie), obecnie śmigam sobie Roverkiem Coupe Targa :) Mój tato, myśli o zmianie auta ;) i miał to być Rover 75 V6 jednak...jednak całkiem przypadkiem natknąłem się na Jag'a...zawsze myślałem, że jest to auto drogie i ciut awaryjne, jednak po lekturze Waszego forum (świetna atmosfera!) doszliśmy do wniosku, że może damy rade ;) coś w ten deseń ;) http://moto.allegro.pl/item787598340_jaguar_xj6_ekskluziv_3_2.html
No to tak pokrótce wiecie co ze mnie za typ :D mam nadzieje, że uda mi się zrealizować moje marzenie, czyli wsadzić tate do porządnej, nietuzinkowej furki z duszą i klasą ;) po 37 autach, w więksozsci niemieckich finezyjnych meblościankach made by VW, chyba już najwyższy czas ;)
pozdrawiam Marek ;)
-
:-witamy i pozdrow tate :)
-
:-tylko
-
:-witamy
udanych poszukiwań :-za
-
dzięki za miłe powitanie :)
czy moge zadać tu kilka pytań o xj6 x300? czytałem juz troche i wiem prawie wszystko ale chce sie upewnic ;)
-
smialo :)
-
:-witamy
A tak a'propos tego przykładu, który podałeś - mam pytanie do znających X300 lepiej ode mnie: czy do zwykłego XJ6 można było zamówić do tyłu osobne fotele a'la Daimler ?????? Czy jest to czyjaś radosna twórczość ??????
Doktorze Walec - a co Pan powie o dywanikach ::) ??????
-
:-witamy
I wytrwałości w 'zmaganiach' z ojcem ;D (Sam przez to właśnie przechodzę. Jeżeli to czytasz, tato, to bardzo liczę na wiosnę, naprawdę bardzo liczę! :-hehe )
-
:)
generalnie to mam blisko do tego auta ;) http://moto.allegro.pl/item787598340_jaguar_xj6_ekskluziv_3_2.html
nie ukrywam, że jest taki jak trzeba (chyba) :)
1) 3.2 R6 jest pancerny tak? nie doszukałem się jakiś wad fabrycznych i typowych usterek, słabo szukałem? nie musi być to pocisk ;) obecnie tato jeździ 170konną Vectra i to wystarcza:) silnik ten występował tylko z 4 biegowym automatem tak? i jest to ta starsza, prostsza i trwalsza wersja? tato ma 52lata, sciganie ze swiateł zostawa mi i mojemu bandziorowi, Jag musi być dynamiczny, nic wiecej;) czy 3.2 i 4biegowy automat spełni to założenie?
2) korozja mu nie straszna...?
3) o elektryce też nie wiele wycztałem, nie psuje się nic poza zegarkiem?
4) ceny części podane przez jedno z forumowiczów wyglądały obiecująco, czy na podkarpaciu jest jakiś godny polecenia warsztat, któy zajmie sie Jagiem w razie W?
5) najmniej odpowiednie ale jednak konieczne... czy ten silnik współpracuje z LPG? dobra sekwencja i nie będzie problemów?
to chyab tyle narazie ;) miłoby było, jakby ktos rzucił okiem na ezgemplarz z linku ;)
-
osobne fotely w fondzie moglbys zamowic do kazdego x300 w wersji long individual.
markzo, silnik aj6 jest pancerny jak najbardziej. psuje sie czasem czujnik przy pompe servo oraz inny pierdoly,
nic strasznego.
2. korozja niestety jest tematem, specjalnie przy ramkach przedniej szyby oraz przy tylnych nadkolach.
3. elektyka: trzeba sprawdzic, czy wszystko dziala. oprocz zegarek podgrzewania fotelow lubi sie zepsoc,
jednak naprawa to na ogol maly piwko.
4. w podkarpaciu niestety nie znam warsztatu, ceny czesci sa w normie.
5. nie ma przeciwskazan na lpg, to kwestia gustu oraz filozofii.
-
wydaje mi się, że z paskami na bokach coś nie tak ;)
no i konsola jakaś niespasowana........
siedzenia z tyłu super - też bym sobie takie zamontował, ale w moim trochę nie wypada ;D
może mi Ktoś (kogutki......kriss..........) przy okazji wyjaśni, po jakiego grzyba jag montował motor 3.2 w x300?! ??????
-
Juz dzis o tym pisalem w innym watku, ale sie powtorze:
Moj ekscelencja XJ6 x300 3.2 z 1995 r w miescie pali, ile chce ;) Nawt przy spacerowej jezdzie wypija kolo 17 l / 100 km, na trasie przy predkosci do 120-130 km/h zadowala sie 11 litrami. Jestem 4-tym wlascicielem kocura, przebieg na dzis prawie 172 tys mil, lancuszek nie byl wymieniany i jest wciaz "brzytwa" - nie na darmo Angole nazywaja rzedowa 6tke "bullet-proof" engine... :-super Od stycznia 2009 wymienialem w nim jedynie filtry, olej - zadnych awarii i niespodzianek nie bylo, 2 tyg. temu spalila sie zarowka STOPu i prawa swiatel mijania - i to wszystko. Wg. mnie x300 3.2 jest dobrym wyborem, jesli na wiosne zmienie kocura, tez bedzie to x300 ;D
W ramach ciekawostki dodam, ze moj kot caly przebieg zrobil na... fabrycznie montowanych amorach Bilstein'a Dopiero teraz (miesiac temu) zaczely "klekac" i przed MOT (przeglad) bede je wymienial, bo spadl troche komfort jazdy po dziurach. A korozja... hmmm... jak w wielu x300 male "purchelki" na tylnych blotnikach, bardzo czesta slabostka - przez 6 miesiecy na eBay UK spotkalem zaledwie kilkanascie bez tego problemu, ale to "pierdniecie bizona" - zaden serio problem... :-jag
Pozdrawiam!
-
tomz, silnik 3.2 oferowany ogolnie na rynki europejskie, w ktorym sie placi roczny podatki na samochod
na podstawie wielkosci silnika. np w niemczech w 1997 za x300 4.0 oplata roczna kosztowala ok 500 eur,
a za silnik 3.2 zaledwie 320.
-
propagator czytałem Twoją wypowiedź w innym wątku ;)
w sobote rano podjedziemy zobaczyć tego potworka ;) czy widzicie coś podejżanego?
-
kogutki, jakoś mnie nie przekonuje Twoja ekonomiczna argumentacja ;D
to promil w kosztach utrzymania jaga ;D
a tak a propos to nieźle się rozwinęło jak na "przywitalnie" ;D
-
witaj :-tylko
-
Markzo, :-hehe juz widze, co bedzie sie tu jutro dzialo, jak SZANOWNY KOLEGA WALEC zobaczy te gumowe dywaniki kolo tej wypasionej tylnej kanapy... :P :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe
-
Co tu dużo mówić :-tylko :-tylko :-tylko
A jak już znajdziesz Jaga swojemu tacie, to zacznij szukać sobie :-za
-
Chyba zostanę kolegą Walca po fachu, bo gumowe to są wycieraczki, nie dywaniki
<czepiam się, wiem ;D >
-
hehehe :D widze, że podejście takie jak ja macie do gumiaków na podłodze ;D
Jag dla mnie? ;) narazie nie ;) musiałby to być XKR albo XJ220 ;) zresztą moja "fizolofia" na własny pojazd zakłada: lekkość, prostote, brak elektrowspomagaczy szofera i 100% frajdy :)
wracając do tego XJ6, czy poza gumofilcami (fuuuj) jest sie do czego przyczepic? cena jest ok?
-
zawsze jest do czego się przyczepić ;D
-
a tak jaśniej?? ;)
-
pisałem powyżej ::)
-
oj tomz chyba nie ma konkretnych uwag, choc on akurat o x300 sporo wie ...
ale ma racje, zawsze cos sie znajdzie, a diagnoza na podstawie fotek jest ogolnie dosc trudna sprawa.
na prawych drzwiach brakuja chyba faktycznie paskow, to trzeba zbadac skoro auto jest
bezwypadkowy wdl opisu. skoro juz sie zorientowales na forum to pewnie to juz czytales:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,5080.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,5080.0.html)
jezeli opis pokrywa sie z rzeczywistoscia to cena wydaje sie wporzadku. sprawdz tylny blotniki, cala
elektryke, sprawdz czy kolektor jest ewentualnie pekniety, w ciagu jazde probny wylacz radio i posluchaj
jak zawieszenie sie sprawdzi. no i ocen autko bez emocji, bo jak sie siedzi w jagu to bardzo szybko
dziala to na psychyke heh. sprawdz ksiazke serwisowa i zbadaj fotel kierowce, gumy na pedalach oraz
kierownice czy ich stan sie zgadza z tym co pokazuje licznik. good luck.
-
czyli tak jak w każdym autku ;) a właśnie, czy jest tutaj kontrola trakcji? bo jak dobrze zrozumiałem to 3.2 z 4 biegowym automatem jej nie miał?
-
Kontrola trakcji jest "umieszczona" w... Twojej prawej nodze ;D
-
czyli tam gdzie powinna być! :-yipee
-
wydaje mi się, że na fotkach tam gdzie powinien być przycisk on/off TC jest zaślepka
kontrola trakcji w x300 jest bardzo prymitywna i z motorem 3.2 - moim zdaniem - pomocna jedynie w zimie :-X
-
:-witamy
-
mógłby koleś chociaż umyć te wkładki z PCV jak już koniecznie chciał je tam umieścić na zdjęciu :-nuts
-
wizja właściciela to dywaniki w kolorze... opon :-hehe
-
Witam!
Koledzy, ale proszę podejść bardziej na serio do tematu, naszemu młodszemu koledze trzeba pomóc w temacie, ja sam trochę dwa lata temu byłem w jego wieku i w podobnej sytuacji. Teraz jestem już troszkę mądrzejszy i tak:
1) coś mi nie pasuje z tymi paskami po bokach, bo ich najnormalniej w świecie brakuje! Czyli coś było robione z lakierem, a to źle może wróżyć
2) jak ktoś słusznie już zauważył, coś nie tak ze spasowaniem środkowej konsoli (przynajmniej tak się wydaje patrząc na zdjęcia)
3) mi osobiście jeszcze coś nie pasuje ze spasowaniem błotnika, ale może to tylko tak na zdjęciu wyszło
4) czy końcówki tłumików nie powinny być inne??
Nie chcę straszyć, ale w tym egzemplarzu właśnie tym elementom bym się przyglądał uważnie, ale wszyscy wiemy, że na odległość, to trudno coś na 100% stwierdzić:) Pozdrawiam!
-
Koncowki tlumikow sa takie same, jak w moim XJ6 - tyle, ze zdjecie jest ciemne i koncowki wygladaja na brudne (u mnie jeszcze sie blyszcza...) No i nie wiem, czy kolega zauwazyl, ze to wersja long wheel base. :-super Pozdro!