FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: gajoma w Październik 14, 2009, 18:56:09 pm
-
Witam serdecznie,
mam problem z z uruchomieniem auta (daimler double six rok '88) po wymianie świec. Podczas wykręcania świec porwane zostały przewody instalacji zapłonowej i potrzebuję schemat instalacji - może ktoś dysponuje takowym?
Z góry dziękuję za pomoc
-
Lucas CEI czy Marelli?
-
Chodzi o LUCAS'A.
-
(http://i47.photobucket.com/albums/f169/kogutki/ignv12.jpg)
-
Bardzo dziękuję za udostępniony schemat, jednak wg elektryka połączenia nie pasują z moim egzemplarzem (obok stoi podobny tylko inny rocznik i jest zgodny z zamieszczonym schematem - więc sam już nic nie rozumiem). Czy jest taka opcja aby Lucas mial też inne rozwiązanie połączeń zapłonu i ktoś dysponuje takim schematem? Dodatkowo może ktoś dysponuje schematem sterowania wtrysków oraz zasilania centralki zapłonowej (chodzi o +/-).
Z góry dzięki za pomoc.
-
zapewne masz wersję z dwoma cewkami zamiast rezystora jesli tak, to masz podobnie tylko cewki masz połączone równoloegle, dwa przewody od wzmacniacza zapłonu (tej czarnej skrzyneczki przykręconej do kolektora) idą do cewki a pozostałe dwa jeden do ECU a drugi do obrotomierza, jeśli masz resztki kabli to dojdziesz po kolorach, a jak nie dasz rady to pisz ;)
powodzenia
-
Dzięki za dotyczczasową pomoc i wskazówki.
Okablowanie zapłonu wydaje się być już chyba OK. Natomiast powstaje następny problem ze sterowaniem wtrysków. Skąd wychodzą sterowania wtrysków czy z centralki czy z modułu. Problem jest taki, że w tej chwili wygląda na to, że są dwa + a nie ma -. Czy może być taka sytuacja, że uszkodzony czujnik skrzyni biegów wyłącza pracę wtryskiwaczy? Czy może rozładowała się centralka wtryskowo-zapłonowa po długim przestoju auta bez podłączonego akumulatora?
Może coś Komuś przychodzi do głowy?
Pozdrawiam
-
Z mojej skromnej wiedzy, w IIIserii nie ma żadnego czujnika w skrzyni, wtryskiem steruje zapłon czyli idzie sygnał do ECU z tej czarnej skrzyneczki na kolektorze ssacym.
Sprawdź całą wiązke wtryskiwaczy bo jest to najczęstrza przyczyną kłopotów z silnikiem,
stara izolacja parcieje i raz działaja a raz nie.
dodatkowo sprawdź czujnik temperatury i czy dochodzi podciśnienie do ECU
to są główne sygnały sterujące silnikiem
Oczywiście zakładam że masz iskrę ;)
powodzenia
-
cały "witz" polega na tym, że nie mam u siebie czarnej skrzyneczki na kolektorze:-(. Zaznaczyłem natomiast na czerwono coś w rodzaju rezystora, z podłączeniem którego mamy problem... może ktoś posłuży dobrą radą?:-) ...iskra jest.