FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: tomektd w Październik 07, 2009, 20:07:24 pm
-
Zwracam sie z zapytaniem dotyczacym Jaguara X-Type rok 2003 silnik 2.0 diesel Forda. Problem zaistniały dotyczy utraty mocy silnika przy dużych obrotach, zarówno na zimnym jak i cieplym silniku. Wtryski paliwa oraz pompa zostały sprawdzone, wymieniono filtr paliwa, czujnik cisnienia doladowania oraz zawór pompy wtryskowej. Na zaworze nie znajdowały sie zadne opilki. przy obrotach powyżej 2500 zapala się swieca żarowa oraz zapala się lampka "check", samochód traci moc i gaśnie. Przy delikanej jężdzie wszystko jest ok. Zwracam się z zapytaniem czy na podstawie mojego opisu jest ktoś w stanie mi pomóc zdiagnozować zaistniały problem....Bardzo dziękuję za pomoc i poradę Tomek
-
to chyba nowy dylemat x-sa w dieslu i mało znany nam... ale jak już zdiagnozujesz przyczynę opisz ją w tym wątku Cierpliwości bo co nas nie zabija to nas wzmacnia
Pozdrawiam
-
Może to być jeszcze zabrudzony/uszkodzony zawór EGR, ewentualnie sterownik (silniczek) turbosprężarki.
-
poczytaj tutaj
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,3884.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,3884.0.html)
-
Witam,
Od wczoraj mam dokładnie taki sam problem, co najlepsze stało sie to w czasie wyjazdu na wakacje, przed 1000km trasa..
Na Orlenie zalalem do fulla i po 4km silnik zaczal szwankowac, miga swieca zarowa na pomarańczowo (ta spiralka) i zaswieca sie check engine. Silnik stracił moc i powyzej 2 tys nie ciagnie. Po restarcie silnika jak nie przekrocze na 1-4 biegu 2 tys. i na 5 biegu 3 tys to spiralka sie nie zaswieci i nie musze wylaczac i wlaczac silnika bo inaczej nie chce ciagnac wiecej niz 90km/h. Nie wiem czy to wina paliwa czy czegos innego, o 3 nad ranem wlalem uszlachetniacz to paliwa, ale nic to nie pomoglo. Ledwie zajechalem, gorzej ze trzeba jeszcze wrocic.. Na szczescie wzialem kabel ELM i po podpieciu pokazuje blad.. dozowanie pompy wtryskowej.. cos takiego. Potem zapisze cala tresc bledu..
Panowie co robic... Jaguarowi odwalilo na maxa.. taki pech ze w dzien wyjazdu na wakacje. Mam jeszcze dzisaj w planach wyjazd na BP i zatankowanie najlepszego diesla, ale nie wiem czy to cos pomoze.. Nie mam pojecia od czego to sie moglo w ogole stac...
Jak wlacze i wylacze silnik, to do 2 tys ciagnie tak jak powinien a zaraz zmula i kontrolki sie swieca
POMOCY...
EGR i kolektor ssący czyscilem z miesiac temu. Byla duza poprawa na mocy silnika.
-
Błąd... doczytalem ze to ogolny blad ukladu paliwowego
-
A filtr paliwa, kiedy był wymieniany? Może on powodować takie objawy. W poprzednim samochodzie tak miałem, że do 2 tyś jechał dobrze, a powyżej w ogóle nie wychodził na obroty, wymiana filtra pomogła. Był cały zapchany parafiną. Pozdrawiam
-
Nie wymienialem od początku, zrobię jak mówisz. Gdzie w Jagu jest filtr paliwa? Dam radę wymienić bez kanału?
-
w silniku benzynowym jest pod samochodem od strony pasażera na wysokości tylnego koła. takie same objawy miałem w toyocie land cruiser , a pomogło przeczyszczenie węży ciśnieniowych.(po wielu innych nieskutecznych zabiegach)
-
W dieslu jest po stronie kierowcy w komorze silnika na górze, dobrze widoczny powinieneś znaleźć bez problemu. Pozdrawiam
-
Jest po stronie pasażera na gorze ;)
Czy ten od mondeo pasuje?
Wybierac sie salonu forda, czy kupic najtanszy? na allegro po 39zl
-
Pasuje od mondeo ja kupiłem w salonie, nie są to jakieś duże pieniądze. Pozdrawiam
-
Jutro przyjdzie filterek oryginalny forda (Bosch), zdam realcje czy pomoglo.
-
Witam,
Sprawa sie rozwiązała..
Wina paliwa z ORLENU (Nowy Sącz ul. Nawojowska)
Zalałem teraz na BP Diesel Ultimate i problemu nie ma.. auto chodzi, tak jak powinno.
Filtr na wszelki wypadek również wymieniłem na oryginalny. Roboty na 10 minut
Pozdrawiam i dzieki za pomoc ;)