FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Hornet w Wrzesień 29, 2009, 09:47:41 am
-
Właśnie jaki on jest :) Moja wskazówka ciśnienia oleju (i czasem lampka też) chcą mnie przyprawić o zawał serca. Jakie jest gwint na tym czujniku. Mechanik ma manometr, tylko lepiej się przygotować jeżeli chodzi o końcówke. Wole wiedzieć czy zainwestować w czujnik, czy szukać silnika :))
pozdr
-
nie powiem Ci jakie ale bardzo nietypowy, jak sprawdzałem z mechanikiem to miał problem żeby dopasować ze standardowego zestawu, musiał robić jakieś przejściówki :-\
-
półcalóweczka z gwintem 19z/cal :)
-
Po wymianie czujnika strzałka stoi na 4 z groszem. Czekam na upały i korki (szukanie dziury w całym).
pozdr.
-
a u mnie leży ;/
-
A u mnie różnie.
Jak stoję w korku to jest ok. 3, czasami nawet 2,5
Jak przyspieszam to jest ok. 5.
Jak jadę spokojnie to jest 4.
Czy to normalne??
-
taaa widze ze jeszcze czujnika nie wymieniłeś :)
-
Kurde, to jak w końcu jest.....
Mam wymienić? Przecież w innych autach wskaźnik pokazuje różnie wartości w zależności od prędkości itp. Czy w Jagu jest inaczej?
A jeśli tak to pytanie brzmi - "how much?"....
-
U mnie podczas jazdy jest 8. Jak silnik jest zimny to i na wolnych obrotach jest 8, a jak się nagrzeje to na wolnych obrotach czasem spadnie do 4, może nawet i 3,5
-
są dwa rodzaje. Starego typu - taki który pokazuje ( przybliżoną nie oszukujmy się ) wartość ciśnienia oleju. Fordowskie, czyli po 89 robią to w miarę. Jednak mają tę cudowną wadę, że się psują a to może doprowadzić do zawału ( mnie doprowadził w Wieluniu w środku nocy), lub też wymienić na JLM20791 - który ma tę wadę, że jest zero-jedynkowy - jest ciśnienie/nie ma ciśnienia. I tę zaletę, że jak jest na zero to raczej ( ale raczej ) skończył silnik, a nie czujnik i nie lampi się do nas czerwona kontrolka ciśnienia i ciągle bezstresowo pokazuje radosne 4 z hakiem :)
Ja osobiście wolałbym padnięte czujniki - te starszego typu - zamieniać na nowe w sensie nowe z pudełka nie nowszy typ, ale niestety... Jaguar przewidział, że jak już stary typ wyzionie ducha to jedyną opcją jest JLM20791
Jeździć póki nie padnie.
Ciśnienie oleju najlepiej mierzyć manometrem.
-
To teraz jedyny czujnik jaki idzie dostać, to taki który z miernika ciśnienia robi zwykłą kontrolkę od ciśnienia tak jak w wszystkich innych samochodach, tyle że ładniej pokazaną?
-
Tera da sie kupić tylko czujnik jest nie ma (nowy). PRzerabialem sprawe:
1. Przez jakiś czas czujnik pokazywał coś koło 4 (czy cieplo czuy zimno)
2 potem przeszedł na pokazywanie z zakresu 1-4
3 Zawał...czasem na wolnych obrotach cisnienie 0 i czerwona lampka :)
Zmieniłem na czujnik 0-1, wskaznik stoi sobie radosnie na 4 z groszem co by sie nie działo. A stary czujnik puszke przerobie na przejściówke do manometru. Ale to jak serce podlecze ;-)
silnik tfu tfu tfu nie dzwoni nie tłucze, cisnienie było znaczy sie.
P.S. Czytalem sobie w tej sprawie anglojęzyczne fora. JAk pisze _radzio1, zdecydowana większość przypadków z zapalającą sie lampką to czujnik.
-
To jest jakby ograniczanie wyposażenia tego samochodu. W X300 też jest czujnik 0-1?
-
MAsz racje, też wole ładnie chodzącą wskazówke :) Ale wole już nieruchomą jeżeli mam dostać zawału.
Problemem jest brak podejscia na 2 czujnik. Z tego co wiem w s3 sa 2 czujniki - na lampke i na wskażnik. W aj6 niestety jedno gniazdo. I mówiąc prosto - dupa.
-
ja też z pytaniem, czy w x300 jest liniowy przetwornik (czujnik) ciśnienia, czy taki 0-1? U mnie zawsze wskazówka jest pionowo, gdy silnik chodzi.
-
znaczy wymieniono raczej, Pierwsze miały takie same jak xj40 (LATE)