FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: Jacoll w Sierpień 29, 2009, 19:41:46 pm
-
Jeżdzę samochodem na codzień i jest super, choć myślałem, że na ulicy bedzie traktowany z większym szacunkiem :D >:(
ale do ad remu jak mawiają - jest mi w nim strasznie gorąco bo prawie ciągle leci ciepłe powietrze. Mam klimatyzację, która nie działa i myślałem, że będzie jak w normalnym samochodzie, czyli jak najstawiam zimny nawiew to wieje zimne itp. Jednak za każdym razem jak właczę nawiem, to leci ciepłe. Dopiero jak nastawiam na automat i temp. na 65 stopni, to po pewnym czasie to leci zimne. Czekam na pomoc :-V
-
Niestety muszę cię zmartwić. To auto w wersji z klimą lub bez, ma zupełnie inaczej rozwiązane nawiewy. Jak była klima, to ma być klima. Inaczej będzie tak jak opisałeś.
Z tego co piszesz, widzę, że sterownik masz ok. Więc pozostaje zrobić klimę albo okienka w dół.
Za to zimą miodzio. Daje tyle ciepła, że pług nie będzie potrzebny :)
Nie wiem jaki masz silnik, ale jak 4,2 ze skrzynią BW. To zauważyłem ,że na oleju DexronII bardzo nagrzewa się konsola środkowa. Po zalaniu ATF typ G konsola jest dużo dużo chłodniejsza.
-
Jacek, zima za pasem, więc nie ma co się martwić ;)
A tak na poważnie - jeśli chodzi o zachowanie Twojego ogrzewania to jest ono dziwne, ale w tym samochodzie coraz mniej rzeczy mnie dziwi, więc pewnie Nemys ma rację. Pamiętaj jeszcze o jednej "ciekawostce" - klima jest używana do chłodzenia paliwa wracającego do zbiorników, więc dobrze jest jak działa.
-
Tak w temacie tego chłodzenia paliwa. Wprowadzili to w S3 jakoś po 83 roku. Skoro wcześniejsze jeżdżą bez tego, to nie powinno być problemu.
-
zanim zaczniesz totalną demolkę to sprawdź dwa bezpieczniki: pierwszy znajduje się przy lewym błotniku pod maską w plastikowej skrzynce, jest tam chyba 4 lub 5 bezpieczników i jeden odpowiada za poprawne dzialanie systemu, drugi jest na wysokości radia w środku po prawej stronie, musisz odkręcić srubkę w platikowej kratce nawiewu i odejdzie cały panel, bezpiecznik jest typowo przeciążeniowy i na tego bym stawiał, jest on w platikowej osłonie.
-
pierwszy znajduje się przy lewym błotniku pod maską w plastikowej skrzynce, jest tam chyba 4 lub 5 bezpieczników i jeden odpowiada za poprawne dzialanie systemu
Te bezpieczniki (przynajmniej u mnie) odpowiadają za:
- pierwszy za elektryczny wentylator chłodnicy,
- pozostałe za światła (lewe mijania, lewe drogowe, prawe mijania, prawe drogowe).