FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: hufu w Marzec 13, 2008, 21:56:46 pm
-
Dziś kot dał mi popalić, podczas jazdy silnik zaczął szarpać, na wolnych obrotach totalne drgania, od czasu do czasu miga kontrolka silnika, wygląda na to że część cylindrów dziękuje za współprace. Czy ktoś miał podobne objawy ? (4.0 V8)
-
Ja niestety mam to samo w 3.0l v6 Wibruje na wolnych inieraz czuć że traci moc jak daje po gazie kontrolka miga rzadko zaczynam od cewek bo komp nic niepokazał :-W
-
W V6 cewki często padają. Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa i czujnik ciśnienia bo trochę w 2,5 i 3,0 pokomplikowali.
Ale w V8 musiałoby nie palić kilka cylindrów, żeby to było tak wyraźnie czuć.
-
dzięki Panowie za info, umawiam się na wizyte do doktora, napisze co było.
-
W V6 cewki często padają. Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa i czujnik ciśnienia bo trochę w 2,5 i 3,0 pokomplikowali.
Ale w V8 musiałoby nie palić kilka cylindrów, żeby to było tak wyraźnie czuć.
No to może sprawa się ruszy??
Jakie powinno byc ciśnienie paliwa??
i jak sprawdzić czujnik ciśnienia??
komputer nic nie pokazuje (taki uniwersalny nie dedykowany jaguar)
We wtorek zaczynam walkę z silnikiem i regulacją temp.po stronie kierowcy bo wali gorąc .
pozdr
-
Jeżeli dobrze pamiętam to ok. 300 mBar na wolnych obrotach. Sprawdzę jutro i Ci napiszę. A sprawdzić to można podpinając skaner OBD, który pokazuje parametry w czasie rzeczywistym. Tylko najlepiej by było sprawdzić wtedy, kiedy wariuje. Ale zacznij od cewek i świec.
-
u mnie okazalo sie ze problem byl z cewkami, polecam sprawdzic
-
Ale zacznij od cewek i świec.
[/quote]
Swiece sa nówki 1 tydzień mają ngk platinium kupiłem 3 cewki nówki
w poniedziałek jadę na komp i sprawdzę bo mam rok 99 a mieli soft tam gdzie robie z wytycznymi tylko od 01 w górę ale i tak się połączył i nie pokazał zadnych błedów ???
więc we wtorek przekładka 3 nowych cewek na lewą stronę silnika i mieszanie pozostałymi na prawej.
A może ktos rozkładał kokpit poszykuję mechanizmu sterowania temp. bo po stronie kierowcy wali mi non stop gorące i niereaguje na komedy z panela jest może jakiś sposób "bezbolesny" na tą przypadłość??
martwię się żeby to nie był krokowy od wolnych :'(
-
Miałem ostatni problem z nie równą pracą silnika v6 i v8 Okazało się że przy każdym z nich był problem z cewkami.Przekładanie cewek w silniku v6 dało rezultat i znaleziona została przyczyna.Natomiast przy v8 4.2 l to się nie sprawdziło. Komp pokazywał że nie pali na 2i 5 cyl okazało się że usterka była tylko na 2 cyl a na 5 tylko chwilowe.I tak dla informacji w v8 jeżeli nie pali na jeden cyl to na wolnych obrotach silnik wpada w wibrację. I nie jedzie jak należy w dolnym zakresie obrotów wogóle
-
Odebrałem dziś kota, okazało sie że uszkodzone byly dwie cewki, jedna padła całkowicie, II-ga pracowała zależnie od humoru. Poki co kotek pracuje równo.
Pozdrawiam ;D
-
U mnie tez poprawa wymieniłem 3 szt. nie trzęsie lepiej się zbiera tak aż dopiero co wróciłem po śmiganiu ;D
Kolego napisz mi jak sprawdzili ci cewki??
byłem na 2 komp a tam mi nie poazywało która działa lub nie
-
nie wiem jak oni sprawdzali ale zawsze możesz pobawić sie w najprostszy z możliwych sposobów, jeśli problem zaczyna sie już na wolnych obrotach to wystarczy po kolei odłaczać po jednej cewce, brak reakcji po odłączenu (obroty bez zmian tak samo nierówno pracuje ale się nie pogarsza) rozwiązuje problem z lokalizacją.
pozdro
-
Witam! miewam podobny problem w 4,0 V8, może ktoś wie gdzie do niego mogę kupić cewki (i jakie) w przyzwoitej cenie. Serwis raczej jest drogi o czym wszyscy wiedzą. Pozdrawiam DP.
-
dzisiaj klient przywiózł mi cewke do takiego silnika za 300 zł gdzie nowa w serwisie kosztuje około 270 zł
-
Najpierw zdejmij z cewki gumową fajkę i zobacz czy miejsce styku sprężynki z rdzeniem nie jest zaśniedziałe.
-
ja mam problem z 2 i 7 cylindrem z tym że tydzień temu na 7 już cewkę wymieniłem. Dodam, że mam problem z układem chłodzenia (po wygaszeniu wyrzuca płyn)Czy to może jest uszczelka pod głowicą?Jak to sprawdzić?Po sprawdzeniu cewek i swiec motor chodzi nierówno i przy wyższych biegach wyskakuje pomarańczowa beczka.Proszę o pomoc!!!!
-
termostat założyłem nowy oryginalny wentylatory pracuja poprawnie. Ale z tym włącznikiem termicznym to mnie zagiąłeś!! Nie jestem mechanikiem więc stąd moje zdziwienie.gdzie on jest usytuowany??
-
tez mialem problem z cewkami, wymienialem je sam i powiem wam - da sie. dodam, ze nie jestem mechanikiem i robilem to 'pod chmurka'. Ciekawostka: Komputer nie wykaze cewek dopoki nie zaswieci sie kontrolka silnika, czyli w przypadku podejrzen gaz do dechy az sie zapali, he he he