FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: snoopy25 w Sierpień 08, 2009, 18:05:36 pm
-
Witam wszystkich posiadaczy kocurkow.
Od trzech dni walcze ze swoim Jagiem S-type 1999 r. 3.0 V6 i za cholere nie moge podpiac go pod Pc-a.
Komp nie widzi kota. Probuje podpiac go na kablu OBD2 i nic. Znalazlem w sieci chyba z dziesiec programow i zaden nie widzi samochodu. Czy ktos wie jaki przewod zastosowac i jaki software? Obecnie mieszkam w irlandii i mam ogromny klopot z diagnostyka. Niestety nie jest tu latwo znalezc wlasciwy warsztat ktory moglby sie tym zajac.
Wczoraj znalazlem na allegro komputer diagnostyczny ale nie wiem czy to urzadzenie bedzie chulac czy to kasa wyrzucona w bloto...
Prosze o jakies wskazowki.
Z gory dziekuje
Piotr - snoopy25
-
Czy to przypadkiem nie będzie to samo co Ford Windstar ??
-
Dzieki bardzo - ide szukac...
-
I jak to nie wiesz Radku format transmisji to PWM-JPW 1850 to formaty forda.
Jeśli nie jest to jakiś kundel to chodzi na wszystkich softach Palmera scan master xl ,pcmlscan oraz na prostym scan tool-pl.
Wystarcza zwykły elm 327+komp i trochę chęci.
pozdrawiam.
Filar12
-
A czy ktoś z szanownych kolegów mógłby napisać tutaj jaki kabelek będzie działać?
mam oprogramowanie pro scan lecz jeszcze nie dostałem kabla połączeniowego
a nie wiem jak takie połączenie wygląda, czy to jest prost PC-Jaguar czy też miedzy autem a pc musi byc jakis interface...
-
Dodam jeszcze, że używam softu Pro-Scan
-
Posiadam kabel diagnostyczny ELM 327 + darmowe oprogramowanie scan tool net.pl. Niestety interfejs nie widzi auta. Czy tem interfejs powinien zdiagnozować s type 3,0 z 2001 r. ?
-
Jeśli auto jest świeższe niż rocznik 2001 to tak.
Z tego co piszesz nie powinno być problemu. Dobierz tylko odpowiedni soft.
-
99r ma format PWM w 2002r CAN oby dwa poprawnie działają na ELM-ie.
tylko trzeba troszkę poszperać i sprawdzić ja ma być ustawiony port usb może tam jest zonk.
-
Potrzebuję podłączyć mojego jaguara do kompa bo nie działa mi ABS i kontrola trakcji lub DSC (póki nie działa nie jestem nawet w stanie stwierdzić, które z nich u mnie siedzi). A że jestem typem majsterkowicza, to zamiast płacić chciałbym kupić odpowiednie złącze i zrobić to samemu. I teraz pytanie, u nas siedzi złącze OBD? w którym miejscu jest jego przyłącze? i czy program typu EuroScan wystarczy, czy potrzeba dedykowany?
Co do ABS i DSC to obstawiam umarły jeden z czujników ABS bo nie działają oba systemy z nich korzystające, ale bez kompa nie sprawdzę który.
Z góry dzięki za pomoc ! :)
Połączono
Przepraszam, nie zauważyłem że temat już był :-[
I znów przepraszam, że post pod postem, ale nie mogę edytować, więc jestem zmuszony...
Zamówiłem już odpowiedni kabelek i mam nadzieję, że będzie działać. Zapytam od razu na przyszłość, czy tym kablem da się też wgrać j.polski do komputera (chodzi mi o napisy RANGE, LOW FUEL itd). Nie dlatego, że mi przeszkadza po angielsku ale z ciekawości i dla własnej satysfakcji. Próbowałem zmienić ale polskiego nie mam. mam niemiecki, portugalski, angielski US i jeszcze kilka ale nie polski. Jak tak to skąd można ściągnąć polską paczkę językową?
-
Języka nie zmienisz na Polski niczym nawet oryginałem.
O odczytach ABS-DSC zapomnij format OBD jest wymyślony do odczytów parametrów podstawowych silnika.
Któryś scanxl miał z tego co pamiętam abs musisz spróbować.
Ale raczej będziesz potrzebował bardziej specjalistycznego sprzętu.
-
Ale raczej będziesz potrzebował bardziej specjalistycznego sprzętu.
a mógłby ktoś mnie nakierować, czego w takim razie bym potrzebował? Chętnie bym się rozglądnął za czymś takim bo pod domem stoi mi też ojca LandRover z dosyć podobnym problemem :-\
-
a czy autocom cdp+ pro zrobi w jagu coś wiecej niż tylko silnik np. ABS, skrzynie?
np taki:
http://www.aliexpress.com/item/Quality-A-2012-2-release-2011-3-software-for-choose-lastest-version-Black-cdp-pro-plus/710352121.html (http://www.aliexpress.com/item/Quality-A-2012-2-release-2011-3-software-for-choose-lastest-version-Black-cdp-pro-plus/710352121.html)
-
Przeglądam właśnie kabelki do diagnozy, obecnie mam elm 327 i PCMSCAN czy te kabelki z linków i programy z którymi współpracują pokażą coś więcej jak usterki silnika czy to porostu inna nazwa w tym samym opakowaniu-
- FoCom
– IDS
– FORD-VCM
http://allegro.pl/interfejs-obd2-ids-vcm-mini-ford-mazda-jaguar-pl-i5550543638.html (http://allegro.pl/interfejs-obd2-ids-vcm-mini-ford-mazda-jaguar-pl-i5550543638.html)
http://allegro.pl/interfejs-ids-vcm-mini-ford-mazda-jaguar-fv-i5528734574.html (http://allegro.pl/interfejs-ids-vcm-mini-ford-mazda-jaguar-fv-i5528734574.html)
-
To jest jedno i to samo co Elm
-
Czyli to co piszą do to bujdy:
"nterfejs jest dużo lepszy niż popularny ELM327. Oprócz silnika (jak w przypadku ELM327) obsługuje takie funkcje jak kody błędów silnika, skrzyni biegów, poduszek, ABS czy wspomagania. Ponadto FORD VCM umożliwia regenerację DPF, programowanie kluczyków i immobilizera."
-
A świstak zawijał sreberka :D
-
To jest jedno i to samo co Elm
skąd takie stwierdzenie?
Ostatnio VCM MINI FORD robiłem kalibrację ustawienia położenia kierownicy w Mondeo MK4, kasowanie poduszek i parę innych drobniejszczych diagnoz. Z moim X-typem także sporo funkcji działa (FoCOM). Zdecydowanie nie jest to ELM.
Do amatorskiego zastosowania jest idealny w tych pieniadzach.
-
Ale ciekaw jak s-type zareaguje na na ten kabelek, na elm 327 nie mogę się połączyć z FoCom ( nie wykrywa interfejsu)
-
FoCom nie wykryje Ci ELMa (próbowałem z ciekawości).