FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: macho w Marzec 12, 2008, 17:55:56 pm
-
jestem w trakcie wymiany. dlaczego dopiero teraz: bez komentarza. jakieś sugestie które mi to ułatwią?
-
Odkręć układ wydechowy, wał i podwieś silnik. Na początku podeprzyj też skrzynie i spokojnie ją odkręcaj. Wg moje specjalisty od skrzyń, ważne jest żeby skrzynie wyjąć razem z konwerterem.
Chcesz ją remontować czy chcesz kupić nową?
Jakbyś był zainteresowany to mam na zbyciu skrzynie z x 300 z 1995 roku
-
kupiłem nową tzn. używaną ale wczoraj mechanikom brakło czasu,dzisiaj też nie,więc dopiero jutro będzie zamontowana.tą którą wyjme będę chciał wyremontować tak jak z Tobą się umawiałem Robson, ale na pewno nie w tym miesiącu (kwestia kasy)
-
czy jest jakaś różnica w skrzyniach z x300 w zależności od wieku? bo kupiłem a nie pasują przewody zasilania układu chłodzenia. mają inną średnice
-
z którego roku masz auto i z którego roku kupiłeś skrzynie i czy napewno to była skrzynia od 300
-
auto z 1994 r. skrzynia podobno 4HP22 nie wiem z którego roku chyba 95 ale nie mogę teraz znależć tego posta
-
W X300 i Xj40 masz 4HP22 z silnikiem 3,2( 3,6 Xj40 z jednym wyjątkiem) , 4HP24 z silnikiem 4,0.
-
no i problem. Niby wchodzą cztery litry oleju do skrzyni. Wlałem już 5,5 l a na wskaźniku wciąż minimum. sprawdzam oczywiście przy uruchomionym silniku. Do tego nie ma wstecznego czwórka też nie chce wchodzić. biegi zmieniają się przy 4,5 tys. obrotów, a lekkie naciśnięcie gazu powoduje redukcje na niższy bieg. jest gdzieś jakaś regulacja? no i co ze wstecznym? i czy dolewać oleju? wycieku nigdzie nie ma
-
Zmieniając skrzynię zapewne założyłeś konwerter bez oleju.
Dolej co najmniej jeszcze 3 l oleju( nie wiadomo ile oleju zostało w konwerterze), ale nie odpalaj!!!
Zakręć kilka razy rozrusznikiem, bez odpalania i sprawdź po 5 min. stan oleju. Jeśli na zimnym jest ponad 1 cm powyżej plastiku na bagnecie, odpal.
Na postoju zmień wszystkie pozycje skrzynii, a następnie zgaś silnik i jeszcze raz sprawdź olej. Jeśli poziom jest taki jak poprzednio , możesz delikatnie zrobić jazdę, ale bez 4,5 tys. obrotów!!!
Masz zapewne zapowietrzoną skrzynię. Jeśli skrzynia była sprawna i nie przytarła się z niskim poziomem oleju, powinno być ok.
Jeśli będzie zbyt dużo oleju to wypłynie on odpowietrznikiem, upuść odrobinę nakrętką mocującą bagnet do miski.
Zobacz na starym forum, gdzie opisałem jak zmieniać olej, aby dłuugo jeździć na skrzynii.
pozdrawiam