FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Jasiek1 w Lipiec 28, 2009, 08:46:23 am
-
Witam serdecznie, od niedawna jestem posiadaczem XJ6 4,0 z 96 roku. Ogólnie autko w pełni sprawne, kochane ale dwa razy zrobił mi dziwnego psikusa. Mianowicie raz w trasie po hamowaniu zgasł mi silnik i zapaliła się kontrolka od skrzyni biegów. Jag zapalił ale kontrolka nadal sie świeciła i Kotek po wrzuceniu D jechał cały czas na 3 biegu. Po ostygnięciu kontrolka zgasła i wszystko było ok. Dzisiaj zdarzyło mi sie to ponownie w mieście (skrzynia nie była zagrzana nawet). Proszę o info co moze byc tego przyczyną, czy jest to jakiś tryb awaryjny skrzyni ? Poprzedni własciciel nie mówił mi kiedy był zmieniany filtr i olej, więc stary olej bądż zapchany filtr jest przyczyna tego błędu. Olej sprawdzałem - jest. Coprawda ktos nalał za duzo (jakieś 2cm ponad max na bagnecie). Czy ktoś moze spotkał się z tym problemem ? Pozdrawiam, Jasiek1.
-
jaki jest kolor oleju?
-
O kolor mnie nie pytaj bo akurat z kolorami mam problem - tzw. lekka odmiana daltonizmu ;D Niemniej nie jest brudny, moze troche ciemniejszy niz nowy. Z mojej obserwacji wydaje mi się, że nie jest to czerwony ATF, ma inny kolor ale nie potrafie powiedzieć jaki ::)
-
no i radzio1 rozwiązał kolejny problem w mgnieniu oka ;D
-
... Coprawda ktos nalał za duzo (jakieś 2cm ponad max na bagnecie). Czy ktoś moze spotkał się z tym problemem ? Pozdrawiam, Jasiek1.
Poziom oleju w skrzyni automatycznej sprawdza się Hot, Idle, on Park.
Czyli auto rozgrzane, na wolnych obrotach - lewarek na P.
Wtedy wyciągnąć bagnet i stan powinien być taki, jak fabryka przewiduje.
Powąchaj bagnet! (Nie śmiej się!). Nie może śmierdzieć spalenizną. Jeśli śmierdzi to coś się ślizga w skrzyni i grzeje. Remoncik prawie pewny i lepiej nie czekać, bo będzie drożej.
Jeśli nie śmierdzi - to po pierwsze zmień olej i filtr (ale w dobrym zakładzie, a nie u Pana, który się zna). Przy okazji - sprawdź wszelkie wtyczki sterowania (polecam płyn do styków).
Czasem "Transmission Fault" zapala się z powodu zbyt szybkiego przełożenia z wstecz na drive lub odwrotnie. Nie śpiesz się z tym - poczekaj! Auto musi stać. Poczekaj nim ruszysz.
Dokładniejsza diagnostyka wymaga podłączenia "komputera".
-
przejrzałeś kable? wjedź na kanał i przejrzyj.
-
Witam, olej sprawdzałem na gorąco ale na drive "D", byc może to jest przyczyną nadmiernego stanu. Kable i wtyczki również przeglądałem, wszystko wygląda dobrze ale nie ruszałem nic.
Sprawdzę dziś ten zapach oleju i ruszę wtyczki przy skrzyni.
Filtr i olej tez juz na dniach zmienię a póki co postawiłem kotka, żeby go nie męczyć :)
Dzięki za odpowiedzi .....