FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: adams w Marzec 08, 2008, 22:26:51 pm

Tytuł: zaplon
Wiadomość wysłana przez: adams w Marzec 08, 2008, 22:26:51 pm
Witam.
Widzialem bezstykowe aparaty zaplonowe, jak to sie ma do mocy silnika. Chcialem ciutke podwyzszyc moc silnika.
pozdrowienia adams
Tytuł: Odp: zaplon
Wiadomość wysłana przez: Pipcyk w Marzec 08, 2008, 23:13:04 pm
Twój kocur  ma raczej bezstykowy, więc tutaj na zwieszenie bym nie liczył
Tytuł: Odp: zaplon
Wiadomość wysłana przez: autoklima w Marzec 09, 2008, 01:44:38 am
w większosci xj 12 a z podpisu domyślam sie że o taki silnik chodzi były bezstykowe aparaty zapłonowe nawet w xj6 seria 2 z 76 roku którego miałem okazje restaurować był aparat bezstykowy na transoptorach
Tytuł: Odp: zaplon
Wiadomość wysłana przez: adams w Marzec 10, 2008, 21:11:40 pm
Witam!
U mnie jest normalna kopulk aparatu zaplonowego i jezeli dobze pamietam palec rozdzielacza to rok 1989.
Chodzilo mi raczej o caly elektroniczny uklad zaplonowy. Cos nowszej generacj z mozliwosci aadaptacj do jaga.
pozdrowienua adams
Tytuł: Odp: zaplon
Wiadomość wysłana przez: V12 w Marzec 11, 2008, 09:44:35 am
Jeśli chciałbyś żeby III seria jeździła szybciej, to jedynym prostym sposobem jest modyfikacja układu dolotowego (zwiększenie przekrojów i zmiana filtrów na stożkowe). Sporo mocy traci się także na prymitywnej skrzyni biegów, można by kupić w USA konwerter firmy B&M, napewno troche to poprawi osiągi.
Tytuł: Odp: zaplon
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Marzec 12, 2008, 06:48:57 am
 Sporo mocy traci się także na prymitywnej skrzyni biegów.

Skrzynia ta rowniez używana jest w Ferrari, Rolls Royce Silver Shadow w wojskowych Humvee-Hammer.
Jaguar po próbach z reczna skrzynia biegów (okolo 300 modeli ) zaczal montować 400 turbo .
Transmisja ta głownie wUSA byla wykorzystywana do Drag Racers.( wyścigi równolegle na1/4 mili)
Wada skrzyni to ze jest tylko 3 biegowa ale poza tym kulo odporna.
Podczas przebudowy dodając trochę więcej sprezynek i sprzegiel można ciagnac lokolotywe
Tytuł: Odp: zaplon
Wiadomość wysłana przez: adams w Marzec 12, 2008, 21:44:22 pm
Witam.
Mysle ze uklad dolotowy i filtry beda w moim zasiegu. Skrzynia to pewnie nie predko.
Dzeki za podpowiedz.
Tytuł: Odp: zaplon
Wiadomość wysłana przez: naughtycat23 w Marzec 23, 2009, 10:28:24 am
Sporo mocy traci się także na prymitywnej skrzyni biegów.

 :-wstyd ale musze zapytac czy mowimy o skrzyni GM 400 ??
Tytuł: Odp: zaplon
Wiadomość wysłana przez: JAGULAR w Marzec 23, 2009, 20:09:32 pm
A czy ktoś próbował do xj12 wstawic turbinę ?
Tytuł: Odp: zaplon
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Marzec 23, 2009, 20:59:06 pm
http://www.jcna.com/library/news/2002/jcna0079.html (http://www.jcna.com/library/news/2002/jcna0079.html)
kiedys juz pisalem na ten temat
Tytuł: Odp: zaplon
Wiadomość wysłana przez: Pipcyk w Marzec 24, 2009, 08:17:42 am
lepiej zastanow sie nad zastosowanie stozkowego filterka zeby nie dac ciała jak to juz widziałem w wielu autach w tym takze jagauarow tyle ze nowszych gdzie bezmyślność montazu ich woła o pomste-najpier trzeba wybrac takie miejsce aby mozna było odseporwać filterek od pobierania gorącego powietrza z komory silnika bo inaczej efekt moze byc wręcz odwrotny od zamierzonego.Jesli juz będziesz chciał sie na powaznie pobawić w poprawe osiągow pomyslałbym nad wiekszymi zaworami w głowicy i poszukaniu jakiegoś speca co by sie podjął lekko wydłuzyć czas wtrysku benzyny w ecu lub zastosowanie dobrej sekwencji lpg w ktorej własnoręcznie mozna wydłuzyć czas wtrysku gazu.Dobrze byłoby tez pomysleć na zmianą przełozen w tylnym moście .

Możesz rozwinąć ten temat, co ma zmienić dłuższy wtrysk benzyny ?
Tytuł: Odp: zaplon
Wiadomość wysłana przez: Pipcyk w Marzec 26, 2009, 08:47:41 am
dłuzszy czas wtrysku paliwa = bogatsza mieszanka a filtr stozkowy =ubozsza mieszanka bo jest wtedy łatwiejszy przepływ(dolot) powietrza do kolektora ssącego.


Sorry. Zapomniałem że wtrysk w jaguarze jest dosyć prymitywny i nie posiada sondy lambda.

Moim zdaniem jeżeli ktoś już chce się bawić w tuning to wywalił bym oryginalne ECU , wpakował dodatkowo sondę lambda i  megasquirt.