FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: adams w Marzec 08, 2008, 22:26:51 pm
-
Witam.
Widzialem bezstykowe aparaty zaplonowe, jak to sie ma do mocy silnika. Chcialem ciutke podwyzszyc moc silnika.
pozdrowienia adams
-
Twój kocur ma raczej bezstykowy, więc tutaj na zwieszenie bym nie liczył
-
w większosci xj 12 a z podpisu domyślam sie że o taki silnik chodzi były bezstykowe aparaty zapłonowe nawet w xj6 seria 2 z 76 roku którego miałem okazje restaurować był aparat bezstykowy na transoptorach
-
Witam!
U mnie jest normalna kopulk aparatu zaplonowego i jezeli dobze pamietam palec rozdzielacza to rok 1989.
Chodzilo mi raczej o caly elektroniczny uklad zaplonowy. Cos nowszej generacj z mozliwosci aadaptacj do jaga.
pozdrowienua adams
-
Jeśli chciałbyś żeby III seria jeździła szybciej, to jedynym prostym sposobem jest modyfikacja układu dolotowego (zwiększenie przekrojów i zmiana filtrów na stożkowe). Sporo mocy traci się także na prymitywnej skrzyni biegów, można by kupić w USA konwerter firmy B&M, napewno troche to poprawi osiągi.
-
Sporo mocy traci się także na prymitywnej skrzyni biegów.
Skrzynia ta rowniez używana jest w Ferrari, Rolls Royce Silver Shadow w wojskowych Humvee-Hammer.
Jaguar po próbach z reczna skrzynia biegów (okolo 300 modeli ) zaczal montować 400 turbo .
Transmisja ta głownie wUSA byla wykorzystywana do Drag Racers.( wyścigi równolegle na1/4 mili)
Wada skrzyni to ze jest tylko 3 biegowa ale poza tym kulo odporna.
Podczas przebudowy dodając trochę więcej sprezynek i sprzegiel można ciagnac lokolotywe
-
Witam.
Mysle ze uklad dolotowy i filtry beda w moim zasiegu. Skrzynia to pewnie nie predko.
Dzeki za podpowiedz.
-
Sporo mocy traci się także na prymitywnej skrzyni biegów.
:-wstyd ale musze zapytac czy mowimy o skrzyni GM 400 ??
-
A czy ktoś próbował do xj12 wstawic turbinę ?
-
http://www.jcna.com/library/news/2002/jcna0079.html (http://www.jcna.com/library/news/2002/jcna0079.html)
kiedys juz pisalem na ten temat
-
lepiej zastanow sie nad zastosowanie stozkowego filterka zeby nie dac ciała jak to juz widziałem w wielu autach w tym takze jagauarow tyle ze nowszych gdzie bezmyślność montazu ich woła o pomste-najpier trzeba wybrac takie miejsce aby mozna było odseporwać filterek od pobierania gorącego powietrza z komory silnika bo inaczej efekt moze byc wręcz odwrotny od zamierzonego.Jesli juz będziesz chciał sie na powaznie pobawić w poprawe osiągow pomyslałbym nad wiekszymi zaworami w głowicy i poszukaniu jakiegoś speca co by sie podjął lekko wydłuzyć czas wtrysku benzyny w ecu lub zastosowanie dobrej sekwencji lpg w ktorej własnoręcznie mozna wydłuzyć czas wtrysku gazu.Dobrze byłoby tez pomysleć na zmianą przełozen w tylnym moście .
Możesz rozwinąć ten temat, co ma zmienić dłuższy wtrysk benzyny ?
-
dłuzszy czas wtrysku paliwa = bogatsza mieszanka a filtr stozkowy =ubozsza mieszanka bo jest wtedy łatwiejszy przepływ(dolot) powietrza do kolektora ssącego.
Sorry. Zapomniałem że wtrysk w jaguarze jest dosyć prymitywny i nie posiada sondy lambda.
Moim zdaniem jeżeli ktoś już chce się bawić w tuning to wywalił bym oryginalne ECU , wpakował dodatkowo sondę lambda i megasquirt.