FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) => Jaguar News & Jaguar Scena => Wątek zaczęty przez: qbaty w Lipiec 19, 2009, 17:02:18 pm
-
(http://bi.gazeta.pl/im/6/6834/z6834786X.jpg)
Pod koniec roku - wcześniej niż planowano - zakończy się produkcja najmniejszego modelu Jaguara - X-Type. Decyzja spowodowana jest oczywiście kryzysem. Pracę w angielskich zakładach straci 300 osób
Od 2001 roku, gdy w Halewood rozpoczęto produkcję X-Type, z linii montażowej zjechało 350 tys. egzemplarzy samochodu. Pierwszym symptomem kłopotów Jaguara z tym modelem było zaprzestanie sprzedaży w USA z końcem 2008 roku. Teraz, po premierze nowego XJ, firma ma nowe priorytety i musiała z czegoś zrezygnować. Padło więc na najmniej reprezentacyjny model.
Wielu wielbicieli brytyjskiej marki (obecnie w rękach Ratana Taty) na pewno będzie z tego kroku bardzo zadowolonych. Osiem lat temu cały świat oburzony był, że Jaguar wprowadza do sprzedaży samochód, który więcej wspólnego ma z Fordem Mondeo niż z czymkolwiek innym. X-Type był też pierwszym Jaguarem, w którym zastosowano silnik wysokoprężny i pierwszym, który można było zamówić w wersji kombi. Sami rozumiecie, że dla wielu była to profanacja.
Oprócz zaprzestania produkcji, jest jeszcze jedna dobra wiadomość. Możliwe, że dzięki dofinansowaniu, które od brytyjskiego rządu ma dostać Jaguar Land Rover, 300 zwolnionych wróci niebawem do pracy. Jest jednak jeden warunek. 27 mln funtów musi być przeznaczone na nowe, ekologiczne technologie, które zastosowane zostaną w Land Roverach.
źródło: Jan Kopacz, http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6834769,Koniec_produkcji_X_type.html
-
To chyba dobra wiadomość, chociaż zdążyłem się już przyzwyczaić do X-Type
-
(http://emoty.blox.pl/resource/zlezkawoku.gif)
-
Czy dobra - można się zastanawiać...
Z jednej strony tak - Jaguar na powrót stanie się producentem aut wyłącznie klasy premium.
Ale z drugiej - nie będzie już w ofercie Jaguara auta dla mniej zamożnych klientów, szukających samochodu ulubionej marki do codziennej jazdy (tylko nie krzyczcie zaraz, że xj40, czy tym bardziej x300 można jeździć na codzień :-gwizd Wiem, że można, ale wiele osób sobie tego nie wyobraża ;D).
-
Szkoda trochę, ale nie będę za nim płakał.
Jest jednak jeden warunek. 27 mln funtów musi być przeznaczone na nowe, ekologiczne technologie, które zastosowane zostaną w Land Roverach.
Pure fascism...
-
a jak dla mnie x-type to bardzo udany modell jestem z niego bardzo zadowolony i szkoda ze chca zakonczyc jego produkcje
-
szkoda ze chca zakonczyc jego produkcje
Nie chcą... Właściwie to już zakończyli, podpis został złożony.
-
:-off kryzys sie kiedyś skończy i bedzie następca X sa jak większości modeli
-
Szkoda - teraz zastanawiam sie - jak ktos bedzie chciał kupic nowy model w klasycznym ksztalcie to nie będzie miał juz wyboru :-cry :-cry XJ, XF, XK to juz inny klimat
-
trochę szkoda w sumie, najbardizej kompletnie nie docenianych benzyniaków, bo klekot to mimo wszystko półśrodek trochę.
3.0 w manualu... eech żyć nie umierać
A na razie czekamy na hybrydę... bleeee...
-
Nareszcie ;D
-
Ja na pocztąku byłem strasznie na nie ale po czasie polubiłem X-type. A teraz w dobie nowego Xj i Xf przydał by sie jagus nawiazujący kształtami do starszych modeli.