FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150) => Wątek zaczęty przez: Choina w Lipiec 08, 2009, 10:45:29 am
-
Interesuje mnie jakie były różnice poza zmianą silnika.
Czy zmieniło się wnętrzne auta?
Czy 4.2 to rozwiercony 4.0? Czy całkowicie nowy silnik?
Czy skrzynie biegów są te same?
Czy elektryka jest ta sama?
W którym roku był lift z wprowadzeniem silnika 4.2 i dlaczego zrezygnowano z 4.0?
Z góry dziękuję za odpowiedzi na powyższe pytania.
-
Czy zmieniło się wnętrzne auta? - nie bardzo, wizualnie nie, nie mam jakiegoś super punktu odniesienia, ale podejrzewam, że zmiany były mniejsze niż między Xj40 a x300 - wizualnie.
Czy 4.2 to rozwiercony 4.0? Czy całkowicie nowy silnik? - teoretycznie rozwiercony (większy skok tłoka) praktycznie też przekonstuowany ( lżejszy jakieś 5 kg)
Czy skrzynie biegów są te same? - zupełnie inne - 6stopniowe ZF-y różnią się między XKR a XK - te same w x350 i S-type - 6hp26 bodajże
Czy elektryka jest ta sama? - elektryka - niektóre rzeczy zmieniają się niezależnie od silników w pewnych przypadkach elektryka taka jak sterowniki foteli, okablowanie drzwi i takie tam taka sama. Inaczej taka sama jak w 4.0 z poprzedniego rocznika. Bo w tamtym czasie Jaguar trochę mieszał z wyposażeniem
W którym roku był lift z wprowadzeniem silnika 4.2 i dlaczego zrezygnowano z 4.0? - 2003 ale nie pamiętam czy MY03 czy w roku 2003 na MY04. No jak to dlaczego? Potrzebowali więcej mocy, lepszą ekologię i 4.2 cudownie kojarzył się z E-type :) po za tym 4.0 miał okropną opinię ( końcówka lat 90-tych ) a co za tym idzie zmiana silnika zawsze lepiej się sprzedaje marketingowo niż komunikat - naprawiliśmy.
-
Dzięki Kriss. Liczyłem na to, że odpowiedź padnie od ciebie.
Pytam o tą elektrykę, bo zastanawiam się czy np. komunikaty błędów są takie same. Czy tak samo się zapobiega itp?
Czy była zmiana w kluczykach lub pilotach?
-
co do błędów to nie pomogę Ci, musiałbym się zastanowić gdzie ewentualnie mógłbym to sprawdzić - jak, ktoś ma doświadczenie praktyczne z xk4.2 to pewnie bedzie bardziej pomocny. Jak nie da rady, to jakoś spróbuję to znaleźć. Xk 4.2 to za słabo przeze mnie ogarnięty temat od strony serwisowej :)
co do kluczy - klucz to klucz. pilot na breloku. Chyba nawet ten sam. Nie było takich kombinowanych (pilot w kluczyku)
-
Mogę tylko uzupełnić, że generalnie sporo elementow w 4.2 jest w jakiś sposób "wzmocnione" w stosunku do 4.0. Np ostatnio wymieniałem tylni most w swoim XKR 4.0, i wstawiłem używany tylny most od XKR 4.2 - obie części pasują do siebie, ale tylny most od XK 4.2 wygląda na znacznie solidniejszy - oceniam czysto wizualnie, obudowa całości jest nieco inna i jakby wzmocniona. To taki komentarz od laika samochodowego :)
Pozdrawiam,
-
Z pewnością również układ wydechowy jest zmieniony - w xkr'e 4.2 brzmi bardziej rasowo, ale to też tylko bardzo subiektywna ocena laika samochodowego :)
-
Jeśli finanse pozwalają, nie brałbym 4.0. Głośne problemy z silnikami wyłożonymi Nikasilem i innymi problemami technicznymi poprawionymi w 4.2. Lekki facelift nadwozia przeprowadzono w 2002r. (poznać po innych światłach tylnych), a następny w 2004r. Ja polecałbym szukać wersji bez nawigacji, bo ostatni update map był w 2003 roku. Lepiej już sobie tomtoma przykleić do szyby.
-
Modele z silnikami 4.2 sa znacznie mniej awaryjne. Silniki 4.0 mialy problemy z głowicami w wersji z Nikasilem. Rozrząd powinien być naprawiany praktycznie zaraz po kupieniu używanego XK lub xkr z silnikiem 4.0!!!
Ja mam 4.0 ale uważam że znacznie lepszą opcją jest 4.2. NIe oznacza to jednak ze 4.0 jest do bani...