FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: MATriX335 w Lipiec 05, 2009, 15:05:14 pm
-
Jakie powinno być ciśnienie oleju na wolnych obrotach i przy jakich obrotach powinno być już na max?
-
Z tego co widziałem to u Ciebie chyba jest ok, nie powinno zapalać się na czerwono, jak masz więkrze obroty to niepowinno być problemu z osiąganiem max.
Ale na wolnych jak jest max to chyba tez jest ok, sprawdź najpierw poziom oleju.
-
Poziom oleju jest OK dzisiaj sprawdzałem. A z ciśnieniem to wczoraj jak od ciebie wracałem to trochę się popaprało, bo jak stałem gdzieś na światłach to było w połowie lub jedną kreskę mniej, a podczas jazdy jedna lub dwie kreski brakowały, jeżeli poniżej 1700-2000 obrotów. Dopiero powyżej mniej więcej tych wartości ciśnienie było na max. Na zimnym silniku nawet na wolnych obrotach ciśnienie jest na max.
-
Nie chcę cię straszyć ale chyba coś jest nie tak. Zarówno w poprzednim jak i w obecnym Jagu, który mam zaszczyt posiadać, wskazówka pozostaje nieruchoma niezależnie od obrotów :-gwizd
-
A olej kiedy zmieniałeś ? Jak kupiłem moją III serię to wskaźnik ledwo się podnosił (szczególnie właśnie na ciepłym silniku), a według dokumentacji powyżej 3 tyś obr powinien "stać" przynajmniej pionowo. Problem zniknął po wymianie oleju (ja akurat użyłem mineralny Shell Helix Super High Mileage 15W/50).
-
Olej wymieniałem i jeszcze na niego nie czas. Ale jak mówisz, że przy 3000 obrotów powinien stać ponowo to jestem spokojny, bo przy 3000 to już zawsze jest na max.
-
Tylko pamiętaj, że ja piszę o III serii - nie wiem jak jest w XJ40.
-
U mnie nie ma żadnych wahań. W poprzednim też nie było
-
Może masz słaby olej, na to bym stawiał, ale jeśli nie spada ponizej polowy, to nie masz się czym martwić. Chyba poprostu olej się starzeje.
-
ja bym raczej obstawial na czujnik niz na problem z olejem. na miescu czujnika mozesz podlaczyc
bezposrednio mierke, jezeli masz watpliwosci to tak sproboj.
-
Może masz słaby olej, na to bym stawiał, ale jeśli nie spada ponizej polowy, to nie masz się czym martwić. Chyba poprostu olej się starzeje.
:-za Kiedyś za namową jakiegoś mechanika dałem sobie wlać do mojego mercedesa olej, ktory polecał (używany przez GM). Niby takie same własciwości a ciśnenia prawie wogle nie było. Wrócilem do starego i od razu wszystko było OK
-
To czy wskazówka się rusza przy zmianie obrotów, czy nie - to zależy od tego jakiego rodzaju masz czujnik. Są czujniki zero-jedynkowe - pokazują tylko czy jest ciśnienie, czy nie ma wogóle, a są też takie, które pokazują jak to ciśnienie się zmienia miedzy innymi z obrotami. Czujniki są w pełni wymienne między sobą.
-
Olej mam Castrol magnatec i zostało mi jeszcze jakieś 6-7 tys. km do wymiany.
-
Gdzie jest ten czujnik i czy da się go wykręcić bez spuszczania oleju?
-
(http://images41.fotosik.pl/157/1e662d60d1a48ee3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1e662d60d1a48ee3)
Tak to wygląda na postoju po przejechaniu 21km.
-
A temperatura wody w chłodnicy nie jest za duża? W jakich warunkach przejechałeś te 21km?
-
Nie jestem mechanikiem i nie znam się (niech wypowiedzą się znawcy) ale czy to nie są objawy uszczelki pod głowicą? ?????? Miałem Peugeota, który się przegrzewał i zakończyło się zatarciem silnika. I tak był spisany na straty dlatego nie ingerowałem, ale Kota byłoby szkoda.
Czy ktoś może odpowiedzieć na pytanie
-czy taka temp. jest standardem? (w moim poprzednim Jagu nigdy nie przekraczało 90 st.)
-czy ciśnienie oleju może spadać poniżej połowy, jeśli wszystko jest ok?
- jakie są objawy tej pieprzonej uszczelki pod głowicą?
-
Przy uszczelce pod głowicą raczej uciekałby olej skoro to przez nią miał bym mieć tak niskie ciśnienie a oleju nic nie ubywa. Temperatura taka jest rzadkością i jest raczej spowodowana gorącymi dniami i tym, że mam zatarty wentylator elektryczny od chłodnicy (Jutro mam zamiar go wymienić).
-
W moim aktualnym silniku taka temperatura to norma, ale w angliku zadko przekraczała 90
-
- jakie są objawy tej pieprzonej uszczelki pod głowicą?
Woda zaczyna dostawać się do komory spalania co przejawia się jako białe, gęste kłęby dymu z rury wydechowej, w wyniku tego silnik zaczyna się przegrzewać. Dopuki silnik nie przekracza temperatury ok. 105 stopni to bym się tą temperatura nie przejmował zbytnio. Co do tego ciśnienia to w głownej mierze odpowiedzialne za nie są panewki czego Ci nie życzę. Bądź co bądź jednak ciągle jakieś ciśnienie tam masz więc może to nie być nic poważnego. Pamiętaj, że im silnik bardziej rozgrzany tym olej bardziej płynny a co za tym idzie ciśnienie mniejsze.
-
Ciśnienie takie jest tylko na postoju. Podczas jazdy jest max lub prawie max. A temperatura tylko raz w bardzo upalny dzień na postoju z włączoną klimą podeszła mi na 3 kreski powyżej 90.
-
Wiatm szanowne grono :-V. u mnie cały czas cisnieie jest na max. nawet na wolnych obrotach , ale u mnie to czujnik nawalił raczej musze skorzystac z podpowiedzi Rodzia ;D. Przemyc , przedmuchac i przemyc i przedmuchac , moze sie go uratuje. Powiem tak duza role odgrywa własnie olej kidys znajomy wlał do BMW 5 TDS 2,5 orlen platinum bo był u niego na firmie przedstawiciel i bardzo go zachwalał, to sie skusił na pudełko połsysteczycznego tegoz to oleju i co sie okazało .... po około 6tys km zapaliło mu sie cisnienie oleju :-hehe. odrazu wyj.... to gówno z silnika i cały czas jezdzi na GM 10w40 i jest gitara. takze przyczyn moze byc mnostwo.
pozdrawiam!! :-R
-
MATriX335 radzę się nic nie przejmować. Ciśnienie masz absolutnie w normie, temperatura obstawiam,że też jest OK.Jeżeli nie masz żadnych innych objawów usterki układu chłodzenia czy też silnika, to sie nie martw tylko hulaj autem.
-
MATriX335 radzę się nic nie przejmować. Ciśnienie masz absolutnie w normie, temperatura obstawiam,że też jest OK.Jeżeli nie masz żadnych innych objawów usterki układu chłodzenia czy też silnika, to sie nie martw tylko hulaj autem.
tylko jak sie przyzwyczai do jazdy z zepsutym czujnikiem (bo na niego stawiam - mialem to samo) to moze pozniej nie zauwazyc jak faktycznie bedzie sie cos dzialo z cisnieniem a wtedy koszta moga byc duuuuuuuuzo wyzsze
-
mowie do hulaj do tej wymiany oleju i wlej cos pozadnego a nie przereklamowanego do silnika , cisnienie masz dobre , tak mysle . co do panewek jakby były wybite to jeszcze ewentualnie mozna wlac gestszy olej powinno przytrzymac sisnienie, na jakis czas, ale nie przejmuj sie tym cisnieniem jak mowisz ze podczas jazdy mam max to chlopie tylko hulac. Co do temperatury to tez zalezy jaki jest termostat tzn jakich wartosci bo moze byc i tak ze był wymieniany i jest obecnie o wiekszej temperaturze otwarcia :-V. pozdrawiam :-R :-tylko
-
Cisnienie w XJ40 to calkiem zabawna sprawa. W zasadzie poki nie zapala sie na nam kontrolka nie ma sie czym przejmowac. Nawet gdy sie zapali - to jest to zazwyczaj wina czujnika. Czujnik jest na bloku silnika, zaraz obok filtra. Zadne przedmuchiwanie i czyszczenie nie pomoze tu - po prostu trzeba go wymienic. Jak ktos mial kiedys taki czujnik w reku i np go rozebral to bedzie wiedzial czemu :)
Wedlug oficjalnych danych jaguara - cisnienie na biegu jalowym w aucie z duzym przebiegiem moze spadac grubo ponizej 1 i nie jest to zaden powod do zmartwienia. Wazne jest to zeby po wcisnieniu gazu wskazowka poszla do gory i przy wyzszych obrotach rowno sie tak trzymala.