FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: dragon.mg w Październik 20, 2025, 17:58:27 pm

Tytuł: Silnik 4.2 Supercharged wał korbowy
Wiadomość wysłana przez: dragon.mg w Październik 20, 2025, 17:58:27 pm
Witam. Może ktoś podpowie czy wał korbowy do silnika 4.2 Supercharged będzie pasował z silnika 4.2 bez kompresora z tych samych lat. Lub czy szlif wału na 7 cylindrze jest wykonalny czy to nie będzie chodziło.
Tytuł: Odp: Silnik 4.2 Supercharged wał korbowy
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Październik 20, 2025, 22:20:15 pm
Szlif wału jest zawsze wykonalny :)

1. Czy warto? Te silniki są pancerne i raczej szukałbym drugiego działającego. A jak już wydawać pieniądze na remont to właśnie takiego sprawnego - gdzie wystarczy polerka wału i nowe panewki.
2. Czy są dostępne panewki w nadwymiarze? Sprawdzałeś?
3. Tak, doły silnika są takie same.
Tytuł: Odp: Silnik 4.2 Supercharged wał korbowy
Wiadomość wysłana przez: dragon.mg w Październik 21, 2025, 06:33:44 am
Dzięki za odpowiedź. Auto kupione 3 lata temu z uszkodzonym motorem, wymieniony motor na zużywany z przebiegiem 150tys i miesiąc temu panewka na 7 Cylindrze stuka. Zrobił bym sobie taki silnik tylko nic ciekawego nie ma. Ceny od 20 tyś zł i nie wiadomo co będzie za miesiąc. Dlatego myślałem o dole z silnika bez Chargera, i tak jak pisałeś polerka nowe panewki , podocierać zawory , nowy rozrząd. Ale kiedyś słyszałem że ten silnik 400ps to inna konstrukcja. Kute tłoki wzmocniony wał i inna konstrukcja bloku. Ktoś potwierdzi że jest to samo.