FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: mati_1987 w Październik 04, 2025, 08:57:15 am
-
Witam. Mam problem z odpalaniem x300 4.0 96r. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Kręci około 7 sekund i dopiero odpala. Wymieniłem czujnik położenia wału i świece. Nic się nie zmieniło. Iskra na świecy pojawia się dopiero około 5-7 sekund od startu kręcenia rozrusznikiem. Wtedy auto zapala. Dlaczego iskra pojawia się tak późno? Na każdej cewce ta sama sytuacja. Gdzie szukać przyczyny?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Masz cos nie tak z czujnikiem polozenia walkow rozrzadu. To ten duzy okragly sensor pod napinaczem lancucha z malym okienkiem.
http://jimbutterworth.co.uk/8campositionsensor.jpg
Jak cos jest nie tak z sygnalem z niego to auto wlasnie kreci z pare sekund zanim odpali, bo wtedy uzywa sygnalu z czujnika polozenia walu.
-
Jak to zdiagnozować?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Musialbyc sie wpiac w kabel z sygnalem, najlepiej oscyloskopem i z zasilaniem podlaczonym i przekrecic silnik na wale i zobaczyc czy masz sygnal z czujnika, dodatkowo upewnic sie ze czujnik jest odpowiednio ustawiony. Mozna go wyregulowac jak dystrybutor w AJ6, ktory tam wczesniej siedzial. Jak nic nie ruszales i z dnia na dzien przestal szybko odpalac to pewnie padl.
-
Zrobiłem sobie na nim znak i przestawiłem go. Była różnica w pracy silnika bo nie chciał się wkręcać na obroty. Potem wróciłem na znak i jeździ normalnie, ale z odpalaniem problem. Jest jakaś procedura jego wymiany?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Musisz ustawic silnik w TDC na pierwszym cylindrze(na kole masz znaczek), i wtedy przez okienko tego czujnika powinienes widziec znaczek na wewnetrznym tym kole pod szybka, wtedy wiadomo ze jest dobrze ustawiony, mozesz zwyczajnie odkrecic i wyciagnac go do góry i wymienic, nie pamietam tylko czy napinacza lanucha nie trzeba najpierw odkrecic ktory jest nad nim.