FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: kupis99 w Sierpień 05, 2025, 11:59:22 am
-
Szanowni koledzy,
Przejechałem 65 tyś km i chcę wymienić świece zapłonowe, teoretycznie interwał wymiany świec to 100k, ale sami wiecie jak to jest z tymi interwałami, w związku z tym proszę o informację, jakie świece powinienem zakupić ?
Jaguar XE
Silnik 2.0 PB, 250
Rocznik 2021
Z tego co się dowiedziałem to są to jakieś świece irydowe w serwisie świeca to koszt 180 zł, chyba sporo jak na świecę.
-
Interwał wymiany platynowych to 100tys, irydowych 150tys. Jak jest dobrze po co wymieniać, wystarczy sprawdzić ich kondycję
-
Interwał olejowy to 34 000 km, a każdy kto dba wymienia co 10 000
Pytam o to jakie świece kupić, a nie czy warto wymieniać, ma ktoś jakiś pomysł ?
-
Zainstaluj sobie apkę AutoDOC, ewentualnie google i haslo dobor swiec.
Numer artykułu producenta:
0.242.140.566
Długość gwintu
26,5 mm
Rozmiar klucza
14 mm
Producent części
Bosch
-
Interwał olejowy to 34 000 km, a każdy kto dba wymienia co 10 000
Pytam o to jakie świece kupić, a nie czy warto wymieniać, ma ktoś jakiś pomysł ?
dla.mnie możesz wymieniać codziennie, tylko po co jęczysz że za drogo. Interwał świec a wymian oleju to nie trafione porównanie. Po to zrobili platynowe i irydowe, żeby tyle wytrzymywały, jak chcesz częściej to wkręć zwykle i będziesz co 40tys wymieniał lub co 20 w przypadku lpg
-
Wiesz sami producenci świec irydowych określają interwał wymiany na 60-100 tys km. Więc wcale nie przestrzeliłem z moimi planami, a porównanie do interwalu olejowego uważam za słuszne, dziękuję za Twoje spostrzeżenia nawet jeśli zupełnie nic nie wnoszą do rozmowy.
Zainstaluj sobie apkę AutoDOC, ewentualnie google i haslo dobor swiec.
Numer artykułu producenta:
0.242.140.566
Długość gwintu
26,5 mm
Rozmiar klucza
14 mm
Producent części
Bosch
Super, bardzo dziękuję za wyczerpującą informacje, tak zrobię i jutro kupię świece i w przyszłym tygodniu umawiam się na wymianę.
-
Interwał olejowy to 34 000 km, a każdy kto dba wymienia co 10 000
Pytam o to jakie świece kupić, a nie czy warto wymieniać, ma ktoś jakiś pomysł ?
dla.mnie możesz wymieniać codziennie, tylko po co jęczysz że za drogo. Interwał świec a wymian oleju to nie trafione porównanie. Po to zrobili platynowe i irydowe, żeby tyle wytrzymywały, jak chcesz częściej to wkręć zwykle i będziesz co 40tys wymieniał lub co 20 w przypadku lpg
serio tyle wytrzymują bez problemu?
-
W jednym z aut mam 145tys zrobione obecnie na irydach, żadnych problemów, wymienię przy 150 jak producent przewidział
-
Dopiero co wymienialem. Bralem jakies do Hondy Civic z Carsu za niecale 50 pln za sztuke.
-
Dla zainteresowanych znalazłem i zakupiłem originalne swiece do mojego samochodu.
Świece Jaguar Land Rover do silnika 2.0 benzyna mają następujące oznaczenie:
LR178881
Koszt ok. 140 zł za świece.
-
Czyli klepią to w denso albo ngk.
Ponoć do silników z wtryskiem bezpośrednim układ anoda - katoda świecy powinnien być zwrócony "otwartą" częścią do wtryskiwacza. Żeby tak było to klepacze świeć muszą ustawiać narzynki gwintujące w maszynach produkcyjnych tak, żeby zgrywało się to w konkretnym modelu silnika z wtryskiwaczem. Pytanie w tym momencie czy przy zamiennikach zawracają sobie tym głowę.
Dzięki temu jest spadek emisji CO2 o 1g na 100 km i planeta nie płonie, a jelenie i misie polarne będą nam uściskiwać dłoń.
-
Wydaje mi się że na świecy było NGK.
-
Panowie, podzielę się opinią po zmianie świec przy 65 tyś km. W serwisie powiedzieli że świece w połowie były już wypalone i w sumie to była dobra decyzja choć do tych rzeczonych 100 tys km. Powinny na oparach dociągnąć.
Po wymianie ewidetnie czuć bardziej aksamitną pracę silnika, szczególnie stojąc na światłach na wolnych obrotach, wcześniej było delikatnie czuć pracę silnik, czasem nawet na obrotomierzu było widać delikatne ruchy wskazówki i takie nieznaczne bujanie na obrotach.
Po wymianie absolutnie nic takiego się nie dzieje, wskazówka obrotomierza stoi w miejscu a pracy silnika w ogóle nie czuć, więc, wydaje mi się że było warto, bo różnica jest wyczuwalna, nie będę się wypowiadał na temat ilości spalania paliwa itd. Bo tu żadnych zmian nie zaobserwowałem a napewno nie jeździłem na tyle dużo żeby się wypowiedzieć, ale bardziej aksamitną pracę silnika czuć już po zatrzymaniu na pierwszych światłach.