FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Prezeslaw w Sierpień 01, 2025, 19:05:01 pm
-
Bry. Ponieważ auto zrobiło 140 000 km po Japonii i prawie drugie tyle po Holandii, nadszedł czas na wymianę przedniej szyby. Wystarczyło 10 000 km w Polsce i już drugi raz oberwałem - tym razem za mocno i nie da rady pokleić.
Nie wiem, skąd u nas tyle śmieci w powietrzu. Boję się, że kiedyś cegła wpadnie mi do kubka z kawą przez przednią szybę.
Do rzeczy. Naprawiam z ubezpieczenia więc mam do wyboru tylko sieć Autoglass w Warszawie. Wybór padnie chyba na Ostrobramską (mają względnie dobre opinie).
Pytanie: czy ktoś wie albo ma dostęp do konkretnej instrukcji wymiany szyby? Poprzednie dwie wymiany (w E38 i Felicii) zostały spartaczone - w BMW szumiało a w Skodzie trzeszczała sama szyba. Chciałbym, żeby ktoś zrobił to naprawdę dobrze. Auto z czujnikiem deszczu, zmierzchu chyba też i podgrzewaniem pod wycieraczkami.
-
Instrukcja w załączeniu, chociaż nie jest zbyt przyjazna, to część Workshop manualu.
Swoją drogą wymiana szyby to nie rocket science, sam kiedyś sobie wymieniłem, z tym, że w kompaktowym samochodzie, a tu jest sporo większa i cięższa.
Mnie też to czeka, na słupku spod uszczelki pokazuje się korozja. Wymieniaj od razu na grzaną, elektrykę podłącza się na słupkach, kablozę dorobisz kiedykolwiek.
-
Bardzo dziękuję. Jutro jadę. Ktoś ma jakieś ewentualne wskazówki (czego szczególnie przypilnować)? Mechanik uczulił mnie na klej, który może wypłynąć spod nowej szyby i upaprać tapicerkę na słupkach.
-
Tapicerkę na slupkach możesz zdemontować, 12 min.:
https://youtu.be/ZyVF5_irKvs?si=ex9cdjzkcedbm6lU
Nie wyobrażam sobie takiej ilości zasosowanego kleju, która wypłynełaby od wewnątrz :), najważniejsze to właściwie oczyścić i odtluścić klejone powierzchnie i właściwie zdystansować szybę od karoserii. Stokowo są chyba nawet na wyposażeniu nowej szyby odpowiednie klocki dystansujące. Wydaje mi się, że dla przeciętnego warsztatu to żadna filozofia i wszystko pójdzie gładko.
Przed montażen poproś o sprawdzenie, czy na szybie nie ma skaz w postaci np. bąbli powietrza i pofalowań. Miałem kiedyś przypadek z typowym zamiennikiem Nordglass czy coś, że u dołu, przy samej desce na całej szerokości była fala, dla osób z przodu to było totalnie niewidoczne, a u pasażerów z tyłu powodowało mdłości hehe.
-
Dzięki. Na razie przejechałem się na próżno. Szyba przyszła cała ogrzewana (z paskami grzewczymi przez całą powierzchnię). Fajny bajer, ale nie lubię przez to patrzeć i podziękowałem, chociaż pokusa doposażenia bajeru była spora.
-
u mnie wymieniali na ubezpieczenie w AUtoglass na ul. czerniakowskiej i nie narzekam , podgrzewana wszystko jest ok .Problemem były chromowane listwy które miałem wokół szyby tego nie było możliwości zamówić nigdzie więc zdecydowałem aby zakładali ze zwykła uszczelką gumową i wygląda to całkiem ok .