FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: JanekXE2019 w Lipiec 16, 2025, 13:56:15 pm
-
Cześć,
Pacjent XE 2019 p250 77 tys przebiegu pojawia się przez sekundę po zimnym rozruchu grzechotanie sporadycznie sypie błędami P000B i P0014 po wymianie oleju grzechotanie ustąpiło i po 2 tys kilometrów znów to samo
Czy ktoś miał podobny problem?
-
Rozrząd ?
Wysłane z iPhone
-
Klasyczne objawy łancucha rozrzadu, trzeba bedzie gleboko siegnac do kieszeni.
-
Cześć,
Pacjent XE 2019 p250 77 tys przebiegu pojawia się przez sekundę po zimnym rozruchu grzechotanie sporadycznie sypie błędami P000B i P0014 po wymianie oleju grzechotanie ustąpiło i po 2 tys kilometrów znów to samo
Czy ktoś miał podobny problem?
Zanim napinacz napelni sie i zareaguje moze minac sekunda lub dwie.
Mam tak samo z tym,ze zadnych bledow.
I pewnie inny typ silnika niz moj.
Jednak wymiana rozrzadu to duzy koszt.
-
Cześć,
Informacyjnie dla potomnych. Wyżej wymienione objawy były spowodowane cewką zmiennej fazy rozrządu po stronie wydechowej. Od wymiany 3 tys kilometrów w pełnym zakresie obrotów oraz prędkości, brak jakichkolwiek niepokojących objawów cena oryginału za sztukę w granicach 300 zł
-
podaj proszę numer części, chętnie wymienię u siebie, też mam grzechotanie po rozruchu
czy to cewka solenoid na górze silnika po stronie pasażera bliżej grodzi niż zderzaka przedniego?
-
Numer części
LR126832 solenoid VVT
Są dwie sztuki po jednym na przeciw każdego koła zmiennej fazy z tyłu silnika (od strony kabiny)
Na dwóch śrubach 8mm
-
ja mam takie grzechotanie gdzieś przy wydechu jak odpalam rano zimnego i bardzo mi się one podoba. Przypomina mi moje stare BMW
-
Numer części
LR126832 solenoid VVT
Są dwie sztuki po jednym na przeciw każdego koła zmiennej fazy z tyłu silnika (od strony kabiny)
Na dwóch śrubach 8mm
dziękuję za info, myślałem że jest jeden tylko po prawej stronie
to się chyba da wymienić bez rozbiórki silnika? wydaje mi się że kiedyś oglądałem jakiś tutorial
-
Numer części
LR126832 solenoid VVT
Są dwie sztuki po jednym na przeciw każdego koła zmiennej fazy z tyłu silnika (od strony kabiny)
Na dwóch śrubach 8mm
dziękuję za info, myślałem że jest jeden tylko po prawej stronie
to się chyba da wymienić bez rozbiórki silnika? wydaje mi się że kiedyś oglądałem jakiś tutorial
https://roverland.pl/solenoid-zawor-vvt-land-rover-range-rover-1-5-2-0-lr126832.html?srsltid=AfmBOoqXmpPyT1B6DPNif8R10CcL8Z8G1wAF8nNcdpf_m_p2w5Zyq-H_
-
Solenoidy są 2 w AJ20P4, nie liczylbym, że wymiana pomoże, jeśli są 3-dziurkowe. Raczej szykować się na wymianę rozrządu.
https://sklep.v12.com.pl/solenoid-vvt-land-rover-ingenium-aj20d4-aj20p4-aj20p3-lr177463.html
-
Z tego co znalazłem w sieci, to gdy one są uszkodzone to są problemy z odpaleniem auta. Więc trzeba dokładnie sprawdzić czy to ma sens.
Może napinacz się skończył, może łańcuch.
-
Wyjaśni mi ktoś jaka jest różnica między starym solenoidem (z jedną dziurką) a nowym (z trzeba dziurkami)? Czy te trzy dziury mają za zadanie tylko poprawić/zwiększyć przepływ oleju czy jest jeszcze jakieś inne ich zadanie. Ostatnio profilaktycznie wymeiniłem oba u siebie (pomimo braku jakichkolwiek niepokojących objawów). Co do samej wymiany to wymaga to trochę gimnastyki i przede wszystkim niewielkich dłoni bo miejsca jest stosunkowo mało.