FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Marek3111 w Lipiec 07, 2025, 23:30:01 pm
-
Witam właścicieli kocurów :)
Jestem w trakcie całkowitej renowacji przodu mojego kota i natknąłem się na mały problem z piastą: otóż obie piasty odnowione, nowe łożyska, no i ta nieszczęsna uszczelka CBC2858 (hub oil seal). Po jej założeniu piasta nie wchodzi do końca bez użycia siły. Kiedy się o nią oprę piasta wchodzi na swoje miejsce, ale bardzo ciężko się obraca. Na tyle ciężko ze ze potrzeba siły dwóch rąk. Czy tak powinno być? Po wstępnych pomiarach starej i nowej uszczelki wygląda ze to to samo, szerokość, wysokość, rozmiar wewnętrzny tyle ze stara bardziej elastyczne i zgięta do dołu. Czy ona się ułoży i mogę składać, czy cos powinienem wziąć pod uwagę? Z góry dziękuje za pomoc.
-
Z tego co kojarze, to trzeba je zakladac na walek najpierw i pozniej dopiero piaste na to(Jaguar ROM) i tak zawsze jest z nia ciezko. Jak sie wszystko siedzi i sie przejedzie pare metrow powinna sie ulozyc.
-
Hejko,
Dzięki za podpowiedz. Faktycznie na to wygląda, zostawiłem piastę złożona na dzień, po czym zdjąłem ja i założyłem raz jeszcze już jest luźniej, wiec wygląda na to jak kolega napisał.
Działam dalej :)