FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: FilipB w Lipiec 03, 2025, 20:04:41 pm
-
Cześć wszystkim!
Jestem nowym członkiem naszej społeczności. Moja Mama, od prawie 20 lat jest właścicielką Jaguara XJS (kabriolet w specyfikacji amerykańskiej) z 1995.
Początkowo był młodym, użytkowym autem, które z czasem (przynajmniej w moich oczach) stało się pełnoprawnym youngtimerem, a może i zabytkiem. W dodatku to pamiątka rodzinna z bliską sercu historią. Przejąłem go szczęśliwie kilka miesięcy temu, a teraz po doprowadzeniu wszystkiego do porządku chcę zabrać do Warszawy, gdzie mieszkam i mam przygotowany dla niego garaż. Z uwagi na strefę czystego transportu, chciałbym zarejestrować go na żółte tablice. Po złożeniu opinii od rzeczoznawcy i białych kart poinformowano mnie, że z uwagi na to, że ma tylko 30 lat (województwo Mazowieckie wymaga 35, a już niedługo 40) potrzebują dodatkowych wskazówek, które pozwolą im uznać mojego XJS-a za pojazd unikatowy. Poproszono mnie o możliwie najszybsze złożenie pisma z informacjami, ile tych Jaguarów wyprodukowano oraz ile ich jeździ w Polsce. Trochę nie wiem co mogę z tym fantem zrobić. Archiwa Jaguara mają miesiąc na odpowiedź, a cepik nie jest dostępny dla zwykłych obywateli. Nawet gdyby był, pewnie tam nie będzie wglądu w to jakie konkretnie Jaguary jeżdżą w naszym kraju.
Czy ktoś mierzył się z podobną zagwozdką? Wie ktoś może ile powstało takich Jaguarów? Ile ich może u nas być?
Podaje specyfikację autka:
Rocznik 1995
Kolor - perła, wnętrze - biała skóra
Kabriolet
VIN - SAJNX2747SC222205
Pochodzenie - Kalifornia
Załączam również zdjęcia pacjenta :)
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc!
FB
-
O ile nic się nie zmieniło w ostatnim czasie, to warszawska strefa ma wyjątek dla pojazdów historycznych (nie mylić z zabytkowymi). Więc wpis do ewidencji to nie jest jedyna droga.
Żółtych tablic potrzebujesz do krakowskiej strefy, bo tutaj wyjątek jest tylko dla pojazdów zabytkowych.
-
Tak, właśnie - zgadza się. :) A chciałbym móc się swobodnie poruszać i w Warszawie, i poza nią? Stąd właśnie cała operacja
-
To daj znać jak poszło, sam jestem ciekaw jak w praktyce konserwatorzy podchodzą do tych swoich wytycznych. Wg mnie nie chcą widzieć na żółtych blachach aut z lat 90-tych, skoro od dłuższego czasu systematycznie podnoszą ten wymagany wiek.
-
Narazie wszystko wskazuje na to, że pomysł może nie wypalić :( Jedynym wyjściem byłoby przedstawienie danych związanych z produkcją. Nie wie ktoś może ile w ogóle takich aut w tej specyfikacji powstało? Da się gdzieś (poza archiwum Jaguara) uzyskać takie informacje na szybko?
-
Ja wam powiem na moim przykladzie. Zglosilem auto (xj40 1993r) jako ze chce zarejestrowac na zolte blachy, jakos w listopadzie 2023r to bylo bo chcialem zeby na starych zasadach sie zalapac przed zmianami od nowego roku i co ? Rozpatrzenie trwalo 7 miesiecy przez nawal wnioskow innych osob i odpowiedz odmowna bo "auto jest zbyt nowe" wiec poszedlem w jedyna droge czyli zalatwilem poprzez muzeum ktore zarejestrowalo mi auto po miesiacu czy dwoch. Od tamtej pory mam jaga na zoltych tablicach. Jesli chcesz podam Ci namiar, gosc jest z Łodzi.
-
Cześć,
Teraz niby mają wymóg - 30 dni na decyzje. Ale jeśli nie uzasadnię jego unikalności to raczej wiemy jaka ta decyzja będzie :) Tak, bardzo chętnie - poprosiłbym Cię o pomoc z tym kontaktem. Spróbuję zaraz wysłać do Ciebie wiadomość prywatną.
-
Demo jak to działa z tym wpisem do inwentarza? Muzeum musi zostać co najmniej współwłaścicielem w jakiejś ułamkowej części?