FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: radziwil w Czerwiec 08, 2025, 19:53:50 pm

Tytuł: Obroty silnika
Wiadomość wysłana przez: radziwil w Czerwiec 08, 2025, 19:53:50 pm
Witam wszystkich

Niedawno stałem się właścicielem Jaguara XF z 2017 roku ? diesel, automat, 1999 cm?, 180 KM.
Zauważyłem ciekawą rzecz: podczas jazdy ze stałą prędkością, np. 60 km/h, skrzynia biegów podbija przełożenia, a obroty utrzymują się w okolicach 1250 obr./min. Nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że to dość nisko. Silnik jednak pracuje płynnie, nie szarpie i nie wykazuje żadnych objawów nieprawidłowej pracy. Czy to normalne zachowanie w tym modelu? Podczas dynamicznej jazdy, np. na autostradzie przy przyspieszaniu, wszystko działa bez zarzutu. Jednak w terenie zabudowanym, przy jednostajnej jeździe, skrzynia wydaje się za wszelką cenę dążyć do jak najniższych obrotów.
Jak wygląda to u Was? Jakie wartości obrotów są typowe dla XF-a w takich warunkach?

Pozdrawiam
Darek
Tytuł: Odp: Obroty silnika
Wiadomość wysłana przez: Paulus w Czerwiec 08, 2025, 22:14:43 pm
To raczej normalny objaw w tym modelu, zaraz po zakupie samochodu też zwróciłem na to uwagę, teraz jest to dla mnie kompletnie pomijalne.
Pamiętaj, że zawsze możesz utrzymać silnik na wyższych obrotach w trybie S - dla skrzyni biegów.

Tytuł: Odp: Obroty silnika
Wiadomość wysłana przez: piotrrf w Czerwiec 10, 2025, 09:35:12 am
Większość aut tak ostatnio ma, że szybko wrzuca wyższy bieg. Z pewnością oszczędza się na paliwie ale część mechaników mówi, że powoduje to zbyt niskie ciśnienie oleju. Co może prowadzić do słabszego smarowania i uszkodzenia silnika.
Ja zwracam tylko uwagę by z tych niskich obrotów nie przyspieszać gwałtownie.
Często wtedy przełączam skrzynię biegów w tryb S.
Z pewnością nie zaszkodzi.
Tytuł: Odp: Obroty silnika
Wiadomość wysłana przez: Robik w Czerwiec 18, 2025, 16:27:19 pm
Jezeli to ingenium 2.0D to zacznij zbierac juz na remont silnika
https://www.facebook.com/share/v/1DsbovDWFw/
Tytuł: Odp: Obroty silnika
Wiadomość wysłana przez: radziwil w Czerwiec 21, 2025, 20:26:44 pm
Cześć! Dzięki za głos w dyskusji.

No to pięknie ? jeszcze dobrze nie nacieszyłem się autem, a już mam zacząć zbierać na remont ?
Skoro jednak wypowiada się ekspert, to może podpowiesz:
co konkretnie sprawdzać, na co zwrócić uwagę, jak jeździć, czego unikać?
Bo link do Facebooka to trochę mało jak na diagnozę ?zgonu technicznego? silnika.

Jeśli temat znasz od podszewki, to serio ? chętnie posłucham konkretnych rad, a nie tylko groźnych haseł. Może uda się odwlec ten remont chociaż do następnego właściciela ?

Pozdrawiam!
Darek

Jezeli to ingenium 2.0D to zacznij zbierac juz na remont silnika
https://www.facebook.com/share/v/1DsbovDWFw/
Tytuł: Odp: Obroty silnika
Wiadomość wysłana przez: Robik w Czerwiec 24, 2025, 08:08:00 am
Niestety tutaj nie ma dobrego rozwiazania poniewaz silniki maja wady konstrukcyjne i zbudowane sa z kiepskich materialow, to wszystko determinuje nieuchronną katastrofę. Jedyne co mozna robic to czesto zmieniac olej (max 10tys.) i sprawdzac jego poziom. Z najbardziej znanych przypadlosci wymienie kilka kluczowych; turbiny padaja bezobjawowo czesto powodujac spustoszenie, bywaja problemy z cisnieniem oleju(pompa), tuleje owalizują się co powoduje spalanie oleju, w skrajnym przypadku jak auto jezdzi po miescie wypalanie dpf powoduje rozcienczanie oleju i uzytkownik nie widzi jego ubytku pomimo spalania(zapycha sie dpf i robi sie błędne koło), w rocznikach z poczatku produkcji pekały tłoki, bywaly problemy z łożyskami wałków balansujacych i rozciagajacym się łancuchem rozrzadu<100Kkm. Generalnie uwazam ze szansa na wieksze przebiegi rpsnie tylkp wtedy kiedy od poczatku byl wymieniany olek co 10Kkm. W przypadku tych silnikow haslo powinno brzmiec "najpierw obserwowac a potem jezdzic". Wpisz haslo na YT Ingenium Engine to przekonasz sie jak wiele jest poruszaonych wątków na temat awarii i niedoskonalosci technicznych.
Tytuł: Odp: Obroty silnika
Wiadomość wysłana przez: piotrrf w Czerwiec 25, 2025, 19:16:55 pm
Te wady, które wypisałeś, można przypisać wielu dzisiejszym wynalazkom. Mam znajomych, którzy by pomyśleli, że opisujesz wady 2.0 TDI z grupy vw, audi.
Niektórzy by się upierali, że chodzi Ci o BMW.
Z tym, że w niektórych z nich awarie zdarzają się przy mniejszym przebiegu niż Jaguarze.
Więc nie ma co siać paniki.
Ty akurat wyszukujesz filmiki z Jaguarem. Może dla odmiany zacznij szukać innych a zobaczysz, że jest ich sporo więcej, bo i więcej zostało sprzedanych.
I nie piszę tu, że jakiś znajomy znajomego coś słyszał. Piszę o awariach aut moich znajomych i rodziny, którzy mimo, że wydali na naprawy krocie, to nadal kupują swoją ulubioną markę. Co mnie dziwi, to nawet nie czytają o słabych stronach tych aut. Mówią mi, że mu się to auto podoba i chce mieć.
Mimo, że wszyscy jesteśmy już pod 60tke, niektórzy idą na żywioł.