FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X351 (2009 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Melkolf3 w Maj 22, 2025, 23:25:56 pm
-
Witam serdecznie
Przymierzam się do zmiany auta na Jaguara XJ X351 3.0SC AWD.
Jest to moje pierwsze zbliżenie do tej marki i proszę grupowiczów oraz użytkowników o opinie na temat samochodu
Jak wygląda eksploatacja w przypadku jednostki benzynowej 3.0 340km z napędem na 4 koła, czy ten silnik jest trwały czy ma swoje typowe bolączki, jak ma się trwałość innych części i jaka jest sytuacja z dostępnością części lub zamiennikami?
Oraz na co zwrócić uwagę przy zakupie
Pozdrawiam
-
https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,38484.0.html
https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,44105.0.html
https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,44280.0.html
itd... wiele rzeczy omówiono już w wątkach na tym forum.
Największym wrogiem tego silnika jest przegrzanie na skutek rozszczelnienia układu chłodzenia. Wymienisz kilka rur i masz spokój na lata.
-
czolem, jestem posiadaczem x351 3.0sc z 2015 roku, narazie jest z autem wszystko ok, ale chcialbym wiedziec na czym polega ta poprawa rur od chlodziwa, jak to zrobic czy musze w tym roczniku to robic itp. przeszukalem forum ale jakos nic nie moge znalezc na ten temat
-
Każdy 3.0SC, który ma plastikowe rury wokół kompresora (za nim, z przodu i pod nim) jest narażony na pęknięcie tych rur i gwałtowną utratę płynu. Wystarczy kupić na aliekspress komplet zamienników aluminiowych (są wystarczającej jakości), wymienić i spać spokojnie. Do wymiany trzeba zrzucić kompresor. Nie zapomnieć o ewentualnych uszczelkach z tym związanych. Poza tym jak kompresor zdjęty to warto wymienić sprzęgło kompresora.
Np:
https://pl.aliexpress.com/item/1005008538917305.html
https://pl.aliexpress.com/item/1005004801029933.html