FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: jagmaniac w Maj 08, 2025, 13:53:17 pm
-
Hej,
nie wazne ze ustawie na zimne, dmucha cieplym.
Rozumiem ze to problem klapek? Ktos to przechodzil? Jest gdzies instrukcja jak to ogarnac?
Jesli jestem w bledzie, prosba o naprostowanie...
Dzieki!
-
Nie chodzi klapa mieszacza, górna. Musisz zdjąć po obu stronach osłony pod deską. Z jednej masz potencjometr położenia klapy a z drugiej serwomotor. Najpierw zdejmij serwomotor i zobacz śrubokrętem czy klapa kręci się luźno. Później zapnij omomierz na złącze potencjometru (nie ruszaj jego pozycji!) i kręcąc klapą sprawdź czy nie ma przerwy w rezystancji i czy płynnie się zmienia oraz czy na krańcach nie ginie. Jak jest wszystko ok., to zostaje na zdjętym i podłączonym serwomotorze posterować temperaturą i zobaczyć czy on żyje i się obraca. Na koniec rozkręć go, wyczyść komutator silniczka i przesmaruj tryby, zwykle to wystarcza ;D. Jest to z czasów gdzie takie rzeczy nie są jednorazowe ;D daje się rozkręcać i serwisować i nie mają gabarytów pinezki.
-
wtom - wielkie dzieki ! planuje robote - zobaczymy co tam sie dzieje.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
dodam tez ze na razie zrobilem tak - face ustawilem na zimne, pokretlo ogolne od temp ustawilem na zimne, dmuchawa na mid - i leci tak samo z dolu i z gory - nie wiem jak co powinno byc zeby lecialo tylko dol albo tylko gora (na szybe) albo tylko na face albo tylko z tych bocznych.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Tak powinno być. Przy skrajnych tem: max hot lub max cool zawsze leci tylko na szybę i na nogi, co by nie przeziębić lub nie przegrzać kierowcy. Nawiewy centralne uruchomią się dopiero przy temperaturach pośrednich. Ot taki kaprys inżynierów angielskich ;D
-
a te wyloty powietrza na bokach? to zaliczasz je do wylotow "na szybe"?
-
do centralnego
-
no to mi dmucha i szyba, i boki, i nogi. a ze srodkowych nic nie leci.
-
dzis zimno na zewnatrz az zal, i mimo to z nawiewow cieplo mimo ze ustawione na zimno.
z dodatkowych obserwacji to:
- podmuch ze strefy podszybia ale polowka kierowcy, jest, dmucha
- podmuch ze strefy podszybia ale polowka pasazera, prawie wcale nie dmucha (siegnalem reka, i nic)
natomiast z bocznego nawiewu i po stronie kierowcy i po stronie pasazera dmucha tak samo rownolegle.
dziwne to.
nie bralem sie za rozbieranie wlasnie przez to ze zimno na dworze, pada i wogole sie w taka pogode nie chce...
-
Klapy są po tylu latach nieszczelne, więc zawsze będzie ciągnąć z każdej. jak z pasażera nie dmucha to masz wentylator pasażera do przeglądu, kierowca ma swój ;D. Jak chcesz by działało to musisz układ przejrzeć, pamiętaj, że serwomotory sterują tylko kierunkiem nawiewu na szybę lub nogi i regulacją temperatury, reszta nawiewów działa na podciśnienie poprzez elektrozaworki pneumatyczne. tam potrafią membranki sparcieć.