FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Zbyszek__ w Maj 06, 2025, 15:24:44 pm
-
Witam, jak w temacie, faluje napięcie ładowania w czasie jazdy. Waha się w przedziale mniej więcej od 11 do 14 V co też często powoduje zapalenie się kontrolki ładowania na liczniku.
Wyczytałem, że takie objawy daje uszkodzony regulator alternatora. Możecie podpowiedzieć w którym miejscu dokładnie on się znajduje? :-help
Coś jeszcze próbować sprawdzać czy od razu alternator cały wymieniać?
Auto jeździ normalnie, ma moc. Akumulator wymieniony był niedawno więc zapewne z aku wszystko w porządku. Doradźcie co jeszcze przejrzeć/ogarnąć. Pozdrawiam.
-
Witam
W moim x-type 2.0 diesel z 2004r. mialem problem z nidoladowanym akumulatorem i przyczyną była korozja na łączeniu przewodu (grubego) wchodzącego w klemę plusową. Podczas pracy silnika dotknąłem przypadkiem klemy i prawie się oparzyłem.
Sprawdź ostrożnie czy u Ciebie nie grzeje się któraś klema , jeżeli nie ma stabilnego, pewnego łączenia to ładowanie będzie słabsze.
A może kostka, która jest wpięta w alternator, sprubój ją wypiąć, wyczyścić piny.
-
Dziękuję za podpowiedź.
Dzisiaj przejechałem 50 km, ani razu nie zapaliła się kontrolka, a ładowanie w granicach od 12.9V do 14.5V. Zupełnie jakby nic się wczoraj nie zadziało z tym ładowaniem.
-
Szczotki w regulatorze się kończą. Wymień regulator
-
A mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie jest ten regulator? Dużo z tym roboty? On jest przy alternatorze czy gdzieś indziej?
-
W alternatorze. Czy trudno, to zależy jaki dostęp do alternatora.vtrzeba wyjąć i wymienić. Tu też zależy od konstrukcji, w jednych siedzi tylko przykręcony a w innych przylutowany. W zasadzie dla każdego kto umie dłubać w aucie to nic trudnego taka wymiana.