FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => F-PACE (2015 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Legion w Kwiecień 14, 2025, 13:43:25 pm
-
Cześć Wszystkim,
Mam kolejny problem z moim F-Pace x761, 2.0 Diesel.
Już zaczęło się odliczanie i mam 600km !.
Zbiornik AdBlue - pełny
Komputer pokazuje ze jest 600km w zbiorniku ad-blue.
Po starcie wtryskiwacz nie pompuje adblue - co więcej po odpieciu dalej nic nie płynie nic z rurki podpiętej do wtrysku.
Znalazłem wpisy ze należy odpompować adblue dać mu chwile i wlać pare litrów - tak tez zrobiłem 12h odczekałem dalej nic.
Ktoś może doradzić - czy padł czujnik w zbiorniku lub pompa - gdzie mogę coś sprawdzić .
Po resecie błędów wracają po paru sekundach
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
-
Nie tankuj do pełna, lepiej częściej a mniej. Parę osób pisało że po zatankowania do pełna musiało w aso odblokowywać. W linku pokazane jak czyścić wtryskiwacz, łatwo. Po czyszczeniu i zalaniu świeżego ad-blue tak z 5 L razem z TUNAP w podwójnej a nawet potrójnej dawcę przegonił bym go na autostradzie tak z 50 km może zniknie.
https://www.youtube.com/watch?v=uweRBCPOI6w
Ja tankuje po 5 L i dolewam TUNAP 988, poczytaj o nim.
Ja dolewam go do każdej dolewki.
-
wykręciłem wtryskiwacz i jest ładny. Wyjąłem go i zrobiłem test i "psika".
Ciekawostka jest taka ze jak włączę silnik to wtryskiwacz się nie włącza. i pomimo działania paru minut nawet kropla z niego nie idzie co więcej. AdBlue nie jest pompowane !. Dziś skręcę to do "kupę" i przejadę się i zobaczę bo dziwi mnie to ze on nie chce pompować tego świństwa do wtryskiwacza. Może pompa w adblue padła ... ale po 90K km.
Pozdrawiam.
-
Dolej Tunap i go przegonić.
Wysłane z iPhone
-
zwykle problem jest nie we wtryskiwaczy tylko w ultradźwiękowym czujniku poziomu płynu, raz robiłem skomplikowaną kalibrację, po roku bład powrócił i wypisałem sysytem
nie wtryskuje bo jest bład i system jest nieaktywny
-
Najczęściej błąd się pokazuje po nalaniu do pełna.
Wysłane z iPhone
-
Cześć,
Poczyściłem, dolalem tak z 10l, skasowałem błędy i pojechałem zobaczyć czy coś ruszy.
Wróciły błędy ale pojawił się "nowy" ktory mówi że "brak sygnału" do sensora nox.
Znalazłem w workshop manual ze chyba to jest to. Jutro wejdę pod auto sprawdzę ten czujnik ...
Dam znać co dalej.
Pozdrawiam.
PS
Ktoś wie czy są jakieś bezpieczniki które są powiązane z PCM i tym sensorem - może się coś przepaliło?
-
Temat chyba można zamknąć.
Auto jeździ od wczoraj więc podsumuję może się to przyda innym.
Wygląda ze był to klasyczny błąd przelania zbiornika ad-blue i po resecie ustawień dla moduły PCM(nie da się tego zrobić zwykłym ODB2 potrzebny specjalny komputer ) problem znikł i auto przejechało już 50km.
NIE ZALEWAC AD-BLUE z pistoletu na stacji i nie wlewać do pełna - to jest chyba najlepsze w tym wszystkim.
Dla samego siebie - przetestuję jeszcze czy wartości wlewanego adblue przez wtrysk są prawidłowe i czy wtrysk nie leje lub nie-leje :). Ale auto zachowuje się poprawnie i nie trzeba było wymieniać sond pomimo komunikatu w komputerze o braku komunikacji.
No i tyle.
Pozdrawiam.
-
Tak jak wcześniej pisałem, częściej a mniej i Tunap a będzie mniej kłopotów.
-
Witam
powodów może być sporo ..., czyli spr ...,
i naprawa ...,
Lub wylaczenie,
przyprowadz auto, moge spr I rowniez na zyczenie wylaczyc calkowicie ...,
wylaczenie możliwe rowniez wysylkowo (potrzebuje ecu),
Pozdrawiam
-
Problem ogarnięty.
Czyszczenie całego systemu.
I na koniec reset PCM dla Adblue + reinicjalitzacja.
Auto przejechało już ponad 2tys km i wstępnie dobrze. Za chwile będę dolewać adblue więc zobaczymy. Ale doleje tylko 5l, bo komputer pokazuje ze max powinienem zalać 10l.
Dzięki za podpowiedzi.
PS
Aby w przyrodzie było po równo - padła mi piasta ... co za auto.