FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Prezeslaw w Marzec 22, 2025, 10:49:33 am
-
Bry
Wczoraj wziąłem auto na przejażdżkę. Odpaliłem, ujechałem jakieś 100 m po moich wertepkach i wyskoczyły wszystkie możliwe zmory naraz: błędy ABS, kontroli trakcji, hamulca ręcznego, skrzyni biegów, restricted performance i nie pamiętam czy jeszcze coś. Auto faktycznie weszło w tryb awaryjny, ale nie było żadnego telepania budą czy innych, niepokojących dźwięków.
Zatrzymałem się, zgasiłem silnik, odczekałem pół minuty, odpaliłem i wszystko wróciło do normy. Zrobiłem jeszcze 70 km trasy z postojem, przeparkowywaniem, gaszeniem, odpalaniem i żadnych problemów.
Nie sądzę, żeby wszystko na chwilę trafił szlag a potem cudownie się naprawiło. Skrzynia może czasem mniej delikatnie wrzuci dwójkę, ale jak na ponad 270 000 km śmiga naprawdę ładnie.
Domysły mam dwa:
- może bateria już powoli kaput i chociaż była ładowana niedawno, to z nominalnych 740A zostało mi trochę ponad 500 na rozruch (540A po pełnym naładowaniu)
- a może jakaś masa się przybrudziła - jeśli tak, to gdzie szukać?
Jakieś inne pomysły? Z góry dzięki za pomoc.
-
Z tego co piszesz to ja bym obstawial 3 opcje
-Akumulator na wykonczeniu albo luźna klema
-Punkty masowe za reflektorami (jak je odkrecisz to juz najprawdopodobniej nie przykrecisz :-) - wiec polecam robic w miejscu gdzie auto moze zostac na chwile.
-Ktoryś czujnik ABS, pewnie tył
Podepnij do kompa, zobacz czy sa jakies bledy
-
Dziękuję za odpowiedź. Mechanik sprawdził masy i stwierdził, że są w porządku. Stary akumulator (Varta Silver) pokazywał już niecałe 500 A z 740 A nominału. Padła sugestia, że jak się kończy cela w baterii to może na nierównościach dostawać zwarcia w akumulatorze. Faktycznie choinka wyskakiwała po wolnej jeździe na wertepach.
W ramach terapii kupiłem nowy akumulator. Celowałem w 100 Ah i 900 A. Dobrze, że do sklepu wziąłem swój tester. Exide miał 845 A a Yuasa 838 A. Wybór padł na koreańskiego Groma. Po podłączeniu, w aucie, pokazał 998 A. Rozrusznik kręci zdecydowanie radośniej - mało auta nie przewróci przy odpalaniu. Mam nadzieję, że na tym kłopoty się skończą.