FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Radomir w Styczeń 23, 2025, 18:31:03 pm
		
			
			- 
				Witam.
Coś mnie ostatnio podkusiło i zakupiłem X308 3.2 v8..... 
Wizualnie ładnie pięknie no może lekka polerka by się przydała, no ale niestety błędy....
Fakt sprzedawca informował że coś jest nie tak i wpada w tryb awaryjny.
Auto odpala z problemami za drugim lub trzecim rażę, czasem się zdarzy że odpali od strzała.  
W między czasie wymienione świece na NGK 7866.
Po podłączeniu do komputera błędy jak niżej :
P0336 - czujnik położenia wału
P0340 - czujnik wałka rozrządu
P1648 - 
P1647 - sonda lambda
P1646 - sonda lambda
Normalnie zrobiłbym zakup części i wymiana ale tu zacząłem od czujnika położenia wału, zakupiony Bremi i wymiana .
Okazało się że ktoś już wcześniej wymienił również na Bremi, wszystko fajnie ale po wymianie błąd niestety powraca.
Czujniki wałka rozrządu zlokalizowałem i jeden (prawy) założony Vemo v48-72-0032, drugiego jeszcze nie wyjmowałem 
Teraz pytanko do Was czy jednak po prostu zakupić nowe części i wymiana ?
Ewentualnie może ktoś Was doświadczonych forumowiczów miał podobne problemy i naprowadzi mnie na trop.
Nie pytałbym ale wymiana czujnika wału mnie zastanowiła i błąd czujnika dalej wisi w komputerze. 
			 
			
			- 
				Błędy zczytywałeś dedykowanym interfejsem czy takim uniwersalnym?
https://forums.jag-lovers.com/uploads/short-url/zbr3OUZqYfuoPRlXtOc1mwSgf9E.pdf
https://forums.jag-lovers.com/uploads/short-url/nZiIagXrWBg4XCQVNIJ0jRdnRre.pdf
Sprawdziłbym jak w oficjalnej dokumentacji interpretują te błędy
			 
			
			- 
				Błędy zczytane klonem Mongoose i IDS/SDD.
Programu się dopiero uczę ponieważ to pierwszy Jaguar. 
			 
			
			- 
				Najpierw bym przejrzał wiązkę/skrzynię bezpieczników od tych najważniejszych elementów czy nie ma jakiś słabych połączeń, połączenia masy do karoserii no i akumulator czy jest sprawny
			
 
			
			- 
				Bezpieczniki wszystkie przejrzane , resztę rzeczy przejrzę jak wrócę w niedzielę do PL. 
Akumulator w pełni sprawny. 
			 
			
			- 
				Przejrzałem wszystko co potrafiłem.  
Niestety bez skutku. 
Najbardziej martwi mnie błąd P1648 zgodnie z serwisówką ECM failure.
Dla rocznika 1999. 
Będę musiał znaleźć jakiegoś dobrego elektronika żeby to przejrzał .  
Ewentualnie czy można podmienić sam komputer silnika dla testu ?
			 
			
			- 
				W moim Jagu zaczynają dziać się cuda jak auto postoi dłużej i spadnie trochę napięcie na akumulatorze. Spróbuj albo podmienić aku na jakiś świeży albo naładować swój jakimś porządnym prostownikiem - na pewno nie zaszkodzi
			
 
			
			- 
				Akumulator już podmieniłem na nowy. 
Niestety nie przyniosło to poprawy. 
Rozglądam się za używanym ECM dla testu ale jak na razie nie znalazłem z odpowiednim numerem. 
			 
			
			- 
				Przekonserwuj wszystkie masy na aucie, szczególnie te w komorze silnika. Wiązka silnika do przejrzenia, bo raczej na to wygląda, może kuna była 
			
 
			
			- 
				Jutro będę miał możliwość skorzystania z kanału. 
Zobaczę co tam od dołu słychać , z góry raczej wszystko już przejrzałem. 
			 
			
			- 
				Problem rozwiązany. 
Co prawda jeszcze nie wszystkie błędy zniknęły ale restricted performance już nie ma. 
Zostały jeszcze sondy??
Naprawa polegała na wymianie ECM silnika.  
Kupiłem używkę i zgodnie z tym co przeczuwałem wcześniej to był strzał w 10. 
Podłączenie , trochę grzebania komputerem i gotowe.