FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => I-PACE (2018 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Bolo w Listopad 14, 2024, 21:26:11 pm
-
Mam I Pace z 2019 . Mniej więcej po roku wystąpiły problemy z niedziałającą klimą . Nabili w serwisie przez rok było OK ale niestety zawiozłem auto na Teneryfę bo to idealne
miejsce dla elektryka ( da się dwa razy okrążyć wyspę) . Niestety klima się ciągle psuje a hiszpańscy debile umieją tylko nabić za 500 euro i twierdzą , że nie ma nieszczelności .
Dorwałem gościa z I pace w Orzyszu i mi powiedział , że rozłazi się rurka z klimą między baterią i podłogą . Jemu na tę rurkę naciągnęli bez demontażu baterii rurkę plastikową i jest ok. Na Teneryfie ich nieogarnięci mechanicy nigdy tego nie zrobią . Czy ktoś wie jak temu zaradzić bo samochód bez klimy tam to katorga
-
U mnie po kilku wizytach w autoryzowanym warsztacie wymienili te rurki na nowe. Oczywiście na początku nabili klimę i powiedzieli, że ok. Później znowu chcieli nabić tym razem na mój koszt oczywiście się nie zgodziłem bo wiedziałem, że samo nabicie gazu nic nie da. Po kilku mailach i telefonach wzięli samochód na kolejną diagnozę i stwierdzili, że muszą wymienić 2 rurki. Cena części niewielka natomiast policzyli minimum 10 roboczogodzin. Na szczęście miałem przedłużoną gwarancję do 7 lat więc poszło z gwarancji. Podejrzewam, że chodzi właśnie o te same rurki ponieważ musieli rozbierać sporą część samochodu, żeby je wymienić. Samochód był 2 dni na warsztacie i po 2 dniach wizyty działa jak należy.
W sumie ciekawy temat o zabezpieczeniu tych rurek na przyszłość. Wiesz może coś więcej na ten temat?
-
jeśli to mikrowyciek to po pierwsze warto zastosować tzw nabój ze środkiem uszczelniającym, podaje się przez zawór nabijania układu wraz z nowym czynnikem
po drugie - warto nabić układ starym typem czynnika r134 zamiast nowym ekologicznym 1234
czym jest nabijany I-Pace fabrycznie? jeśli 1234 to dramat bo jest on bardzo niebiezpieczny w razie wycieku i zapłonu (np od iskry), w zasadzie zabójczy i działa jak gaz bojowy
nowy typ czynnika jest żrący dla układu czyli także dla rurek... no ale jest eko
do czego może doprowadzić - na YT jest film z wybuchu niemal nowego MB na autostradzie pod Łodzią, rozszczelnienie układu, eksplozja, śmierć kierującej
aby rozwiać wątpliwości - obejrzyjcie nalepki producenta kompresora w waszym aucie, zwykle jest nanich adnotacja producenta że jest przeznaczony do pracy
albo z nowym ...albo ze starym typem czynnika, to że macie nowy to niby ekologia + lobiing i biznes producentów nowego czynnika (a jest ich bodajże dwóch na świecie)
-
Na moim MY 2017 miał na naklejce że może być do starego i nowego gazu.
Trzeba oglądać.
-
I-Pace jest nabijany czynnikiem 1234. Z tego co wiem nie można niestety tak po prostu zastąpić czynnika 1234 czynnikiem r134 ponieważ jest inny stopień sprężania tych gazów i sprężarka robi godbye :)
-
zmieniłem gaz na stary 7 lat temu, sprężarka ma się dobrze, XE
-
3 lata temu w poprzednim MY2017 też zmieniłem na stary i działało 2 lata super, potem zmieniłem auto. Na tabliczce sprężarki miałem że jest przystosowana do tych dwóch gazów.
-
...producent sprężarki nie dla kawału i nie przypadkiem opisał na tabliczce znamionowej mozliwość pracy z nowym lub e starym typem czynnika,
reszta to ekologiczny lobbing
polecam filmik zwolennikom eko gazu :
https://www.youtube.com/watch?v=67A9_OyoWn4
rozszczelnienie układu klimatyzacji nabitej owym czynnikiem wewnątrz kabiny plus iskra (a tych w kabinie nie brakuje, choćby szczotki silnika dmuchawy)...
dodatkowo gaz ten po zapłonie (nowy typ) działa jak broń, rozpuszcza ciało i przenika aż do kości
swego czasu był dostępny w sieci dokument wewnętrzny straży pożarnej (polskiej) z zaleceniem aby przy podejrzeniu
nowego czynnika nie zbliżać się do płonącego pojazdu