FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Black-Foxx w Listopad 08, 2024, 16:01:16 pm
-
Witam,
X-Type 2003 V6 3.0L AWD
Do wymiany amortyzatory i sprężyny.
W zasadzie mama już wszystko (włącznie z odbojami i osłonami pyłowymi).
Na podstawie wielu rekomendacji wybór padł na Kayabę (wszystkie sprężyny i amortyzatory przód) ale niestety nie robią amortyzatorów na tył.
Co polecacie do kompletu żeby współgrało najlepiej. Bilstein czy Sachs?
I tu zaczynają się schody.
Bilstein oferuje dwa modele: 24-062275 i 24-064927, podobnie Sachs: 311 545 i 311 547.
Jakie są różnice i które będą najlepiej współgrać z Kayabami 334690 na przodzie?
Wg rozeznania i Bilsteiny i Sachsy pasują do mojego samochodu.
Pytałem w wielu miejscach o różnice między modelami ale nie potrafię uzyskać odpowiedzi, nawet od oficjalnych dystrybutorów, którzy w ogóle nie odpowiedzieli.
W innych miejscach proszą mnie o VIN a potem twierdzą że nie mogą go rozkodować w związku z tym nie mogą mi odpowiedzieć.
Po co im mój VIN żeby opisać czym się różnią dwa modele amortyzatorów?
Każda pomoc i sugestie mile widziane.
Pozdrawiam.
-
Cześć . Też się przymierzam do zrobienia zawieszenia i będe szukać części - więc chętnie skorzystam z Twoich doświadczeń ;D . A odnośnie Twojego dylematu co do doboru amortyzatorów na tył - to może spróbuj zasięgnąć rady w sklepie V12 - ogarniete tam chlopaki są ;D
-
Nie odpowiem wprost na różnice, ale uważam że ich nie ma.
Bilstein jak złapał zlecenie na produkcje amorów (firma znana, z tego ze bierze niszowe zamówienia, których nikt inny nie chce) zrobił dwa osobne numery części do X-typów 4x4 i przednio napędowych.
Katalogi Blisteina nie podają różnic. Więc obstawiam, że Sachs kopiując kolegę strzelił ten sam numer.
Tak wiem, numery obecnie podawane na tył już mają opis, że pasują do wszystkich modeli X-type.
Przerabiałem dylemat przy wymianie na przodzie, bo też były dwa "modele",
(przy czym przednionapędowe są dwukrotnie droższe niż 4x4) ale katalogi wskazywały na to że nie są zamienne.
Okazuje się ze nie różnią się niczym i osobiście w 2.0D mam Blisteiny dedykowane do 4x4.
-
No więc doczekałem się odpowiedzi od Sachsa (ZF Friedrichshafen AG). Po milczeniu ze strony oddziału w Polsce napisałem do Niemiec i poinformowano mnie że odpowie mi oddział w Polsce.
Faktycznie odpowiedź nadeszła. Okazuje się że Sachs już nie robi amortyzatorów do X-Type a to co można kupić to ostatki serii.
Wg wielu sprzedawców amory powinny pasować ale wg informacji od ZF to 311 547 przeznaczone są do zawieszenia sportowego a 311 545 do zawieszenia standardowego ale w samochodach z napędem przednim (Diesle i benzyna V6 2.1L). Tak więc Sachs odpada, pozostaje Bilstein. Są jeszcze inne, tańsze alternatywy ale jakoś nie mogę się do nich przekonać.
-
Przyszła też odpowiedź z Bilsteina.
Do samochodów AWD zalecany jest model 24-062275.
Amortyzator 24-064927 polecany do montażu w samochodach FWD (Diesle i benzyna V6 2.1L)
Można je montować zamiennie i będą pasować ale zaleca się stosować do rekomendacji.
Tak więc jeśli chcemy zamontować amortyzatory serii premium do X-Type z napędem na 4 koła to oferta ogranicza się do Bilstein 24-062275
Po montażu za kilka tygodni dam znać jaki są efekty.
-
Hmm, ciekawe. Zerknij tutaj: https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/400.1286.3711.16390/brand/jaguar/
Mi do estate sport wychodzi nr C2S34680, który po wrzuceniu w googla crossuje się na bilstein 24-064927, czyli to co opisałeś jako FWD. A co wychodzi wg tego katalogu do Twojego auta?