FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Prezeslaw w Listopad 06, 2024, 18:42:14 pm

Tytuł: Zamiana starszego radaru na nowszy albo od LR lub innego auta?
Wiadomość wysłana przez: Prezeslaw w Listopad 06, 2024, 18:42:14 pm
 :-bry
Czy ktoś próbował zmodernizować distronic w X350? Mam radar ze starą wtyczką - 8 pinów z tyłu urządzenia (nr 2W93-9AA12-BD). Ciężko dorwać działającą używkę bo jest to po prostu stare i pasuje chyba tylko do XJ. Od 2005 albo 2006 r. wyszła wersja z 5-pinową wtyczką z boku (nr 4R83-9G768-AA).
Czy da się przejść jakkolwiek z tych 8 pinów na 5 i zrobić skuteczną adaptację, ewentualnie z procedurą doposażenia w SDD?
A może pasuje od jakiegokolwiek innego auta? Te 5-pinowe pojawiały się chyba w Land Roverach a może jeszcze w jakimś Volvo?
Bardzo chciałbym uruchomić radar i tempomat u siebie.
Tytuł: Odp: Zamiana starszego radaru na nowszy albo od LR lub innego auta?
Wiadomość wysłana przez: PeterX w Listopad 11, 2024, 21:48:41 pm
Tu jest nowsza wersja w dobrej cenie. Na tym portalu problem jest z zapłatą, to coś ala olx w holenderskim wydaniu, czyli tylko lokalnie, trzeba się dogadywać offline na płatność np. przez paypal, ale można znaleźć ciekawostki w dobrej cenie... a czy można zastąpić starszy to nie wiem, warto looknąć na schematy elelektryki i porównać gdzie co leci po którym pinie, spekuluję, że to wykonalne.

https://link.marktplaats.nl/m2146941765?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Podobny nabiera mocy u mnie na strychu, może kiefyś się za to zabiorę :)
Tytuł: Odp: Zamiana starszego radaru na nowszy albo od LR lub innego auta?
Wiadomość wysłana przez: Prezeslaw w Listopad 15, 2024, 00:12:05 am
Będę szukał w takim razie po schematach, chociaż na samą myśl o tym, robię się zielony (schematy i twórcza elektronika to nie mój konik). Natomiast widać, że jest bardzo dużo radarów identycznych wizualnie i bardzo podobnych z numeru części do późniejszych roczników. Przynajmniej kilkanaście sztuk w różnych, krajowych ofertach od Mondeo mk4, Volvo XC60 i jeszcze tam od czegoś. W numerze części różni się tylko końcówka (dwie ostatnie litery) i to nie wiem czy wszędzie. Może kalibracja wystarczy, żeby te numery nie przeszkadzały. Za to starsza wersja z 8-pinową wtyczką pasuje chyba tylko od XK8, S-Type i ewentualnie X-type, jeśli miewał w ogóle coś takiego w menu wypasu. Jakby ktoś wiedział jak wymyślić przejściówkę z 8 na 5 pinów, od której nic nie wybuchnie, chętnie przygarnę taką wiedzę.