FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => F-PACE (2015 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: JacekVE w Wrzesień 24, 2024, 15:58:32 pm
-
Witam pięknie,
mam pytanie czy ktoś z Was miał taki problem że po zatankowaniu zaświeca się kontrolka Check Engine. Silnik nie pracuje w trybie serwisowym, nie odczuwam żadnych zmian poza tą cholerną kontrolką. Jeszcze ciekawsze jest rozwiązanie tego problemu. Jadę na Shella tankuje VPower Diesel i po przejechaniu kilkunastu km wszystko gaśnie. Co ciekawe próbowałem na Orlenie 98 i taki sam problem. Błędy zaczęły wyskakiwać po Styczniu tego roku czyli po wprowadzeniu klasy B7 i zwiększonej ilości biokomponentów. Czy macie też takie problemy, może jakieś rozwiązanie.
Doprowadza mnie to do szału.
Pozdrawiam Jacek
-
Po co zgadywać jak skaner obd2 można kupić już 70 zł?
-
Kupiłem - czekam na przesyłkę i wrzucę kody błędów
Zobaczymy co to za ciekawostki
-
Hej, mam i jestem po odczycie i skasowaniu błędu.
Dziękuję bardzo za sugestię o zakupie obd2. Świetna rzecz.
Kod błędu to:
P049B
Mechanik twierdzi że trzeba wyczyścić EGR.
Mam jeszcze pytanie czy kocur ma dodatkowy filtr egr?
-
Dobrze mechanik kombinuje. Co do filtra to musi ktoś co się męczy z ropniakiem podpowiedzieć
-
Filtr egr do wymiany, bylo juz na grupie XE, sa filmy na YT
-
Dzięki chłopaki, zobaczymy co uda się z kotem porobić. Na początek spróbuję z Liqui Moly podziałać. Sam jestem ciekawy czy to zadziała.
Potem (środa) kot jedzie na obdukcję i czyszczenie otworu :)
Miłego weekenda.
Dam znać co po Liqui Moly się podziało.
-
Nie wiem jaką masz wersję, ale jeśli masz 2 egry to zacząłbym od czyszczenia tego przy turbinie, bo jest dobry dostęp. Nie ma tam wielkiej filozofii, olej napędowy albo nafta oraz pędzelek i myjesz. Dostęp do tego drugiego egr-a przy wydechu jest gorszy i jak nie masz kanału to trzeba komuś oddać do roboty. Środek do czyszczenia kominków jest dobry na sadzę, ale trzeba uważać żeby nie miał styczności z plastikami czy oringami.
-
Egr-y wyczyszczone, błąd dalej aktywny. Teraz jest jeszcze podejrzenie usterki pompa chłodziwa chłodnicy powietrza doładowania.
Ehhh... sam już nie wiem wszystko to takie wróżenie trochę z fusów.
-
Cześć ponownie,
Problemem okazała się dodatkową pompa wspomagająca chłodzenie. Została wymieniona i check engine już się nie włącza ale to nie sukces bo mamy takie błędy. Czy jesteście w stanie jakoś pomóc, może ktoś się spotkał z taką sytuacją. Temperatura silnika, egra w normie ale na wymienniku w trybie sport dochodzi do 120 stopni. Ciekawe że w tym samym czasie temperatura silnika spada do 77 stopni.