FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: jagmaniac w Wrzesień 20, 2024, 12:29:40 pm
-
Hej,
chce oddac moje auto do mechanika na przejrzenie silnika, uszczenienie, regulacje itp.
Natomiast mechanik potrzebuje dane co do regulacji zaworow itp
czy ktos moglby sie podzielic informacja gdzie znajde te dane lub najlepiej jakis link do tych danych?
Z gory dziekuje
-
Podstawowe dane w pliku.
-
Niby jak chcesz te zawory wyregulować? Przecież tu są płytki pod szklankami, bez rozbiórki rozrządu i wałków nic nie wyregulujesz. Po drugie musisz mieć pod ręką zestaw płytek
-
wtom...
ja nie wiem jak, nie jestem specem od silnikow.
dlatego oddaje to do mechanika i to mechanik bedzie robil
te plytki o ktorych mowisz to cos co musze kupic? jesli tak to gdzie...
cos jeszcze? masz jakies wskazowki to sie podziel prosze.
Podstawowe dane w pliku.
dzieki.
-
Zostaw te zawory w spokoju, to jest rozbiórka silnika. Mam obawy o twojego mechanika, jeśli zabiera się za zawory nie wiedząc jak w tym aucie jest to rozwiązane, chyba, że to jest twój pomysł.
Płytki regulacyjne są pod szklanką popychacza, więc żeby to wymienić musisz rozebrać silnik, bo konieczne jest podniesienie wałków i szklanek. Płytka jedna kosztuje >25zł, i się je zamawia, co w tym przypadku może być niewykonalne. Zanim wyregulujesz to mierzysz luzy na każdym zaworze i wyliczasz jaką płytkę zamówić. Tu masz rozmiary https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/276.893.1428.4546.20866/brand/jaguar/
Tak na marginesie, nie spotkałem się z koniecznością regulacji płytkowych zaworów :), chyba, że jeździło na LPG
-
Na pewno nie zaszkodzi pomierzyć luzów, do tego wystarczy zdjąć pokrywę zaworów.
Nie będę się kłócił jak to jest w tych aj6 rozwiązane, ale do wymiany płytek trzeba podnieść wałki i patrząc na schematy nawet nie trzeba napędu rozrządu mocno rozbierać, bo zębatki nie są zintegrowane z wałkami. Swego czasu, gdy była u nas moda na stare sportowe motocykle to mechanicy robili takie regulacje masowo. W silnikach kręcących się do 12 tysięcy obrotów różne ciekawe patenty były, na przykład szlifowanie płytek na magnesówce dla oszczędzenia paru stówek
-
po prostu pojechalem do mechanika ze mi silnik pracuje glosno / slychac lekki klekot zamiast cichutkiej pracy to powiedzial od razu ze zawory do regulacji i umowil termin
mam inne auta na szklankach i nie slyszalem zeby to bylo rozbieranie pol auta - zwalali pokrywe zaworow zdejmowali walek i podkladali odpowiednie podkladki.
swoja droga nie zrozumialem co masz na mysli pod pojeciem plytki ale teraz wiem ze chodzi ci o te podkladki w roznych rozmiarach ktore sie podklada pod szklanke zeby miec te 0.12-0.14 luzu
u mnie objawy to drazniaca mnie glosniejsza praca silnika i dziwny klekoto grechotanie w tle
dodam ze wszystko przycicha gdy silnik sie nagrzeje
co do podkladek do aj6 to rzeczywiscie tak trudno je dostac? zakladalem ze mozna spokojnie zamowic u jakiegos producenta dorobienie tak jak sie samawia panewki itp do silnikow gdy sie robi kapitalki
-
Jak są za duże luzy co samo w sobie nie jest szczególnie groźne poza hałasem to jest takie bardziej "cykanie". Gorzej jak są za małe luzy i zawór przez to się nie domyka do końca, ale wtedy nie ma odgłosów mechanicznych z rozrządu.
Jak jest "grzechotanie" to obstawiałbym napinacz łańcucha rozrządu.
Gdzieś natrafiłem na stronę, gdzie chłop opisywał problem w AJ16 ze sprężarką. Też męczył się z niepożadanymi dźwiękami, cuda odwalał, wymieniał co popadnie. Okazało się, że jak ze złości zaczął kręcić auto pod czerwone pole to wszystko się naprawiło, bo prawdopodobnie napinacz pod wpływem większego ciśnienia oleju wskoczył na następny "ząbek" i zrobiła się cisza. Jak to jest nowy nabytek to bym spróbował zalać płukankę, zmienić olej i pojeździć trochę agresywniej
EDIT
jeszcze takie coś znalazłem
https://www.jaguarforums.com/forum/attachments/xjs-32/5641d1287410291-t-s-b-s-12-61-rattle-after-start-%96-upper-timing-chain-%96-tensioner-install-pdf
-
Czester,
wielkie dzieki za wskazowki! Wszystkie wykorzystam.
Na kwestie eliminacji odglosow z osprzetu chce zeby mechanik zwalil wszystkie paski klinowe i zobaczymy.
Mam mix - grzechotania i cykania, i jest to wcu...wiajace wiec chce zainwestowac w to by bylo cacy, a czy bedzie... hmmm...
Pozdrowka!
-
postanowilem nagrac
https://drive.google.com/file/d/155NmAjAXZbH1BKk6X2PwVsOoRhJFXIL0/view?usp=sharing
- slychac cykanie
- a w tle tez taki grechot jakby to byl diesel
wszelkie pomysly/teorie mile widziane
generalnie auto sprawne w sensie ze robie nim setki kilometrow i jest ok, trasy po calej Polsce i jezdzenie jako daily po miescie ale ta praca silnika mi nie pasuje...
pomijam tez zapocenia itp - dopiero biore sie za odrestaurowanie mechaniki i zrobienie komory silnika wiec przy okazji prosze o wskazowki co przy okazji wizyty u mechaniora zlecic
-
Normalna praca tego silnika, cykanie to tak pracują wtryskiwacze