FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: Halunnn w Wrzesień 14, 2024, 16:21:54 pm
-
Witam od niedawna mam xj8l z 2007 z pneumatyka. Nigdzie nie mogę znaleźć na jakiej zasadzie działa to zawieszenie. Jak się ustawia czy działa podczas jazdy. Bo miałem inne auta z pneumatyka to można było wysokość regulować czy twardość jak się ma to w Jag. Czy ktoś się bawić żeby jakieś nie standardowe wysokości ustawiać.
-
witaj , podaj meila to ci wysle pelna serwisowke i diagnostyke zawieszenia pneumatycznego bo plik za duzy zeby go tu wstawic
-
halunnn@gmail.com
A nawiązując do regulacji ktoś coś się bawił? Żeby niżej ustawić lub ogarnąć jakąś regulacje..wiem że w innych autach gdzieś tam opisywali że można coś pokabinowac
-
ok wyslane.
co do regulacji robisz ja z poziomu kompa i programowania do kalibracji zawieszenia , kazde kolo mozna z osobna , a mechaniczna regulacja to jedynie skrucic lub wydluzyc dzwidienki na czujnikach , jesli chcesz troche opuscic wystarczy lekko dogiac czujniki bo sa na slabych mocowaniach co sie wyginaja te przy przedniej ramie przy lewym kole
-
Hey nic nie dostałem na email. Ktoś się tu zajmuje takimi cudowiankami przy kalibracji? Możecie kogoś polecic.
Bo jak pojadę do ASO to pewnie wszystko w standardzie ustawia.
-
sprawdz w spamie u mnie widnieje jako wyslane i dostarczone. z maila Lamborghini@
-
Labo z zawieszenia:
https://www.mediafire.com/file/x1bs4chg04s3m67/X350_Air_Suspension_Training.pdf/file
Nic nie wyginaj, skalibruj najpierw stokowo, a jak chcesz zmieniać wysokość +/- to przy kolejnym podejściu okłam software podając +/- różnicę w stosunku do rzeczywistych danych o jaką chcesz zmienić nastawy.
-
Mam problem z tym zawieszeniem kupiłem to auto z niedziałającym zawieszeniem. Historia taka że auto przyleciało z Dubaju sprawne, stało 3 lata i stwierdzili że nie działa pneumatyka bo wyskakiwał błąd na desce i auto leżało. I tak przestało kolejne dwa lata. Ja jak je odbierałem trochę się podniósł tył. Ale opadł już pod domem. Później raz się trochę podniosło prawe przednie koło. Wymieniłem zawory w przednich amorkach i wymieniłem w kompresorze ten zastaw naprawczy. Po odpaleniu auta kompresor chodzi z minutę i wyłącza się po czym wyskakuje błąd na desce o będzie air suspension. Gdzie tu dalej zajrzeć.?
-
Można zerknąć jeszcze na listwę rozdzielającą i zbiornik powietrza (ten ostatni w bagażniku). Gdybyś miał wątpliwości czy sam kompresor jest sprawny po regeneracji, mam jeden u siebie (Mazowsze; pompował już na tyle wolno, że wywalał błąd, ale dawał jeszcze radę utrzymać auto w poziomie).
-
Mam zamiar go wyciągnąć na dniach i podpiąć manometr i sprawdzić jak pompuje. Ale mam jeszcze jedno miejsce do sprawdzenia a mianowicie lewa strona podwozia tam gdzie idą przewody paliwowe bo po tej stronie była osłona rozwalona...podejrzewam że za wysoka lawetę mieli i auto ryło a chyba tamtendy idą też przewody od zawieszenia, czuję że tam coś się potegowało....czy można wykręcić zawór z amorka wkręcić przejściówkę z trójnikiem i z jednej strony do amorka druga strona na dwie w jedną manometr w drugą kompresor i napompować delikatnie amorek? Żeby sprawdzić szczelność ? ale chyba było by to za proste ?
-
Pompka chodzi minutę bo to sprężarka bezolejowa, nie może pracować zbyt długo. Przewody z tego co pamietam idą jakoś całkiem wysoko po podłużnicy, widłak raczej by ich nie uszkodził, ale kto wie, zdejmij plasiki i looknij, w razie czego sam możesz je wymienić na nowe lub sztukować, kupisz je na metry za grosze w sklepie z pneumatyką. U mnie np. okazało się, że jedna jedna linia była uszkodzona i ktoś założył szybkozłączkę plastikową, która pękła, zmieniłem ją na metalową skręcaną. Reparaturki pompki bywają przewymiarowane, tu na tym forum też o tym gdzieś było, po ich aplikacji pomka potrafiła się zagotować, w razie co na jakimś portalu jest cały czas dostępny ori wabco za dobre pieniądze, sam bym go kupił na zapas, ale zawsze coś pilniekszego jak wiadomo, ale gdyby nawet twój kompresor był mało wydajny to raczej podpompowałby zawiechę. Na dzień dobry musisz postawić od nowa moduł zawiechy przy pomocy SDD, a jeśli to nic nie da to szukać dalej.
-
Ten zestaw z allegro który sprzedają SDD kabel z płytą ogarnie temat? Czy muszę auto do serwisu zaprowadzić bo nie znam tu nikogo co ma programy do jag.
-
Tak, dobierz SDD pod OS jaki masz na swoim lapku, w opisie aukcji coś powinno być na ten temat, wersja SDD nie ma specjalnego znaczenia, jak już będziesz mieć kabel, dowolną inną wedle fanaberii znajdziesz w necie. alternatywnie znajdź kogoś w okolicy z SDD.
-
Panowie ile musi wydmuchać kompresor? Dzisiaj sprawdzałem swój 3,5 bara a gdzieś tam czytałem to powinien pracować w zakresie 13-15 bar? Taki mały kompresorek ? Jak tak to mojemu nawet zestaw naprawczy nie pomógł
-
"Nominal pressure developed by the compressor system is 15 bar (218 psi)." - strona nr 4 instrukcji, do której dałem link kilka postów wyżej.
-
Wymiana kompresora jak na razie załatwiła sprawę auto wstało ale widzę że nie równo. Jak się zabrać do tego żeby teraz to jakoś wypoziomować. No i po mierze wysokości i poczekam do jutra zobaczę czy coś nie opadło i czy trzyma szczelnie.
-
Kalibracja pod SDD.
-
A więc tył się podnosi przód nie. I po dwóch nocach i tył opadł. Mam tego SDD dzisiaj odpalałem ale to jakaś magia nie wiem jak tam nawet błędy czytać ? trochę innymi programami się bawiłem i prostymi. Jest jakaś instrukcja jak tego używać bo jakieś filmy znalazłem w necie ale nic pomocnego
-
Mam SDD od pół roku i sporo potrafię nim zrobić, ale niby prostego czytania błędów również nie ogarniam. Prędzej odpalę właśnie kalibrację zawieszenia;) Proponuję nalać wody z płynem do naczyń do atomizera, odpalić auto i psiknąć to tu, to tam. Na pewno na kielichy przednich amortyzatorów i na rozdzielacz. U mnie jak padł przedni miech to puszczało bańki pod maską jak w Disneylandzie.
-
Tylko że u mnie przód w ogóle się nie chce podnieść????? ale tą opcję co piszesz mam następna na liście. No nie mogę znaleźć gdzie tam się wchodzi żeby kody błędy pokazywało
-
może powinienieś sprawdzić stan miechów, bo jak stał 3 lata na glabie to jest duża szansa że oslony gumowe są uszkodzone i zaden kompresor ich nie napompuje.
-
Jak sprawdzić te miechy? Czy da się jakoś fizycznie napompować kompresorem zewnętrznym te amorki żeby auto wstało i obserwować. Myślałem nad takim adapterem żeby wkręcić w amorek i pompować pistoletem z manometrem. Napompować i zostawić i obserwować. Tylko nie wiem jak jest taki amor zbudowany i czy można go tak fizycznie z zewnątrz nabić powietrzem.