FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: denver69 w Wrzesień 01, 2024, 11:01:56 am
-
Cześć, powiedzcie mi, czy wydech z x300 poj.3.2 będzie pług&play do Xjr -a ? chodzi o kształt tłumików i średnicę rur, może ktoś wie, zaoszczędziłoby mi to trochę czasu w szukaniu. Pozdrawiam
-
Wymień tylko końcowe wydechy , załóz z X308 ( XJR, wszystko pasuje ).
Wymieńiłem w XJR'96 końcowe wydechy z XJR 2003 r. , robi dużą różnicę.
-
Dzięki za info :-thank
-
XJSC na czym polega różnica względem tłumików z X300? Zmieniło się brzmienie?
-
Tak, jest odrobinę głośniej i więcej jest dźwięków niskiej czestotliwości.
No i samochód jest bardziej żwawy.
-
@denver69 i powalczyłeś z tymi wydechami?
Bardziej interesują mnie końcowe tłumiki.
Zastanawiam się czy te by nie pasowały do x300 4.0? Prawy: https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-prawy-jaguar-xj-4-0-1997-12838745154 (https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-prawy-jaguar-xj-4-0-1997-12838745154) i Lewy: https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-lewy-jaguar-xj-4-0-1997-12539608514 (https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-lewy-jaguar-xj-4-0-1997-12539608514).
-
Niestety jeszcze nie :- pojecia
-
Spróbuję zadziałać z tymi co podałem. A jak nie to pozostaje jakiś zakład co dorabia tłumiki. Aktualnie mam dorabiane, które robiłem jakieś 7 lat temu. Ale już przerdzewiały.
-
Daj znać jaki koszt.
-
@denver69 i powalczyłeś z tymi wydechami?
Bardziej interesują mnie końcowe tłumiki.
Zastanawiam się czy te by nie pasowały do x300 4.0? Prawy: https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-prawy-jaguar-xj-4-0-1997-12838745154 (https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-prawy-jaguar-xj-4-0-1997-12838745154) i Lewy: https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-lewy-jaguar-xj-4-0-1997-12539608514 (https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-lewy-jaguar-xj-4-0-1997-12539608514).
Te tlumiki beda ok tylko sa z nimi dwa problemy. Raz ze to jest najgorsze dziadostwo i nie ma szans zeby wytrzymaly 5 lat. Jeden zgnil mi w ogole od gory, nawet nie wiem jak, musialem pospawac, calosc gneralnie gnije w oczach z roku na roku, dwa koncowka tego tlumika jest za waska zeby zalozyc normalnie te chromowane konce do nich, bedziesz musial przyspawac szerszy kawalek rury i dopiero na to pojdzie chrom.
Do tego wypelnienie tego tlumika wylecialo bodajze po 3 latach z prawej strony, calkiem to bylo zabawne przez miesiac ciagnela sie z tlumika tkanina.
Jak w koncu je zdjalem to w srodku malo juz co w ogole zostalo, generalnie wiadro rdzy wysypalem tylko. Udalo mi sie dostac oryginalne tlumiki Jaguara z nierdzewki, w stanie idealnym za niecale 500 PLN i do tej pory na nich jezdze. w UK mozna dostac ciagle z nierdzewki, koszt to troche powyzej 2000 PLN za dwa, oryginalne od Jaguara, dorobic tez mozna w tej samej cenie.
-
Te co podałem, pasują bez niespodzianek do X300 4.0.
@Katar83, no mam nadzieję że wytrzymają tak z 5-7 lat :-gwizd ale ja stosuję pewien patent, mianowicie: w najniższej części puszki wiercę otworek wiertłem 1,5mm. Nie pierdzi przez ten otwór, ale po porannym odpaleniu potrafi tamtędy wyciec pół szklanki wody. Zwłaszcza jeśli masz gaz.
Może woda w tłumiku była przyczyną tego, że przerdzewiał Ci od góry?
Co do końcówek, ogólnie rura tego tłumika ma średnicę fi 50mm. Wydaje mi się że pod oryginalne końcówki było poszerzenie. Ale to pamiętam jak przez mgłę.
Ja jakoś w 2017r dorabiałem końcowe wydechy bo oryginalne się rozsypały i założyłem końcówki Ultera. I do tych tłumików też je dopasowałem.
-
Ta, slyszalem ten myk z dziurka i chyba wlasnie tak samo zrobie w moich nierdzewkach teraz bo one tez w koncu gnija i woda w srodku i krotkie jazdy sa wlasnie tutaj problemem, jakkolwiek od gory nie powinien gnic i tak. Mam tez gaz u siebie.
A co do koncowki to tak w oryginalnym tlumiku sa konce rozszerzane, ale jak masz inne koncowki to nie ma problemu. Tak czy inaczej jedna strona zgnije przed uplywem 5 lat :D
-
Jednym słowem, Jag psuje się od stania, trzeba nim jeździć :-V
Ale jest sens robić te dziurki, niekiedy sporo wody tamtędy odpływa. I nie tylko w jagu.
-
Witam, podzielę się moimi doświadczeniem co do końcowych wydechów w x300 . Jakiś czas temu dałem dorobić z nierdzewki, dorobili mi nie według oryginalnych,ale przelotowe . Efekty przy 2000 obr, w samochodzie głośne dudnienie zatykające uszy,odczucie jak by samochód się nie zbierał
-
Miałem w x300 rury zamiast ostatnich tłumików, było głośno ale nawet mi się podobało, masz katalizatory? Utraty mocy nie zauważyłem więc może warto zdjąć te Twoje tłumiki i przejechać się bez nich? Żeby sprawdzić czy problem leży napewno w tłumikach?.swoją drogą jakbym miał znowu x300 to też końcowe tłumiki zastąpił bym rurami.
-
Miałem. Kiedyś miałam same rury efekt był ten sam