FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Kornart w Sierpień 17, 2024, 17:23:54 pm
-
Witam. Zakupilem tydzien temu XF X260 2.0 diesel 180km.
Problemow mam kilka.
Silnik sie trzesie jak niewiem, wszystko w aucie tez, czuje na koerownicy. Najbardziej na wolnych obrotach. Jak zapalam auto, w silniku halasuje jak w starym dieslu klepie, po minucie jest juz ok. Na wlaczonym silniku odkrecalem wlem oleju i bagnet, z obu sie dymi. A na koniec wyskoczyla informacja o wymianie klockow i tyle, ale na nastepny dzien awaria abs i masa bledow i niedzialajacych systemach wspomagania.
Prosze o pomoc boje sie ze kupilem jakas mine i silnik na wykonczeniu.
Co do abs to zakladam ze to sie bedzie laczylo z klockami. Ale najbardziej niepokoi mnie to ze auto tak klepie na zimnym i soe trzesie. Co moge zrobic? Myslalem o trzrsieniu ze to poduszki ale jak to sprawdzic.
-
Poczytaj w dziale XE.
Dowiesz się naprawdę dużo.
W dziale XF większość to tematy o starszych modelach. W XE jest tyle wiadomości, że z pewnością rozwiążesz swój problem. Od padniętego akumulatora, który generuje błędy jak szalony, po poduszki silnika i skaczące korki wlewu oleju 😃
-
Auto do zwrotu, nie nadaje się do jazdy.
-
Klocki to drobnostka, abs po przejechaniu kilku km zgasnal. Noze slaby akumulator, musze naladowac. Te trzesienie to wymianie poduchy i bedzie ok. Ale niepokoi mnie to ze na zimnym silniku auto jest takie glosne. Przyspiesza i zbiera sie bardzo dobrze.
-
Sprawdź kompresje na cylindrach, dymienie jest najgroźniejsze. Na zimnym silniku takie odgłosy mogą sugerować rozrząd a to duże kwoty a dodając brak kompresji to już robota całego silnika.
-
Gdyby rozrzad byl trafiony to mysle ze auto by tez slabo odpalalo, a odpala bardzo dobrze... Myslisz ze to az tak powazne moze byc?
-
Poczytaj o zerwanym łańcuchu to się dowiesz co później jest z silnikiem i jakie koszty.
Wysłane z iPhone
-
Pojade w przyszkym tygodniu do serwisu zeby zobaczyli co trzeba zrobic w aucie. Jesli rozrzad ok biore na klate, ale byle silnik jest caly i nie wymaga naprawy
-
Jak wspomniałem wcześniej sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Wysłane z iPhone
-
Tak z ciekawości, czemu taki ryzykowny silnik wziąłeś? Szczególnie w używanym sprzęcie... cena? Jak z komisu to lepiej oddaj go. Jeśli to sztuka z 2016 - 2019 to jest duże ryzyko
https://dieselheads.co.uk/our-engines/land-rover/land-rover-2-0-ingenium-engine/
-
Kupilem bo nie znalem jeszcze tak dobrze silnikow, a benzynowych bie ma. Ogolnie tak auto jezdzi bardzo dobrze, te poranne glosna praca na zimnym czasem jest czasem nie ma. Auto kupilem od prywatnej osoby, kwity na serwisy w zeszlym roku i krotkie intwerwaly. Kupujac auto bylem gotow na wlozenie jeszcze kilku tys zeby bylo jak chce. Klocki, poduszki, nawet rozrzad sa do ogarniecia spoko. Moje pytanie jest tylko czy moze to byc cos jeszcze powaznego. Mimo ze auto skiga dobrze
-
Abs juz dziala, akumulator byl slaby
-
Abs juz dziala, akumulator byl slaby
Dbaj o akumulator, bo jak ja kupiłem, to na drugi dzień miałem awarię prawie wszystkich systemów wraz ze skrzynią biegów.
Wymiana na nowy pomoże ale musi być prawidłowo wymieniony.
Źle wymieniony będzie nadal generował błędy.
Na niemieckim forum są osoby co mają nakręcone grubo ponad 200 tyś km na tym modelu i to bez katastrofy.
Ja narazie mam 133 tyś km. I nadal mi sprawia przyjemność jazda.
-
Tak z ciekawości, czemu taki ryzykowny silnik wziąłeś? Szczególnie w używanym sprzęcie... cena? Jak z komisu to lepiej oddaj go. Jeśli to sztuka z 2016 - 2019 to jest duże ryzyko
https://dieselheads.co.uk/our-engines/land-rover/land-rover-2-0-ingenium-engine/
W dzisiejszych czasach, dużo silników jest ryzykownym zakupem.
Byłem świadkiem, gdy do warsztatu przyjechała ładna S klasa. Zamiast oleju w silniku był chyba mazut 🤣
Koleś z Anglii przyjechał w trybie serwisowym, tak był zdesperowany.
Mówił, że angole słabo dbają o serwis.
Może też dlatego tak dużo uszkodzonych Jaguarów na forach brytyjskich.