FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: bedek-jb w Sierpień 12, 2024, 21:21:14 pm
-
Witam
X308, 3.2, 1999
Proszę o pomoc w uruchomieniu.
Objawy:
- po przekręceniu kluczyka brak jakichkolwiek kontrolek na desce
- po przekręceniu kluczyka na rozruch nic się nie dzieje
- pojawiają się tylko komunikaty: electrical fault, gearbox fault, incorrect part fitted, failsafe engina mode, suspension fault
- nie można przestawić dźwigni zmiany biegów z pozycji P
- działają światła, kierunkowskazy, szyby, radio, antena, itd.
- nie działa panel sterowania nawiewem
- komputer diagnostyczny nie chce się połączyć z żadnym systemem.
To wszystko pojawiło się po tym jak auto było kilkukrotnie a może nawet kilkunastokrotnie otwierane bez pilota i kluczyk nie został włożony i przekręcony w stacyjce.
Otwierający je w taki sposób człowiek czekał zawsze cierpliwie aż alarm się wywyje... W tym czasie auto (podczas tego wycia) auto stało przednimi kołami na najazdach (nie wiem czy ma to znaczenie). Wciąż działa to, że po otwarciu drzwi kluczykiem (nie z pilota) przez 7 sekund samochód daje znać cichym pikaniem aby włożyć kluczyk i przekręcić go w stacyjce.
W tym czasie rozładował się akumulator. Po wstawieniu naładowanego nic się jednak nie zmienia.
Bezpieczniki we wszystkich skrzynkach sprawdziłem.
Czy auto mogło zablokować opcję rozruchu po tych otwarciach bez rozbrojenia alarmu?
Czy mogły rozkodować się kasety sterujące?
Czy auto jest wyposażone w czujniki zderzeniowe, automatyczne wyłączniki kradzieżowe, itp?
Proszę o wskazówki jak zabrać się za naprawę.
Dziękuję
-
Zmierz napięcie na aku na początek, to są typowe objawy za niskiego napięcia w instalacji
-
Próbowalem już z dwoma akumulatorami, jeden miał 12,75V, drugi 13,01V. Nic to nie dało.
-
Jaki to był komputer diagnostyczny? Jak nie był to dedykowany do Jaguara (np. SDD w trybie legacy albo IDS) to może być ciężko coś zdiagnozować
-
KTS Bosch. Dziś będę próbował Texą.
-
Czyli widzę, że sprzęty profesjonalne. No nie mniej Jaguar/Land Rover lubił robić rożne przeszkody w celu utrudnienia kradzieży i ja obstawiam, że jakiś moduł blokuje resztę auta przed odpaleniem i trzeba go programowo, albo jakimś innym fikołkiem uwolnić
-
Dziękuję za podpowiedzi. Temat rozwiązałem. Za pokrywą na słupku A znajduje się wyłącznik i on odciął zasilanie z zegarów, rozrusznika, skrzyni biegów i zdaje się odcina też pompę paliwa. Wcisnąłem go i auto ożyło. Podejrzewam, że powodem jego wybicia było to co opisałem w poście.