FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Viator w Sierpień 01, 2024, 21:19:18 pm

Tytuł: Wymiana/ regeneracja dyferencjału tylnego
Wiadomość wysłana przez: Viator w Sierpień 01, 2024, 21:19:18 pm
Cześć
Żywot mojego dyferencjału z tyłu powoli dobiega końca. Staję przed problemem wymiany bądź regeneracji. Zgodnie z informacjami pozyskanymi między innymi tu na forum, jeżeli wymiana, to zostaje loteria z zakupem używanego. Z kolei regeneracja jest ponoć bardzo trudna, jeśli nie niemożliwa.

Zapewne wielu z Was przerabiało temat, dlatego proszę o informację jak to zrobić dobrze i sprawnie. Jeżeli kupować używany (trochę tego jest w ofertach),  to na co zwrócić uwagę?  Jeżeli regenerować, to gdzie potrafią to zrobić w okolicach Warszawy?
Tytuł: Odp: Wymiana/ regeneracja dyferencjału tylnego
Wiadomość wysłana przez: Viator w Sierpień 04, 2024, 09:39:59 am
Hej, naprawdę nikt nie walczył - skutecznie - z tematem? No chyba, że to tajemne know-how..?  ;)
Tytuł: Odp: Wymiana/ regeneracja dyferencjału tylnego
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Sierpień 05, 2024, 01:05:48 am
Warto się dowiedzieć, co to znaczy - "dobiega końca"?

Wyje? Wymiana łożysk w dyfrze może być prościutkim zadaniem albo niewykonalną robotą - jeśli nie ma serwisówki do tego dyfra.

Jeśli zęby są uszkodzone - żadna regeneracja nie pomoże.

Jeśli nie są dostępne dokumenty określające luzy i napięcie łożysk - raczej nikt tego nie zrobi choćby miał najlepszy warsztat na świecie. Albo inaczej - zrobi, ustawi luzy w okolicach takich, jak często są podawane i prawdopodobnie za pół roku będzie wyło znów.

Także gdybym miał czas to wytargałbym swój dyfer i zajrzał do środka. Jeśli zęby są w dobrej kondycji i dostępna jest serwisówka - regeneracja dyfra to jeden dzień spokojnej roboty.
Tytuł: Odp: Wymiana/ regeneracja dyferencjału tylnego
Wiadomość wysłana przez: Viator w Sierpień 05, 2024, 18:28:17 pm
Dziękuję za zabranie głosu i Twoją opinię.
Luzy wewnętrzne dyferencjału powodują nieprzyjemne uderzenie tuż po zmianie biegu i na początku wciskania pedału przyspieszenia. W kilku miejscach usłyszałem opinię, że to jest temat na wymianę i regeneracja nie wchodzi w grę. Jednak może ktoś, kiedyś, gdzieś taką regenerację wykonał.
Jeżeli wymiana, to tylko na używany i pytanie,  czy istnieje możliwość sprawdzenia w jakim stanie jest wnętrze, bez montażu. Pewnie nie.

Tak czy inaczej, problem może w końcu spowodować uziemienie sprawnego (poza mostem) samochodu.
Tytuł: Odp: Wymiana/ regeneracja dyferencjału tylnego
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Sierpień 05, 2024, 22:38:16 pm
Teoretycznie jeżdżąc normalnie niezwykle trudno zmielić dyfer. Z drugiej strony wystarczy jedno mocniejsze depnięcie i może być po temacie.

Tak bardzo pobieżnie da się pokręcić dyfrem na stole przed zakupem i ocenić, czy jest rokujący. Nadmierny luz na zębach da się wyczuć.

Ale dopiero zajrzenie do środka da odpowiedź. Jeśli zatem Twój dyfer powoduje efekt "wagonu kolejowego" przy ruszaniu to polowałbym na uzywkę - specjalnie drogie nie są. Kupić z gwarancją rozruchową i naprzód.
Tytuł: Odp: Wymiana/ regeneracja dyferencjału tylnego
Wiadomość wysłana przez: Viator w Sierpień 05, 2024, 23:02:55 pm
Tak pewnie zrobię. Wymiana też chyba nie jest jakoś specjalnie kłopotliwa, wiec spróbuję kupić coś od firmy deklarującej, że część jest sprawna -w razie czego jest rękojmia.
Tytuł: Odp: Wymiana/ regeneracja dyferencjału tylnego
Wiadomość wysłana przez: Czester Bednarz w Sierpień 06, 2024, 17:34:12 pm
Tylko pewnie żeby uznano rękojmie to musi być papier, że wymieniał to warsztat. Nie lepiej skorzystać z usług firm regenerujących dyfry? Jest tego troche po wpisaniu w wyszukiwarkę
Tytuł: Odp: Wymiana/ regeneracja dyferencjału tylnego
Wiadomość wysłana przez: Viator w Sierpień 06, 2024, 20:23:16 pm
Jasne, że lepiej. Problem w tym,  że - jak się dowiedziałem - nie ma części do regeneracji i trzeba dorabiać (o ile to prawda...),  a czy w ogóle da się dorobić, to będzie wiadomo dopiero po otwarciu, jak już pisał kol. Yoohas. Jeżeli będzie robiła to firma, która nie regenerowała dyfra x-type,  to taka akcja oznacza unieruchomienie auta na długo. Jak długo,  tego nie wie nikt. I może okazać się, że i tak trzeba szukać używki, co spowoduje kolejne wydłużenie postoju samochodu. A mam tylko jeden.
Oczywiście w moim przypadku wymianę zrobiłby warsztat - to wykracza poza moje możliwości.

I stąd moje pytanie w pierwszym wpisie tematu: czy ktoś zna firmy, które wiedzą o co chodzi.
Tytuł: Odp: Wymiana/ regeneracja dyferencjału tylnego
Wiadomość wysłana przez: Viator w Listopad 07, 2024, 22:08:50 pm
W moim przypadku nie było konieczności wymiany dyferencjału. Źródłem stukania (to delikatne określenie) była wyrobiona tuleja w uchwycie mocującym most.
Jeżeli masz podobny problem jak ja, zacznij właśnie od tego.