FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Jarlaxle w Lipiec 24, 2024, 20:46:00 pm
-
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem nowy na forum. Przymierzam się do zakupu używanego Jaguara XF bądź XE. W tym poście chciałbym się skupić na paru pytaniach dotyczących XF.
Zdaję sobie sprawę, że było już wiele wątków związanych, przeszukałem je wielokrotnie, ale szukam aktualnych i szczegółowych danych, więc proszę Dobre Duszę z tego forum o poprowadzenie świeżaka. :)
Celuję w Jaguara XF, około 2017-2020 rocznika, najlepiej 2.0 D biT lub 2.0 GTDi (ewentualnie 2.0 D) maksymalnie do 100 tys km przebiegu.
Szukam auta z delikatnym pazurem, ale na pewno nie chciałbym się zdecydować na skarbonkę na czterech kołach, stąd te pytania:
1) Jaka jest przeciętna cena ubezpieczenia OC ( oraz OC+AC)
2) Jak wyglądają koszty standardowego serwisu, klocki, amortyzatory, tarcze, wymiana oleju i filtrów, itd (ASO i Nie-ASO)
3) Jak wygląda koszt poważniejszych napraw, oraz czego najczęściej można się spodziewać (ASO i Nie-ASO)
4) Czy warto naprawiać samochód w nieautoryzowanych serwisach. Pytanie wynika stąd, iż mam styczność z branżą motoryzacyjną i wiem jak bardzo autoryzowane serwisy potrafią przesadzać z wycenami.
5) Czy wymienione przeze mnie silniki mają jakieś poważne bolączki
Starałem się znaleźć odpowiedzi na te pytania, ale informacje dostępne są bardzo skrajne, stąd proszę o łagodny lincz i wprowadzenie świeżaka w piękny świat Jaguara.
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie informacje.
-
Mam XE MY2020
ad 1 Ostatnie 580PLN
ad 2 Klocki i tarcze tył robiłem niedawno (Bosch) 1400PLN, olej silnik, filtry powietrza i kabinowy - 600PLN, w poprzednim Jagu olej w skrzyni 1400PLN
ad 3 Serwis jest drogi, roboczogodzina około 800PLN - wymiana aku i wycieraczek = 3500PLN
ad 4 Serwis drogi, długie oczekiwania na części, nie wszystkie serwisy zatrudniają fachowców, potrafią ludzie narzekać.
ad 5 Wszystko się wiąże co kupisz i jak był serwisowany. Największy problem to jak często był zmieniany olej, jak zgodnie z tym co serwis wymaga to kłopoty. 100 tyś km przejechane a w serwisie dwa razy na wymianie oleju, to wytrzyma silnik?
Jak kupisz z małym przebiegiem i będziesz dbał to pojeździsz. Będą ci odradzać że to silnik złom, ja miałem jednego diesla i kupiłem następnego. Na razie chwalę sobie :-super
-
Ja mam XF 2.0 GTDI 241KM z 2012 roku, przebieg już prawie 200 tys.
Jeżdżę nim czwarty rok.
Oleje, filtry, klocki zmieniam sam - a mechanikiem nie jestem. Materiał kosztowo bywa różnie - a to, że jest z USA nie pomaga.
Po VIN mało kto dopasuje, ostatnio dopiero 4rty zamówiony komplet klocków pasował, bo reszta wystawała za obwód tarczy i trzepało przy hamowaniu.
Ubezpieczenie daje radę, ale pamiętam jak chciałem kupić AC to cena była jakaś z kosmosu (14tys? 5 lat temu) bo niby z USA.
Jest problem z niektórymi częściami, a w jagu co chwile coś do zrobienia.
Ogólnie ten silnik ecoboost z forda polecam, pracuje kulturalnie, zbiera się elegancko, a przy prędkościach autostradowych 140-150 km/h pije 9l/100
Dopieszczę go jeszcze trochę kosmetycznie w środku i będę go powoli sprzedawać, bo potrzebuje czegoś większego.
-
Często największym problemem Jaguara jest poprzedni właściciel, który nie dbał o auto.
-
AC na poprzednim płaciłem coś około 4500 a na tym 5000, tylko tu jest brana pod uwagę cena wg ich taryfikatora. Im młodszy tym droższe AC
Wysłane z iPhone
-
Nie ma problemów z wyszukiwarkami części oem nawet tych z usa. Dla przykładu-> https://jaguar.oempartsonline.com/v-2013-jaguar-xf--3-0l--3-0l-v6-gas/brakes--front-brakes. Druga sprawa to nie koniecznie trzeba serwisować w ASO po 800zł za roboczogodzinę. Jest wiele serwisów tańszych co lepiej się znajq niż aso ;)
-
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Jeśli jeszcze ktoś mógłby podzielić się wiedzą to poproszę:)
Btw raczej nie nastawiam się na amerykańska wersje