FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X351 (2009 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Eryczek797@gmail.com w Lipiec 22, 2024, 18:51:45 pm
-
Witajcie mam problem z moim xj x351 3.0 sc problem jest z klimatyzacja nie zawsze chłodzi a jak już chłodzi to tylko przez kilka kilkanaście minut. Zauważyłem że najczęściej zaczyna chlodzic jak jest w chłodnym garażu na słońcu raczej się nie załącza. Po kilku kilkunastu minutqch przestaje chlodzic sprzegielko załączone, wentylator chodzi błędów brak wymieniona sprężarka na nową z polcar wymieniony zawor rozprezny, czujnik cisnienia klimatyzacji, jak klimatyzacja jest włączona ale nie chłodzi to cisnienie w układzie jest 9 barów na niskim i wysokim. Macie może jakieś pomysły już mi brakuje pomysłów proszę o pomoc.
-
U mnie w XF, ale silnik ten sam było tak, gdy temperatura cieczy była za duża. Nie wiem czy wyłącza całkiem sprężarkę czy zawór rozprężny jest na minimum wydajności, ale w aucie robiło się duszno. Pewnie żeby skraplacz nie dogrzewał silnika. Działo się to, gdy temperatura przekraczała chyba 110 stopni. Na zegarach dopiero od 117 stopni wskazówka zaczyna wędrować do góry
-
Sprawdzałem to bo też już nad tym myślałem temperatura 93 stopnie i klima nie chodzi
-
No to pewnie automatyka ją blokuje. Ja bym podpiął auto pod SDD i diagnozował element po elemencie co go boli. Piszesz, że nie chłodzi ale sprzęgło załączone czyli automatyka może błędnie uznaje, że temperatura na parowniku jest za niska i przymyka zawór rozprężny. Tylko, że bez SDD (ew. Launch albo Autel) to jest gdybanie, a ELM327 takich rzeczy nie pokaże (w Jaguarze)
-
Właśnie tu jest problem posługuje się launch i delphi wszystkie temperatury jak dla mnie w normie, błędów w aucie brak
-
Jednostka sterująca NIE steruje zaworem rozprężnym tylko zaworem na kompresorze regulując przepływ czynnika. Sprzęgło kompresowa jest zawsze załączone po załączeniu zapłonu. Należy sprawdzić wysterowanie zaworu na kompresorze. Wysterować zawór z zewnętrznego źródła i sprawdzić czy zacznie chłodzić. Równe ciśnienia na stronie wysokiej i niskiej to brak sprężania. 9 barów na stronie niskiej to dość dużo. Może czynnika jest zbyt wiele - przy zbyt wysokim ciśnieniu działanie układu również jest minimalizowane.
-
Racja racja, źle napisałem przepływem steruje zawór przy kompresorze. W takim razie może faktycznie za dużo czynnika, albo brudny/pozaginany skraplacz nie jest w stanie oddać ciepła i układ wchodzi w stan spoczynku. Pasowałoby to do problemu występującego po nagrzaniu
-
Przepraszam pomyliłem się 5-6 barów na niskim 9 na wysokim chłodnica klimatyzacji też nowa wraz z osuszaczem czynnika zgodnie z naklejka 720 g
-
a czy przy tych wymianach układ był wypłukany i sprawdzona drożność przewodów?
-
Temat rozwiązany obydwie sprężarki były uszkodzone
-
Dzięki, że po rozwiązaniu problemu podzieliłeś się na forum przyczyną - co raz rzadziej się to niestety zdarza. :-clap
W pierwszym poście wspomniałeś, że kompresor był nowy - czy oddałeś go na gwarancji? W jaki sposób potwierdzono że padł?