FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Sebek0124 w Czerwiec 22, 2024, 17:55:11 pm
-
Witam wszystkich, zmęczony wizytami u mechaników szukam pomocy tutaj. Posiadam Jaguara Xe 2.0d 163km w manualu. Samochód użytkuje od niedawna. Po pierwszych 200-300 kilometrach w cyklu mieszanym samochód wpadł w limb mode. Odczytałem błąd z dpf, skasowałem go, przejechałem trasę logując temperatury spalin, żeby wiedzieć czy proces zaszedł i auto odzyskało moc. Po kolejnych 50 kilometrach głównie po mieście problem powrócił, ale nie dochodziło już do regeneracji. Oddałem samochód do warsztatu celem weryfikacji problemu i w ramach tej wizyty mechanik oddał dpf do "prania". Podobno operacja zakończyła się sukcesem. Ponownie po około 200km jazdy w ruchu mieszanym problem z dpf powrócił. Co wiecej według logów auto ma problem z doładowaniem do zadanej wartości ciśnienia. Po czyszczeniu dpf oraz zaraz po zakończeniu procesów wypalania problem nie występuje, turbo napędza się właściwie do oczekiwanych wartości, ale dosłownie po jednym wyjeździe "po bułki" po ostygnięciu auta niskie doładowanie znów wraca. Przy mocno zapchanym dpf auto wpada w limb mode przy przyspieszaniu doładowując do około 1 bara, przy oczekiwanych 2 barach. Znajomy mechanik dziś rzucił pomysłem, że problemem może być egr i wyczyścił go, ale z tego co wyczytałem zawory są dwa. Jeżeli nie napisałem jakieś istotnej informacji to bardzo przepraszam, to mój pierwszy post. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu problemu i z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
-
Jezdzilem 7 lat XE i nigdy nie spotkalem sie u mnie z problemem zapychajacego sie DPF. Najczesciej gdy cos sie dzieje z wtryskami idzie za duzo sadzy i dpf szybko ulega zapchaniu. Jestes pewien ze mechanik wymienil sitko na chlodniczce EGE - to sitko czesto sie zapycha i objaw moze byc podobby do tego co opisales. Numer czesci LR126126.
A moze poprzedni wlawciciel zrobil mapę.....
-
Dzięki za odpowiedź, spróbuję podrążyć temat tego sitka. Odnośnie mapy, to nie wykluczam, że ktoś coś tutaj grzebał, bo start stop mimo, że jest włączony, to nigdy nie zgasił mi silnika. Chyba że jest to zależne od jakiegoś innego czynnika niż sam program. EGR może mieć wpływ na ciśnienie doładowania?
-
Wiekszym problemem w mojej ocenie jest to zapychajace sie sitko zmniejszajace przepływ powietrza. EGR jak by był zamulony rzucałby błedami na wyswietlaczu.
Ponizej orzykladowy film z wymiany sitka:
https://youtu.be/pu3kI6XnXFw?si=0-fn57OJtyGqAzgI
-
Wymień koniecznie to sitko.
Przy zapchanym sitku wywala najróżniejsze błędy, z CHECK ENGINE włącznie.
-
Witam ponownie. Ciągle czekam na termin u mechanika w sprawie wymiany tego sitka, ale w międzyczasie postanowiłem jeszcze sam trochę pogrzebać. Chciałbym jeszcze dopytać o kilka rzeczy. Zauważyłem lekki spadek poziomu oleju. Przez okolo 2k km ubyło trochę mniej niż 1cm na bagnecie. Zauważyłem też zapocenie na plastikowej osłonie silnika (tej górnej). Przedmuch znajduje się w jej prawym dolnym rogu. Czy w tym miejscu przypadkiem nie znajduje się odma? Jesli tak, to jak ciężka jest jej wymiana na własną rękę i co więcej powinienem w tej kwestii zrobić? Odnośnie drugiej kwestii, to czy macie jakąś aplikacje łącząca się z adapterem elm, która ma protokoły pod ten silnik. Z góry przepraszam jeżeli ta sprawa nie pasuje do działu, ale nie znalazłem żadnej sensownej odpowiedzi na forum.
Edit. W załączniku dodałem zdjęcie tego miejsca skąd powstaje zapocenie.
-
Obawiam sie ze Twoj silnik to idealny przyklad z rownoleglego wątku, ktory traktuje m.in o trwałosci tych silników. Klasycznie zapychany DPF, przedmuchy, olej wycieka pod turbiną i wypychanu jest dodatkowo przez odmę. Jak zdejmiesz osłone silnika to zakladam ze na laczeniu silnika ze skrzynią biegów znajdziesz kolejny wyciek-cisnienie w skrzyni korbowej powoduje uszkodzenie ziemeringu. Odkręc korek wlewu oleju i jezeli podskakuje, wylatuje bialy dym niczym wybieranie papieza w Rzymie to w mojej ocenie masz juz owal na 1 cylindrze i czeka tylko remont kapitalny silnika w okolicach >20tys. zł.
-
Korek powinien podskakiwać, to jest normalne zachowanie w Dieselu. Problem jest wtedy, gdy go całkowicie wypycha.
Sitko można wymienić samemu, to 30min roboty i nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy - moje było zabrudzone i tylko je porządnie wyczyściłem. Zero problemów.