FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: agulek w Maj 22, 2024, 08:35:04 am
-
Szanowni,
Prośba o pomoc. Mam problem z odpalaniem Jaga (XF 3.0 d, 275KM, 2009 rok).
Jest kilka sytuacji:
1. Nie odpala za pierwszym razem (kręci i gaśnie). Za drugim/trzecim razem odpala
2. Po wciśnięciu przycisku start/stop nic się nie dzieje - zegary nie włączają się. Za którymś razem odpali (mniej więcej szóstym/siódmym), ale po wyjściu z auta i ponownym zamknięciu i otwarciu z kluczyka odpala.
3. Po wciśnięciu przycisku start/stop zegary załączają się, ale nie kręci. Po kilku próbach odpali.
Po podłączeniu do komputera nie ma żadnego błędu.
Testowane na dwóch kluczykach.
Czy spotkaliście się z takim problemem?
Będę niezmiernie wdzięczna za info.
-
Zapomniałam jeszcze dodać, że zdarzyło 2 razy się, że silnik nie chciał wyłączyć się
-
Czy błędy były sprawdzane dedykowanym softem (SDD) czy jakimś uniwersalnym?
-
SDD
-
Dziwne, że wystąpiło tyle różnych sytuacji i żadna nie wygenerowała błędu. Może błąd jest zapisany jako historyczny?
Zacząłbym od sprawdzania rzeczy najprostszych:
1. Bateria w pilocie
2. Czy akumulator jest w dobrym stanie i jakie jest napięcie przy tych próbach odpalenia
3. Stan przewodów i połączeń pomiędzy modułami, przekaźnikami, zasilaniem, przyciskiem itd.
-
Wielke dzięki za komentarz.
Ad1- baterie w dwóch pilotach były wymieniane
Ad2- akumulator jest nowy. Ale faktycznie nie wiem czy napięcie było sprawdzane przy próbach odpalenia, które zakończyły się fiaskiem. Zakładam, że tak. Dopytam mechanika. Gdy normalnie odpala, napięcie jest pow.14V
Ad3- dziękuję za sugestię
-
Nie wiem na ile Twój mechanik jest doświadczony w używaniu SDD ale myślę, że warto wspomnieć, że na ogólnym ekranie gdzie widoczne są wszystkie moduły ewentualny błąd który występuje w momencie problemów z rozruchem, a nie jest aktywny po kilku cyklach rozruchu i wycieczce do mechanika może już nie spowodować oznaczenia danego modułu jako zawierającego błąd. Dlatego warto po prostu przejrzeć historię błędów. A najlepiej diagnozować w momencie występowania problemu.
-
Wielkie dzięki. Problem z odpaleniem silnika pojawił się również u mechanika, więc zakładam, że wówczas również weryfikował.