FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Stephan w Maj 03, 2024, 00:56:13 am
-
Dobry wieczór,
Czy silnik 2,0 diesel 204 km został poprawiony w stosunku do "poprzednika" 180 km. Idzie to o XE z 2022 r. Wikipedia podaje, że to ten sam silnik. W salonie MM Cars twierdzą, ze to poprawiona konstrukcja, w ktorej wyeliminowano wady motoru 180 i 240 KM, w tym obniżono temperature pracy do 90°C oraz poprawiono zdecydowanie trwałość łańcucha rozrządu. Wedle sprzedawcy, silnik ten nie ma wad "poprzedników". Czy ktoś z Was ma jakąkolwiek rzetelną wiedzę w tym zakresie? Nie ukrywam, że samochód ten bardzo mi się podoba, świetnie sie prowadzi (w wersji z napędem na tył, nie mówiąc o wersji awd), ale rozsądek nakazuje zweryfikowac optymistycznie twierdzenia pracowników dealera.
-
Robik, dziękuję za informacje. Gwarancję na 5 lat chcą dołożyć do samochodu. To mnie nawet przekonuje. Tylko informacja, że Jaguar rezygnuje z silników i produkcji samochodów na rzecz montowania chińskich melexów powoduje naturalną obawę czy ta marka jeszcze będzie istnieć za 3 lata (jak potencjalnie zaczną sie problemy). Poza tym obawa, że UE powoli zakazuje napraw i wprowadza obligatoryjne złomowanie tez nie napawa optymizmem. A to boli, bo nowy XE za mniej niz 200 tyś jest jednak okazją.
-
Do jakiego przebiegu mniej więcej nie ma problemów? Oczywiscie przy interwale przeglądu 10-15 tys km
-
Silnik AJ21D4 (bez zmienej fazy rozrządu) ma statystycznie dużo niższą awaryjność niż AJ20D4, ale po części wynika to z faktu, że wyprodukowano ich znacznie mniej niż pozostałych diesli z grupy AJ200. Jeśli będziesz wymieniał olej co 10tkm, pilnował wypalania filtra cząsteczek stałych, wymieniał sitko EGR, to teoretycznie powinno być OK.
Zależy też jak był serwisowany od nowości, bo pierwsza wymiana oleju po 34kkm nie wróży dobrze na przyszłość.