FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: BASSRIDE w Kwiecień 23, 2024, 08:21:58 am
-
Cześć wszystkim,
Trafiłem tu trochę przez przypadek szukając informacji o nowo zakupionym silniku. Ale od początku…
Interesuję się starą motoryzacją i hobbystycznie odnawiam i modernizuję stare auta.
Aktualnie w garażu mam stare amerykańskie auto z 1941 roku, oryginalnie wsadzony jest tu 100 konny dolnozaworowy R6 z automatem.
Chcąc sprawić, aly auto było szybsze, zaczęło skręcać i hamować z większą precyzją zdecydowałem się na swap hamulców, wspomagania i w miarę współczesnego silnika.
Wybór padł na AJ6 4.0, dwa dni temu przywiozłem go garażu taki silnik wraz ze skrzynią, wiązka i komputerem.
Zanim go wsadzę do auta, chciałbym zrobić UPG (profilaktycznie) i uszczelnić silnik ( jest zaolejonu od strony rozrządu).
Czy mogę prosić o pomoc w zakupie uszczelnień, wskazaniu newralgicznych miejsc, dostawcy części w PL do tego silnika itp?
Pew je w tym wątku będę zadawał więcej pytać i pokazywał postępy
Pozdrawiam
Bassride z Krakowa
-
Części kupisz między innymi w sklepie v12 a profilaktyczna wymiana uszczelki moim zdaniem bez sensu jeśli silnik jest ok…natomiast regulacja luzów zaworowych już może mieć sens.
-
Daj focie pacjenta do swapa :)
-
https://zapodaj.net/plik-PYx8HuLf8e (https://zapodaj.net/plik-PYx8HuLf8e)
https://zapodaj.net/plik-xyISZRmVpc
Tak to wygląda
A propos silnika. Wydaje mi się że wyciek jest z podstawy filtra i gdzieś z przodu.
Gdzie z przodu szukać źródła.
A może są gdzieś kompletne zestawy uszczelnień do silnika ( w przypadku słynnego szwedzkiego redblocka tak jest)
-
Jak masz takie kolanko w podstawie filtra to tam czesto oringi sa do wymiany, mozna sie pozbyc calosci i przykrecic filtr bez tego bloczka na krotszych srubach, prosto do silnika. Ciece pewnie z pod pokrywy zaworow - wszystkie cieca(szczegolnie z tylu), a jak z przodu to tylko raczej z pod napiczana lancucha, lub przedniej glownej uszczelki walu. Jak masz niefart to moze z przodu ciec z pod uszczelki glowicy, na rogu jest kanal olejowy i czasem niestety stamtad moze cieknac.
-
W tak fajnie zachowanym/spatynowanym egzemplarzu szkoda byłoby mi kombinować ze swapowaniem…
Hamulce będą dopasowywane z innego auta, czy jakiś gotowy kit z USA?
-
Hamulce z innego auta…. Prawdopodobnie podejdzie coś z BMW e36, ze słabszych wersji. Koniecznie chce zachować oryginalne felgi które całkowicie zakryją tą modyfikację
-
Silnik AJ6 to dobry wybór ;)
Dostępne są zestawy uszczelek:
https://sklep.v12.com.pl/zestaw-uszczelek-glowicy-jlm11088-dt070.html
https://sklep.v12.com.pl/zestaw-uszczelek-dolnych-silnika-jlm11574.html
https://sklep.v12.com.pl/zestaw-uszczelek-podstawy-filtra-oleju-aj6-aj16.html
Pokrywa rozrządu i miska olejowa jest montowana na silikon.
-
Ooo widzisz, tego szukałem. Dzięki
Pewnie będę jeszcze pytał o różne rzeczy w trakcie prac. Najbardziej boję się wiązki, chciałbym ją jakoś odchudzić.
Jest w Krakowie ktoś kto pomoże przy silniku?
-
Czy ktoś może mi pomóc w znalezieniu schematu instalacji elektrycznej tego silnika? Powoli biorę się za przeglądanie wiązki i bez schematu to na prawdę ciężka praca.
-
Zerknij tu: http://www.jagrepair.com/JaguarXJ6XJ12ElectricalOBDIIcodes.htm
-
Dziękuję
-
Kolejny problem. HP4 ZF24 jest sterowna elektronicznie na ktoś doświadczenie ze swapem takiej skrzyni?
-
Zmień na wcześniejszą 22 i będzie po problemie.
-
Tego się obawiałem, że skończy się na zmianie skrzyni.
Zatem jeśli ktoś chce 4hp24 to mam jedną na zbyciu i jednoczenie poszukuję 4hp22
-
Okazało się że kolega ma 4HP22, ale bez dzwonu bo to wersja z Volvo diesel.
Pytanie to kolegów jest takie:
Czy 4hp22 podejdzie do mojego dzwoni z 4HP24?