FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: piorek w Kwiecień 10, 2024, 22:08:05 pm
-
Cześć
W jednym z egzemplarzy X300 Xj6, który stał sobie trochę czasu pod przykryciem w garażu (bez wilgoci, słońca itd), jest pół baku 5 letniej benzyny.
Spuszczać czy po prostu dolać nowej? Czy da się spuścić tradycyjnie zasysając wężykiem przez wlew?
Czytałem, że i tak zostanie kilka litrów na dnie po spuszczeniu.
Doradźcie proszę.
-
...hej, tak po mojemu to jeśli bak nie jest stalowy to wypaliłbym to normalnie silnikiem, bardziej bym się obawiał o pompę jeśli jest w baku ... nie które nawet w połowie stanu jeszcze nie są zalane na 100% i się zacierają. Ost miałem 3 auta które stoją od 2-3 lat audi vw i jaguar tez już trochę stoi prawie rok z tym samym paliwem. Każdy normalnie zapalił na tym co było jedynie w audi padła pompa. Zatarła się.
Jeśli bak stalowy to paliwo może powodować korozję i wtedy syf drobinki płatki lakieru mogą pływać lub raczej osadzą się na dnie i zapchasz pompę albo układ. W plastikowym baku odpaliłbym auto w stalowym raczej oczyścił bak i sprawdził kamera rewizyjna wyprowadzony z eksplozyjności bak jak wygląda od środka. W dieslu bardziej bym uważał tam się jest wstanie wytrącić niezły syf, gluty, parafina starą ropę bym spuszcił i zobaczył jak wygląda bak od środka. To tak ogólnie po temacie od mnie :) Pozdrawiam
-
Benzynę spuściłem tradycyjną metodą czyli wężykiem.
Zastanawiam się teraz tylko czy wlać nową czy jednak spróbować bak wyczyścić/wyciągnąć resztki np. przez otwór do czujnika poziomu paliwa dostępny od strony bagażnika.
A z czego zrobiony jest bak w X300 Xj6 to niestety nie wiem - może ktoś wie?
-
Bak jest stalowy, cynkowany.
Ja osobiście wypalił bym to paliwo, dolewając uprzednio nowego pod full.
BTW, mój kot ma gaz i bak zawsze pełen. Ale z uwagi na LPG paliwo ma słabą rotację na nowe, bo zużywane jest tylko do przełączenia się na gaz. Jag głównie stoi. A zawsze odpala jak powinien.
-
Spuściłem wszystko i chyba dobrze zrobiłem, dlaczego - po wyjęciu czujnika poziomu paliwa widać było że bak nie jest nigdzie zardzewiały, ale na dole zaczyna się odkładać jakaś substancja. Na szczęście przez ten otwór można całość ładnie wyczyścić.
Przepalić się strasznie bałem ;)
-
Przepalić się strasznie bałem ;)
Nie potrzebnie, ten silnik zeżre prawie wszystko ;D