FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => F-PACE (2015 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Causa1980 w Luty 28, 2024, 14:49:52 pm
-
Witam.
Przymierzam się do drugiego Jaguara dla żony. Wybór padł na F-Pace w benzynie 2,0. Czy warto? Czy są wady itd.?
Na przedbiegach odpadło Audi Q5, BMW i Mercedes, bo nic nie warte...
Dziękuje za podpowiedzi
-
Jest ok, moźna brać. W dwie osoby jeszcze całkiem jedzie, w cztery do dynamiczniejszej jazdy 3l by się przydały.
-
Nie chodzi o osiągi. Auto dla żony plus dzieci, szkoła, zakupy, czasem wypad całą rodziną.
A czy ma ten model jakieś problemy? Czy po prostu jeździ i tyle? W sumie o to mi chodzi...
-
W realnym życiu 3.0 spali niewiele więcej.
Z drugiej strony wybór wersji 2.0 na rynku większy. Wielkich problemów ten silnik nie generuje, to nie 2.0d Ingenium ;D
Co do osiągów/dynamiki to trudno liczyć na dane podawane w broszurach. Warto też pamiętać, że tryby jazdy poza DYNAMIC mają mapy zoptymalizowane pod emisję CO2 i innych. I jakoś tak dziwacznie te auta jeżdżą na "normalnych" trybach.
-
W nim jest dla mnie mało logiczne to, ze skrzynia ma osobny tryb sportowy od trybu dynamic samochodu. Niemniej auto całkiem jest zrywne w 2 osoby, wiec żonka nie będzie narzekać. Auto dla zony ok, dla mnie idealne wyważenie pomiędzy miejscem z tyłu a w bagażniku. Jak na jaga silnik bezawaryjny (diesle katastrofa). Bardzo ładny i prosty do obsługi jest infotainment, mozna go pod siebie skonfigurować prawie jak smartfona. Nawigacje mozna samodzielnie aktualizować po USB, placi sie wprost abonament do Nokia (mapy są Here czyli całkiem ok … niemniej Google są lepsze). Aktualizacje map sa raz na miesiąc.
Minusy (piszę o wersji 2017 MY 2018)
Elektryka w przednim fotelu blokuje jego składanie się. na płasko, więc 2m pudła z szafą nie przewieziesz 
Pomyłką są te wystające podnóżki w wersji niechowanej. Jak masz 160 to ok, maja sens. Jak masz 190 to żadnego, sa i tak za wąskie aby na nich stanąć, a wysiadając musisz je szeroko ominąć, aby nie ubrudzić nogawek. Więc zakrycie progów drzwiami nic nie daje, bo nogawkę uwalisz o brudny podnóżek a nie próg. Po zdemontowaniu auto wygląda nieco mniej stylowo ale o wiele mniej wkurza.
Kosztowna jest wymiana łańcucha rozrządu, jest za silnikiem dla dobrego wyważenia, niemniej wymiana wymaga wyjęcia silnika. Więc warto osłuchać czy nie hałasuje.
Ta najtańsza ‚pneumatyka’ nic kompletnie nie daje, to regulacja dobijania na dziurach i różnica jest w zasadzie żadna pomiędzy trybami.
Nieco słabe wyciszenie silnika 2.0 w wersji z 2017 roku, Kia Sportage jest cichsza przy przyspieszaniu
Po prpstu trzeba ten silnik krecic bardziej niz 3.0 aby zrywnie jechal. No ale jest taniej - coś za coś.
Spalanie w cyklu mieszanym 8-11l, zależy od nogi. Oczywiście możesz zrobić i 14 ale i tak nic nie zyskasz, będzie tylko sprawiał wyciem większe wrażenie że jedzie niż faktycznie szybciej jechał
Warto zwrócic uwagę. jakie są porty w schowku, jak tylko USB to nie da sie wgrac oryginalnego Carplay i nawigacja bedzie offline. Jest wtedy niby WiFi ale tylko do aktualizacji softu. Carplay wymaga oprócz USB jescze hdmi lub slotu na karte sim.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
-
Dołożyłbym kilka chorób wieku dziecięcego w wersjach przedliftowych :)
Nawet taka pierdoła, że potrafi umrzeć silniczek podnoszący kółko od ustawiania biegów. I już nigdzie nie pojedziesz ;D
Jakieś losowe awarie czujników parkowania czy kamerki...i inne gremliny.
Przyznam, że poszukiwałem ostatnio czegoś dla małżonki i F-pace był blisko ale jednak nie. Za dużo brytyjskiej motoryzacji ostatnio, a trzeba mieć coś, czym można spokojnie zrobić 3-4 kkm w wakacje :-hehe
Także na forum Jaguara głupio się przyznać ale skończyło się na AR Stelvio.
-
W realnym życiu 3.0 spali niewiele więcej.
Z drugiej strony wybór wersji 2.0 na rynku większy. Wielkich problemów ten silnik nie generuje, to nie 2.0d Ingenium ;D
Co do osiągów/dynamiki to trudno liczyć na dane podawane w broszurach. Warto też pamiętać, że tryby jazdy poza DYNAMIC mają mapy zoptymalizowane pod emisję CO2 i innych. I jakoś tak dziwacznie te auta jeżdżą na "normalnych" trybach.
W nim jest dla mnie mało logiczne to, ze skrzynia ma osobny tryb sportowy od trybu dynamic samochodu. Niemniej auto całkiem jest zrywne w 2 osoby, wiec żonka nie będzie narzekać. Auto dla zony ok, dla mnie idealne wyważenie pomiędzy miejscem z tyłu a w bagażniku. Jak na jaga silnik bezawaryjny (diesle katastrofa). Bardzo ładny i prosty do obsługi jest infotainment, mozna go pod siebie skonfigurować prawie jak smartfona. Nawigacje mozna samodzielnie aktualizować po USB, placi sie wprost abonament do Nokia (mapy są Here czyli całkiem ok … niemniej Google są lepsze). Aktualizacje map sa raz na miesiąc.
Minusy (piszę o wersji 2017 MY 2018)
Elektryka w przednim fotelu blokuje jego składanie się. na płasko, więc 2m pudła z szafą nie przewieziesz 
Pomyłką są te wystające podnóżki w wersji niechowanej. Jak masz 160 to ok, maja sens. Jak masz 190 to żadnego, sa i tak za wąskie aby na nich stanąć, a wysiadając musisz je szeroko ominąć, aby nie ubrudzić nogawek. Więc zakrycie progów drzwiami nic nie daje, bo nogawkę uwalisz o brudny podnóżek a nie próg. Po zdemontowaniu auto wygląda nieco mniej stylowo ale o wiele mniej wkurza.
Kosztowna jest wymiana łańcucha rozrządu, jest za silnikiem dla dobrego wyważenia, niemniej wymiana wymaga wyjęcia silnika. Więc warto osłuchać czy nie hałasuje.
Ta najtańsza ‚pneumatyka’ nic kompletnie nie daje, to regulacja dobijania na dziurach i różnica jest w zasadzie żadna pomiędzy trybami.
Nieco słabe wyciszenie silnika 2.0 w wersji z 2017 roku, Kia Sportage jest cichsza przy przyspieszaniu
Po prpstu trzeba ten silnik krecic bardziej niz 3.0 aby zrywnie jechal. No ale jest taniej - coś za coś.
Spalanie w cyklu mieszanym 8-11l, zależy od nogi. Oczywiście możesz zrobić i 14 ale i tak nic nie zyskasz, będzie tylko sprawiał wyciem większe wrażenie że jedzie niż faktycznie szybciej jechał
Warto zwrócic uwagę. jakie są porty w schowku, jak tylko USB to nie da sie wgrac oryginalnego Carplay i nawigacja bedzie offline. Jest wtedy niby WiFi ale tylko do aktualizacji softu. Carplay wymaga oprócz USB jescze hdmi lub slotu na karte sim.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Dziękuję za obszerne info. Dodam, że planuje rocznik 2022 i młodszy, więc już bardziej ogarniętego. O rozrządzie wiem, mam XE i wymieniałem niecały rok temu...
-
Witam, odnosząc się do rozmowy chciałbym dowiedzieć się, czy istnieje możliwość połączenia telefonu by na wyswietlaczu w aucie pojawiały się aplikacje zainstalowane w telefonie. Chodzi mu głównie o Google mapy? Z góry dziękuję.
-
Jeśli masz lepszy model nawigacji (In Control Touch Pro - bez guzików z boku ekranu) oraz port Hdmi w schowku to tak.
Cytat z innego forum:
In order for a vehicle to have Apple CarPlay/Android Auto functionality added, the vehicle must have the latest IMC software update carried out AND have the Smartphone Pack (for Android Auto/Apple CarPlay) activated through the diagnosis equipment.
The vehicle would require a NGI (New Generation Interface) Head Unit and has an HDMI port, however, according to your VIN details, your vehicle is not fitted with a NGI or HDMI port, then unfortunately it will not be possible to have the Smartphone Pack (Apple CarPlay) added to this specific vehicle
-
Witam, odnosząc się do rozmowy chciałbym dowiedzieć się, czy istnieje możliwość połączenia telefonu by na wyswietlaczu w aucie pojawiały się aplikacje zainstalowane w telefonie. Chodzi mu głównie o Google mapy? Z góry dziękuję.
Który rocznik auta i jaki wyświetlacz, najlepiej zrób zdjęcie i pokaż co to jest. Jakie gniazda w podłokietniku?
-
Dzięki! Samochód dopiero zamierzam kupić, lecz brak takiej opcji na wyposażeniu mocno oddala wizję zakupu.. :( poniżej podsyłam zdjęcie monitora, w opisie sprzedawca nie uwzględnił wejścia hdmi. Jest tylko Interfejs Bluetooth, oraz USB.
-
Pozostaje ci tylko chińszczyzna.
-
Prawdopodobnie ten ekran był by kompatybilny z android, ale to już jest inny wóz. 2018r. A jaka macie opinie o instalacji gazowej w tych samochodach? 2.0 250k lub 300k.
-
Zapytam jeszcze, czy istnieje wymiana całego panelu z tego manualnego na ten większy dotykowy, by pozyskać opcję z androidem?
-
Prawdopodobnie tak normalnie nie można, tylko zmiana na chińskie. W poprzednim Jagu miałem takie jak na pierwszym zdjęciu i zostawał tylko telefon. To drugie twoje zdjęcie jest lepsze o tyle że tam masz odtwarzacz CD a w takich prawdopodobnie można było zaszczepić androida. Szukaj fachowców bo są nawet tu na naszym forum, może pomogą. Ogłaszali się tutaj na forum.
-
Po lifcie, będziesz miął PIVI PRO, i Android Auto na pokładzie, plus nie ma problemu z silniczkiem od zmiany biegów, bo jest normalna gała "przód-tył".
-
To o czym piszesz jest dostępne od MY 2020/2021 a to o co on pyta jest we wcześniejszych rocznikach i pewnie w takiego chce nabyć.
Wysłane z iPhone
-
W F-Pace pierwszej wersji sprawdzasz jakie porty masz w podłokietniku
- jeżeli są tylko 2 x USB - nie ma szans na oryginalne Airplay i Android Auto, wtedy wymagana jest grubsza przeróbka aby to się pojawiło (porty, dedykowana złączka, przeprogramowanie kilku modułów) ale mi ASO wskazywało, ze po zrobieniu wszystkiego zgodnie z procedurą na wskazanych przez JLR częściach też mieli sytuacje, że dalej nie działało, więc od tego czasu po prostu tego nie robią bo przecież nikt im za to nie zapłaci
- porty USB + HDMI lub porty USB + port na kartę SIM - można mieć Airplay i Android Auto upgrade'm softu z tym, że pierwszy upgrade trzeba zrobić w ASO, dopiero kolejne robią się po WiFi. To ile będzie Cię to kosztowało zależy od ASO, czasami warto podzwonić po kilku aby dostać najlepszą cenę.
To czy był robiony upgrade softu w ASO widać po WiFI - jeżeli jest ono w konfiguracji to znaczy, że był. Jeżeli go nie widać to potrzebny jest upgrade w ASO. Tak samo jezeli masz stara grafike to musi byc zrobiony upgrade infotainmentu w ASO.
Plus kilka hintów:
- nie wiedzieć czemu WiFI w Jagu nie łączy się do hotspota postawionego na iPhone, trzeba postawić go gdzies kolo sieci WiFI rozgłaszanej przez standardowy router
- po tym upgrade w ASO byly podajże jeszcze dwa dostępne po WIFI, ale one nie wnoszą żadnych nowych funkcjonalnosci, poprawiają tylko błędy
- aby pobrały sie te dwa po WIFI trzeba czasami kilkadziesiąt razy kilknąć w sprawdzenie oprogramowania, nie wiem czy mają zapchany serwer czy jakis problem z jego dostepnoscia ale mimo, ze byla nowa wersja twierdzi uparcie, ze jest aktualna. Jest to ogolny problem znany na zachodnich forach Jaga. Ew. trzeba zaczekac kilka dni i wtedy nagle nowy firmware on sam wskoczy i zacznie sie aktualizowac. To bardzo dlugo trwa nawet na szybkim laczu, wiec spokojnie można wtedy zostawić go na noc aby się zaktualizował. Akumulatora nie rozładuje, chyba że już taki dogorywający.
PS. Infotainment fabryczny w tym Jagu jest dla mnie genialny, możliwosc ustawienia wszystkiego pod siebie niczym w smartfonie powoduje, ze w zasadzie wszystko czego używasz najczęściej mozesz mieć na głownym ekranie. Zero klikania podczas jazdy i szukania jakis funkcji pochowanych w rożnych submenu.
PS2. Moj ma 170k na budziku i zero problemow z jogiem od biegow. Nie wiem czy problemy nie wynikaja z tego, ze on jest niedaleko cupholderów, wiec rozlanie czegokolwiek do picia powoduje, ze ciecz dostaje sie do srodka tego joga.